REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jeep Cherokee

Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee to jeden z już legendarnych modeli samochodów, produkowany przez amerykański koncern Chysler. Przedstawiamy krótko jego historię oraz charakterystykę.

Cherokee SJ i XJ

REKLAMA

Pierwszy Jeep Cherokee został zaprojektowany już w 1974 roku przez firmę AMC, i była to wersja SJ, oczywiście z napędem na wszystkie cztery koła. Następna wersja, produkowana aż do 2001 roku to Jeep Cherokee XJ. Był wspólnym dziełem Chryslera oraz Renault. Zaprojektowany został w 1978 roku, ale trafił na rynek dopiero w roku 1984 już jako produkt firmy Chrysler. Nie do końca spełniał on wymagania amerykańskiego rynku, ponieważ auto było dość małe w porównaniu z samochodami innych amerykańskich marek. W Europie jednak sprzedawał się bardzo dobrze, głównie ze względu na swoją niezawodność i właściwości jezdne. Oferowany był w dwóch wersjach nadwozia, 4 i 5-drzwiowym. Najmocniejszym silnikiem tego modelu była jednostka o pojemności 4l, o mocy 190KM. Dzięki stosunkowo małej masie, bo zaledwie 1450kg, Jeep wyposażony w ten silnik rozpędzał się do setki w 10 sekund. Najsłabszy motor, który napędzał to auto miał pojemność 2,5l i moc 105, a później 130KM, dzięki unowocześnieniu przez wielopunktowy wtrysk paliwa.

Zobacz również: Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów

Co ciekawe, ta wersja modelu jest wciąż produkowana w Chinach i po faceliftingu sprzedawana pod nazwą Jeep 2500. Niestety, ma on wady. Użytkownicy skarżą się na toporny układ kierowniczy, liczne awarie silników (być może jest to sprawka Renault), w dodatku są bardzo paliwożerne, a do tego zawieszenie również do trwałych nie należy. Cherokee XJ podobno jest również niewygodny, jest w nim mało miejsca, a więc jego ergonomia kuleje. Był za to bardzo dobrze wyposażony, a obszerny bagażnik ułatwiał podróżowanie. Do tego auto zostało ocenione jako „bardzo dzielne w terenie”.

Cherokee KJ

W 2002 roku na rynek wprowadzono nową wersję Jeepa Cherokee – KJ. Na amerykańskim rynku pojawił się jako Jeep Liberty. Jego wygląd zupełnie się zmienił i tym razem urzekł amerykańskich konsumentów. KJ był mniej kanciasty, cięższy (jego masa wzrosła o 400 kg) i został zaliczony do klasy aut kompaktowych typu SUV. Ten model wyposażany był w silniki o pojemnościach 2,4l (wersja Sport), 2,8l oraz 3,7l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Aktualny ranking niezawodności DEKRA

Cherokee KK

W 2008 roku stylistyka tego auta wróciła do korzeni, a więc karoseria stała się bardziej kanciasta. Z tylnych drzwi zniknęło również koło zapasowe, umieszczane od tej pory pod samochodem. Do tego tylne drzwi otwierają się do góry, a model otrzymał panoramiczny dach. Bardzo korzystnym zabiegiem były zmiany w zawieszeniu. Nowy Jeep z przodu miał z przodu zawieszenie niezależne, a z tyłu wielowahacz. Pojazd ten napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,7l i mocy 214KM lub silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8l i mocy 177KM.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA