REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A7 Sportback

Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi
Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6.

Dzięki licznym elementom z aluminium nadwozie Audi A7 Sportback jest bardzo lekkie; eleganckie wnętrze wykończono na najwyższym poziomie. Cztery silniki V6 łączą moc z efektywnością – jednostka 3.0 TDI 150 kW (204 KM) z multitronic emituje tylko 139 g CO2 na kilometr. Sportowe zawieszenie przynosi ze sobą nowe rozwiązania, jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pod względem systemów wspomagania kierowcy i multimediów to luksusowe coupé jest dowodem typowej dla Audi innowacyjności.

REKLAMA

Nadwozie Audi A7 Sportback w znacznym stopniu wykonano z aluminium i nowoczesnych stali, dzięki temu jest ekstremalnie lekkie i bezpieczne. Duży bagażnik z dużą, szeroko otwierającą się pokrywą można z łatwością załadować i wszechstronnie wykorzystywać. Jego pojemność wynosi 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1.390 litrów.

Zobacz też: Ambitne plany Audi

REKLAMA

Modelem A7 Sportback, który jesienią pojawi się w salonach, Audi wprowadza nowe linie do stylistyki – linie podkreślające elegancję w wielkim stylu. Pięciodrzwiowe coupé ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości. Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę.

Opcjonalne reflektory diodowe  wzmacniają niepowtarzalne wrażenie, jakie robi Audi A7 Sportback. Realizują one wszystkie funkcje świateł za pomocą diod i zużywają niewiele energii. Reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne należą do wyposażenia seryjnego. Ponadto w nowe reflektory wbudowana została nowoczesna funkcja świateł na każda pogodę, które zastępują klasyczne reflektory przeciwmgielne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Audi A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Także tutaj Audi udowadnia swoją wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki samochodów. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana „wrap-around”, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza. W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.

REKLAMA

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur. Siedzenia Audi A7 Sportback pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania danych poprzez panel dotykowy. Pozwala on na realizację wielu funkcji, na przykład nakreślenie palcem na panelu liter celu podróży lub cyfr numeru telefonu.

Usługi online, wspierane przez Google, łączą pięciodrzwiowe coupé Audi poprzez telefon Bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera obrazy oraz informacje z Google Earth na monitor i koordynuje je z trasą wytyczoną przez system nawigacji. Hotspot WLAN umożliwia połączenie z mobilnymi urządzeniami. Na szczycie palety urządzeń HiFi znajduje się obok systemu nagłośnienia Bose także Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen o mocy 1.300 W z piętnastoma głośnikami.

Najbardziej rozbudowany system nawigacji ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami bezpieczeństwa A7 Sportback. Przekazuje on dane dotyczące trasy do modułów sterowania reflektorów, automatycznej skrzyni biegów i adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy mogą rozpoznawać kompleksowe scenariusze, a w wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense pozwala uniknąć wypadku lub zminimalizować jego skutki. Nowy Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A7 Sportback na bezpiecznym kursie, a nowy asystent parkowania przejmuje na siebie funkcję kierowania podczas parkowania.

Zobacz też: Rekord sprzedaży Audi

W momencie wprowadzenia na rynek Audi A7 Sportback będzie dostępne z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc sięga od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), natomiast efektywność wytycza nowe standardy w tej klasie samochodów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic spala średnio 5,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji zaledwie 139 g CO2 na kilometr. Wszystkie silniki współpracują z nowoczesnym systemem zarządzania temperaturą, systemem rekuperacji i systemem Start-Stop.

Do wysokiej efektywności Audi A7 Sportback przyczyniają się także montowane seryjnie przekładnie automatyczne. Audi, w zależności od silnika, wykorzystuje dwa typy skrzyń biegów: bezstopniowa przekładnia multitronic przenosi siłę na przednie koła, sportowa, siedmiobiegowa S tronic współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro. W modelu tym montowana jest najnowsza generacja quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła.

Układ napędowy pracuje wyjątkowo elastycznie i dynamicznie. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy w sposób aktywny rozdziela siły między tylne koła.

Także zawieszenie łączy sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback toczy się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Jego wahacze wykonane są z aluminium, układ kierowniczy to nowy system z elektromechanicznym wspomaganiem, poprawiającym efektywność. System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie dostępne jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z regulowanym poziomem tłumienia drgań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA