Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Bipper

Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot
Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot
Peugeot Bipper to auto dla profesjonalistów, doskonale radzące sobie w mieście.

Nowy Peugeot Bipper stanowi uzupełnienie gamy aut użytkowych Peugeot, której odnowienie zapoczątkował nowy Boxer w czerwcu 2006 r. Dzięki tylnym drzwiom uchylnym, asymetrycznie dzielonym oraz bocznym drzwiom przesuwnym Peugeot Bippera można bardzo łatwo i szybko załadować i rozładować nawet w najciaśniejszym miejscu.

Peugeot Bipper daje możliwość transformacji wnętrza w przenośne biuro. Można też bez trudu zwiększyć długość przestrzeni bagażowej. Wszystko to jest możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu składanego fotela pasażera; nowe dzieło marki Peugeot spełni oczekiwania najbardziej wybrednych klientów. Silniki benzynowe Peugeot Bippera 1,4 l 54 kW (75 KM CEE) oraz wysokoprężne 1,4 l HDi 50 kW (70 KM CEE), o ugruntowanej pozycji dzięki walorom ekonomicznym a także ekologicznym dzięki niskiej emisji zanieczyszczeń - 119 g CO2 w przypadku 1,4 l HDi, połączone są z nową dla tego typu pojazdu ofertą – mechaniczną sterowaną skrzynią biegów.

Ta mechaniczna sterowana skrzynia biegów, dostępna w opcji dla diesla, to większa wygoda dla kierowcy podczas jazdy zatłoczonymi ulicami miast. Dla zawodowych kierowców, spędzających wiele godzin za kierownicą, wyposażenie to zmniejszy zmęczenie fizyczne kierowcy, jak i zredukuje zarówno zużycie paliwa jak i emisję zanieczyszczeń.

Styl zewnętrzny

Nowoczesny styl Peugeot Bippera przejawia się w kształcie boków, które są lekko wypukłe, ale idealnie gładkie. Czystość tych linii, które nie zostawiają miejsca na żadne wgłębienie, to uwertura do optymalnie rozwiązanej przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Gładka powierzchnia ma między innymi na celu zwiększenie powierzchni nadającej się do przyklejenie reklam czy innych informacji dotyczących użytkowników pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot Bipper dba także o środowisko. Jego płynne i aerodynamiczne linie umożliwiają uzyskanie Cx na poziomie 0,31 oraz SCx wynoszący 0,828. To dwie wartości świadczące na korzyść redukcji zużycia paliwa.

Wymiary i ładowność

Po zamontowaniu relingów dachowych wysokość pojazdu wynosi 1,78 m, co pozwala mu bez trudu wjechać na podziemne parkingi. Dzięki relingom z zamontowanym bagażnikiem, Peugeot Bipper może przewozić na dachu do 100 kg ładunku. Powierzchnia ładunkowa wewnątrz pojazdu ma sześcienny kształt dla zapewnienia optymalnej ładowności.

Długość użytkowa Peugeot Bippera na poziomie podłogi wynosi 1,52 m a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Szerokość na poziomie nadkoli wynosi 1,05 m, co daje całkowitą pojemność 2,5 m3. Dzięki składanemu, wielofunkcyjnemu fotelowi pasażera można powiększyć powierzchnię ładunkową o przestrzeń przeznaczoną dla przedniego pasażera. Długość użytkowa zwiększy się w takim wypadku blisko o metr dochodząc do 2,49 m, pozwalając na przewożenie długich przedmiotów. W tej konfiguracji pojemność użytkowa wynosi 2,80 m3.

Zobacz też: Dostawczak VW w nowym wydaniu: Crafter

Na dostępnej powierzchni załadunkowej Peugeot Bipper będzie w stanie przewozić do 610 kg ładunku. Dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych (60/40) gwarantuje całkowity dostęp od tyłu do przedziału towarowego, zarówno na wysokość, jak i na szerokość. Oba skrzydła otwierają się pod kątem 90° a nawet 180° dzięki systemowi składanych zawiasów przegubowych. Drzwi mogą być wyposażone w szyby (w płaszczyźnie płyty), pozwalające zachować nowoczesną linię Bippera.

Dzięki kształtowi drzwi i tylnego zderzaka próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 527 mm. Dostępne w opcji drzwi boczne przesuwne ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych towarów nawet w najciaśniejszych miejscach. Ponadto, aby zabezpieczyć przewożone towary, możliwe jest oddzielne zamykanie kabiny i przedziału towarowego za pomocą pilota zdalnego sterowania z 3 przyciskami lub przycisku na desce rozdzielczej.

Praktyczne i wygodne wnętrze

We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać. Zaokrąglona deska rozdzielcza, zbliżona kształtem do stylu zewnętrznego pojazdu, spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jest solidna i kompletna zarazem, zestaw wskaźników składa się z 4 zegarów, wyświetlacza wielofunkcyjnego, kontrolek alarmowych i konsoli środkowej, w której umieszczone zostały elementy wentylacji lub klimatyzacji, radioodtwarzacz oraz zestaw głośnomówiący w zależności od wybranych opcji.

Do tego komfortu użytkowego, gwarantującego swobodę i wygodę użytkownikom, dochodzi jeszcze wrażenie przestrzeni i poczucie bezpieczeństwa. Wysoko usytuowane stanowisko kierowcy i olbrzymia przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność. Zagłębieni w swoich wygodnych fotelach, pokrytych tkaniną "Transcodage", z wyprofilowanymi siedzeniami, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą podróżować i pracować w idealnych warunkach.

Zawieszenie i koła jezdne

Aby zapewnić odpowiednią zwrotność i zachować idealne parametry jezdne bez względu na poziom obciążenia Peugeot Bipper wyposażony został w nowoczesny układ jezdny. Przednie zawieszenie jest typu pseudo McPherson ze sprężynami i amortyzatorami umieszczonymi w jednej osi. Tylne zawieszenie na ciągnionych wahaczach posiada drążek skrętny. Całość przymocowana jest do nadwozia za pośrednictwem elastycznych podkładek tłumiących hałasy i drgania. W ten sposób Peugeot Bipper jest w stanie przewozić do 610 kg ładunków nie zmieniając prawie wcale prześwitu.

Peugeot Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15). Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.

W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m. System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.

Jednostki napędowe

1,4 l benzyna – 75 KM
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1 360 cm3 osiągający moc 54 kW (≈ 75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest już przy 2 600 obr/min., a więc przy niskiej prędkości obrotowej, dzięki czemu idealnie się nadaje do jazdy po mieście.
Silnik sprzężony jest z ręczną 5-przełożeniową skrzynią biegów typu MA.

1,4 l HDi – 70 KM
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3, osiągający moc 50 kW (≈ 70 KM CEE) oraz moment 160 Nm przy 1 750 obr/min.

Cechą szczególną tego silnika jest silnie spłaszczona krzywa maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 2 750 obr/min., gwarantując dużą elastyczność eksploatacji.

Wraz z silnikiem 1,4 l HDi proponowane są dwa typy skrzyń biegów:
- Skrzynia ręczna 5-przełożeniowa typu MA,
- Skrzynia ręczna sterowana 5-przełożeniowa zwana BMP5, idealna do jazdy po mieście. Powstała na bazie skrzyni biegów MA, otrzymała wspomaganie elektrohydrauliczne, zapewniające płynną, elastyczną i niezwykle szybką zmianę biegów.

Dźwignia zmiany biegów, umieszczona na "stopie słonia", pozwala wybrać albo tryb ręczny (zmiana przełożeń za pomocą dźwigni), albo tryb sterowany, w którym kierowca nie zmienia biegów. Oprócz “odciążenia” kierowcy podczas jazdy po mieście, ręczna sterowana skrzynia biegów pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń.

Konstrukcja

Przedni zderzak otrzymał metalową belkę o wysokiej granicy elastyczności, przymocowaną do pochłaniaczy uderzenia, przykręconych do podłużnic. W przypadku uderzenia z małą prędkością zarówno belka, jak i pochłaniacze uderzenia zostają ściśnięte nie uszkadzając podłużnic. System ograniczników przeciwuderzenieniowych mocujących silnik do aluminiowej belki służy do realizacji strategii kontrolowanego zgniotu bloku przedniego, ograniczając możliwość jego penetracji do wnętrza wozu.

Odpowiednio dobrano też budowę i parametry elementów mocujących zawieszenia przedniego, które mają umożliwić przekazanie energii pod nadwozie w przypadku czołowego zderzenia. Przeanalizowano też dokładnie kinematykę obiektów znajdujących się w komorze silnika podczas ewentualnej kolizji, aby ograniczyć ryzyko ich uderzenia w kierowcę. Dotyczy to zwłaszcza tzw. "odbicia" pedałów i cofania się kolumny kierowniczej do wnętrza pojazdu.

Elementy wyposażenia gwarantujące bezpieczeństwo

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa to standard a regulacja wysokości siedziska nie wymaga żadnego wysiłku. Pasy wyposażono w napinacze pirotechniczne i ograniczniki napięcia, zmniejszające ucisk na klatkę piersiową. Aby skłonić kierowcę do zapinania pasa, pojazd został wyposażony w specjalną kontrolkę, umieszczoną w zestawie wskaźników, która zapala się w przypadku nie zapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy. Dodatkowo uruchamia się sygnał dźwiękowy.

Elementy te są niezbędne dla zapewnienia skuteczności zamontowanych w pojeździe poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Poduszka powietrzna pasażera, dostępna w opcji w zależności od kraju, może być wyłączona przez komputer pokładowy. Kontrolka poduszki informuje o jej wyłączeniu.

Zobacz też: Dacia Duster minimalizm za małą cenę

Należy zaznaczyć, że trzeba wybrać albo poduszkę powietrzną pasażera, albo stolik do pisania na desce rozdzielczej, ponieważ nie da się ich pogodzić. W opcji dostępne są także boczne poduszki powietrzne, zabudowywane po bokach przednich foteli. Wreszcie, dopełniający gamę system bezwładnościowy wykrywa gwałtowne hamowanie i natychmiast odcina zasilanie elektryczne oraz dopływ paliwa, aby nie dopuścić do zapalenia się pojazdu w przypadku zderzenia.

Elementy wyposażenia stanowiące o komforcie

Elementem najważniejszym z punktu widzenia komfortu klientów, spędzających długie godziny za kierownicą Bippera, są wygodne fotele, dobrze "trzymające" kierowcę i pasażera. Wyposażone standardowo w zagłówki, regulację wzdłużną oraz odchylane oparcia; w opcji mogą mieć regulacje wysokości i lędźwiowa, a także podłokietnik lub matę grzejną.

Innowacją w Peugeot Bipperze jest wielofunkcyjny fotel pasażera, ukazujący uwagę, jaką podczas projektowania poświęcono detalom. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów.

Wielofunkcyjny składany fotel pasażera jest przykładem tego, jak wielką wagę projektanci Peugeot Bippera przywiązują do każdego szczegółu. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów (do 2,50 m), wydłużając w ten sposób przestrzeń ładunkową o blisko metr. Są to cechy bardzo poszukiwane w codziennej pracy klientów, którzy życzą sobie pojazdu zwartego, o optymalnej modułowości i ładowności.

Dla zwiększenia komfortu jazdy i ułatwienia manewrów, Peugeot Bipper został wyposażony w duże zewnętrzne lusterka wsteczne. W zależności od wersji mogą być wyposażone w regulację elektryczną i ogrzewanie, uruchamiane wraz z odszranianiem tylnej szyby.

Aby ułatwić jazdę do tyłu oraz parkowanie w mieście, Peugeot Bipper może zostać wyposażony w system pomocy przy parkowaniu (zwany też "asystentem parkowania"), złożony z czterech czujników ultradźwiękowych, zabudowanych w tylnym zderzaku. Czujniki wykrywają przeszkody, znajdujące się w polu cofania pojazdu i ostrzegają kierowcę, wysyłając zmienne sygnały dźwiękowe; im wyższa częstotliwość, tym bliżej do przeszkody.

Jeżeli Peugeot Bipper posiada hak holowniczy, czujniki zostają automatycznie wyłączone po wsunięciu wtyku kabla przyczepy do gniazda pojazdu.

Inną bardzo przydatną w codziennej pracy funkcją jest elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości. Przednie szyby mogą być elektryczne i sekwencyjne ze sterowaniem w drzwiach. Mgła (lub szron) osadzająca się na przedniej szybie usuwana jest powietrzem podawanym poprzez osiem otworów powietrznych, znajdujących się u podstawy przedniej szyby. Peugeot Bippera można także wyposazyć w system audio i telefoniczny zestaw głośnomówiący, odtwarzacz CD z radiem (odtwarzający również CD z zapisanymi plikami MP3), o mocy nominalnej 4 x 10 W, połączonych z czterema głośnikami (dwa wysoko- i dwa średniotonowe).

Zestaw głośnomówiący pozwala na w pełni bezpieczne korzystanie z telefonu Bluetooth podczas jazdy. Sterowanie ‘odbierz/zakończ połączenie’ znajduje się na konsoli środkowej a mikrofon został zamontowany w pobliżu lampki sufitowej.

Pakiet „budowlańca”

Pakiet "budowlańca" tworzą elementy, umożliwiające Peugeot Bipperowi poruszanie się po nierównym terenie, jak np. teren budowy, ale także pokonywanie wysokich chodników czy wiejskich dróg. Dzięki wyższemu o 15 mm prześwitowi i wzmocnionym osłonom, Peugeot Bipper gotowy jest stawić czoła najgorszym warunkom drogowym.

Pakiet „budowlańca”obejmuje:
• Zawieszenie wyższe o 15 mm
• Wzmocnione osłony dołu nadwozia i specjalne listwy
• Opony o rozmiarach 185/65 R15
• Płyta ochronna pod silnikiem
• Maskownica dolnej części przedniej osłony
• Przednie i tylne chlapacze
• Zmywalna wykładzina podłogowa w kabinie

Pakiet „budowlańca” będzie dostępny w drugiej połowie 2008 r.

Koszty eksploatacji

Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze auta dostawczego, są koszty jego utrzymania, które w przypadku Peugeot Bippera zostały znacząco obniżone. W normalnych warunkach użytkowania pojazdu przeglądy należy wykonywać co 30 000 km lub co 2 lata bez względu na typ silnika. Aby zmniejszyć koszty, wymiana oleju oraz określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr oleju napędowego, filtr przeciwpyłkowy, klocki hamulcowe odbywać się będzie w tym samym czasie.

Pasek rozrządu wymieniany jest po przejechaniu 240 000 km lub po 10 latach w przypadku silnika wysokoprężnego i po przejechaniu 150 000 km lub po 10 latach w wersji benzynowej.

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.