REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

Zmodyfikowana gama modelowa SAABa 9-3 fot. SAAB
Zmodyfikowana gama modelowa SAABa 9-3 fot. SAAB

REKLAMA

REKLAMA

SAABy 9-3 Griffin otrzymały nowe silniki, zmodyfikowano też nadwozie i wnętrze.

Cztery modele 9-3 SportSedan, SportKombi, Kabriolet i 9-3 X w wersji Griffin wyróżniają się między innymi nowymi przednimi zderzakami, charakterystycznymi dla Saaba reflektorami w formie „brył lodu” oraz oznaczeniem „Griffin” na przednich błotnikach. W środku zmodernizowano tablicę przyrządów, odświeżono materiały wykończeniowe kabiny i tapicerki. Oferowane są dwa nowe poziomy wyposażenia – Griffin i Aero Griffin.

REKLAMA

Pod maską SAAB znajdziemy nowe 2-litrowe silniki benzynowe o mocach 163 KM i 220 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu i turbosprężarką typu „twin-scroll”. Spalanie i poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym zostały zmniejszone o 4% we wszystkich wersjach jednostek.

Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i

REKLAMA

Nowe benzynowe jednostki napędowe dołączyły do już wcześniej oferowanych turbodiesli 1.9 TTiD o mocach 130/160/180 KM, z których najmocniejszy w wersji SportSedan osiąga rekordowo niski w swojej klasie poziom emisji CO2 w stosunku do mocy, zaledwie 119 g/km. Dalsza modernizacja pozwoliła na uzyskanie takiego samego wyniku również dla wersji SportKombi z tym silnikiem, przy równie imponującym poziomie spalania w cyklu mieszanym wynoszącym 4,5 l/100 km.

Jednostki benzynowe są również dostępne w wersji BioPower przystosowanej do spalania bioetanolu (E85), a sześciobiegowe skrzynie biegów są teraz standardem we wszystkich wersjach silnikowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Świeży wygląd

Gama 9-3 Griffin przejęła reflektory w formie „brył lodu” wprowadzone w modelu 9-5. Inspirowane koncepcyjnym modelem Aero X, charakterystyczne światła w ciągu dnia wydają się delikatnie niebiesko-zielone. Osłona chłodnicy otrzymała bardziej wyrazisty chromowany pas w kształcie skrzydła z napisem „Saab” – to kolejny element zaadaptowany z modelu 9-5.

Na nowo ukształtowane przednie zderzaki zawierają głęboki trapezoidalny wlot powietrza wykończony czarnym ożebrowaniem lub siatką w wersjach Aero. Na przednich błotnikach umieszczony został emblemat „Griffin”.

Zobacz też: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera

REKLAMA

Z tyłu napis „Saab” zastąpił na chromowanym pasie okrągły znak firmowy, a wszystkie wersje modelu SportSedan otrzymały spojler na pokrywie bagażnika. Standardem są 16-calowe koła ze stopów lekkich, lub 17-calowe dla wersji Aero i wersjach z układem XWD. Oferowane są także nowe wzory felg 17- i 18-calowych.

Wnętrze kabiny zostało zmodyfikowane. Panele ozdobne na środkowej konsoli, drzwiach i schowku pasażera otrzymały metaliczne wykończenie, które jest teraz również dostępne na desce rozdzielczej, wokół wskaźników. We wnętrzu wersji Aero wszystkie te elementy wykonane są z tworzywa imitującego włókno szklane. Jako opcja w obu wersjach oferowane jest wykończenie imitujące szczotkowane aluminium.

Nieregularnie wytłaczana tapicerka skórzana z kontrastującymi aplikacjami i przeszyciami, również inspirowana konceptem Aero X, oferowana jest opcjonalnie we wszystkich wersjach wyposażeniowych. Na bokach oparć przednich foteli znajdziemy, ozdobione wszywką „Griffin”, użyteczne kieszenie na drobne przedmioty.

Więcej mocy, mniejsze zużycie paliwa i poziom emisji CO2

Dalsza modernizacja silników diesla napędzających wersje 9-3 SportKombi sprawiła, że jednostki napędowe TTiD o mocach 130/160/180 KM zużywają teraz w cyklu mieszanym mniej paliwa i emitują mniej CO2 – 4,5 l/100km i 119 g/km. Tak jak SportSedan, wersja SportKombi napędzana turbodieslem o mocy 180 KM zdecydowanie przewodzi w swojej klasie pod względem niskiego poziomu emisji CO2 i zużycia paliwa w stosunku do uzyskiwanej mocy.

Również bardziej wydajne silniki benzynowe osiągają teraz 4% mniejszą emisję spalin i zużycie paliwa. Udało się to uzyskać przy jednoczesnej znacznej poprawie ich osiągów. Parametry nowych silników benzynowych to 163KM/320Nm oraz 220KM/350Nm. Mocniejszy silnik jest także dostępny w wersji XWD, z zaawansowanym napędem na wszystkie koła.

System zmiennych faz rozrządu pozwala na niezależne regulowanie cyklu pracy zaworów dolotowych i wydechowych, zależnie od zmieniającej się prędkości obrotowej silnika i obciążenia. Wśród wielu zalet takiego rozwiązania są: szerszy zakres wysokiego momentu obrotowego, wyższa maksymalna moc oraz bardziej ekonomiczna eksploatacja.

Układ bezpośredniego wtrysku dostarcza paliwo pod wysokim ciśnieniem wprost do komory spalania. Zapewnia to bardziej precyzyjne dozowanie mieszanki powietrza i paliwa, co pozwala na efektywniejsze spalanie i uzyskanie większego momentu na niskich obrotach oraz zredukowanie zjawiska spalania stukowego.

Zastosowanie turbosprężarki o typu „twin-scroll” pozwoliło praktycznie wyeliminować turbo-dziurę przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Każdy z dwóch wieńców łopatek turbiny zasilany jest osobnym strumieniem spalin, dzięki czemu uzyskano czułości pedału przyspieszenia porównywalną z silnikiem wolnossącym. Inne zastosowane rozwiązania to podwójne, przeciwbieżne wałki wyrównoważające, poprawiające kulturę pracy silnika, oraz wał korbowy ze wzmocnionej stali, dla większej trwałości.

Każdy Saab 9-3 Griffin MY12 zostaje wyposażony standardowo w Pakiet Nordic zawierający mnóstwo elementów luksusowego wyposażenia dodatkowego. W ten sposób można zaoszczędzić, na przykład zamawiając wersję 9-3X, nawet 31 830 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA