REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Saab 9-5, będący następcą modelu 9000 nie stracił na uroku. Jest bardziej nowoczesny, ale jego charakter pozostał taki sam, a więc jest to eleganckie auto dla osoby pragnącej się wyróżnić.

Saab 9-5 I generacji ukazał się na pierwszych targach motoryzacyjnych w 1997 roku, aby w 1998 roku zastąpić produkowany przeszło 14 lat model 9000. Płyta podłogowa tego modelu, podobnie jak Saaba 900 II generacji jest już dziełem firmy General Motors. Jest to komfortowa limuzyna, bogato wyposażona i o nietypowym wyglądzie. Zdecydowanie jest to pojazd klasy wyższej, odpowiedni dla osób ceniących indywidualizm.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe turbodiesle w Jeepie

Jak na rok 1997, był to pojazd bardzo nowoczesny, który jednocześnie nie zatracił prawdziwego ducha Saaba. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, elegancka, czterodrzwiowa limuzyna lub praktyczne kombi. Saab 9-5 to z pewnością gwarancja „szwedzkiego” bezpieczeństwa i typowego dla limuzyny komfortu. Model ten uległ niewielkiej modyfikacji w 2005 roku, kiedy to zmieniono pas przedni, reflektory, atrapę chłodnicy i tylne lampy, ale wciąż był to model I generacji. W 2009 roku pojawił się Saab 9-5 II generacji, większy od poprzedniej wersji.

Silniki

REKLAMA

W Saabie 9-5 montowane były trzy różne jednostki napędowe w wersji benzynowej, wszystkie z turbodoładowaniem. Silnik o pojemności 2l produkował 150KM, z 2,3l udało się uzyskać 170KM, a z 3l 200KM, wkrótce jedna zastąpiono go doładowanym silnikiem 2,3l o mocy 220, a później 250KM (wersja Aero). Oznacza to, że właściwie niezależnie od wersji, jest to auto dynamiczne, a w najmocniejszej opcji bardzo szybkie, jak na limuzynę z końca lat ’90. Z czasem w Saabie 9-5 rozpoczęto montowanie silników wysokoprężnych, początkowo były to widlaste jednostki o pojemności 3l i mocy 176KM, następnie rzędowe o pojemności 2,2l i mocy 120KM.

Jeśli chodzi o wersje silników, w pewnym momencie pojawił się limitowany model, Saab 9-5 Sport Combi Performance, którego jednostką napędową był turbodoładowany silnik o pojemności 2,3l i mocy aż 305 KM. Był to wtedy najmocniejszy samochód seryjny na rynku. W modelu II generacji stosowano głównie turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 2l (150 i 180KM) oraz doładowane jednostki wysokoprężne, o pojemności 2,3l (180, 220 i 260 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nowa Octavia za 39 900 złotych

Czy warto?

Saab 9-5 to komfortowa i elegancka limuzyna o nietypowym wyglądzie. Do tego jego osiągi są bardzo dobre, tak samo jak właściwości jezdne. Jest to samochód bardzo bezpieczny i dobrze wyposażony. Niestety, części zamienne do tego modelu są dość drogie i poza elementami eksploatacyjnymi, trudno zdobyć tańsze zamienniki. Najczęstszą awarią jest usterka zespolonej cewki zapłonowej, a koszt zakupu nowej to około 1000 złotych. Sporadycznie zbyt wczesnemu zużyciu ulega turbosprężarka. Nie oczekujmy jednak, że eksploatowane na co dzień urządzenie nie będzie ulegać awarii. Na Saabie 9-5 można polegać, jeśli się o niego zadba.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA