reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Ford C-Max i Grand C-Max

Ford C-Max i Grand C-Max

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się sporo nowych vanów. Ford, choć ma w swojej ofercie modele Galaxy i S-Max, postanowił wypuścić na rynek auta które można sklasyfikować pomiędzy kategorią vanów i aut kompaktowych.

Oba auta zostały zaprojektowane zgodnie z ideą „Kinetic Design” i oba posiadają charakterystyczne dla nowych modeli Forda światła, atrapę chłodnicy czy grill. O modelach z literką „C” można powiedzieć, że są to powiększone Fiesty czy też pomniejszone Galaxy.

C-Max oferuje pięcioosobowe, przestronne wnętrze, w którym w razie potrzeby można wymontować środkowe tylne siedzenie, by dwie, podróżujące z tylu osoby miały więcej przestrzeni. Grand C-Max, dłuższy o 14 cm i o 5.8 cm wyższy od C-Maxa pomieści siedem osób, a wsiadanie do niego mają ułatwić odsuwane tylne drzwi. Również w tej wersji, by zwiększyć komfort pasażerów, można przejść z układu 2+3+2 na 2+2+2. U obu wersjach fotele składając się tworzą płaską podłogę, więc auta nie zawiodą tych, którzy potrzebują pojazdu o cechach małej ciężarówki.

Zobacz również: Nowy Ford Focus

Oba modele będą dostępne w trzech konfiguracjach: dość skromnie wyposażonej Ambiente, Trend obejmującej powszechne standardy oraz Titanium, która ma zadowolić najbardziej wybrednych klientów. W standardzie w Fordzie C-Max/ Grand C-Max znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne dla podróżujących z tyłu, komputer pokładowy, ABS, ESP, centralny zamek i sterowany z kierownicy system audio. W wersji Ambiente nawet za manualną klimatyzację trzeba dopłacić, zaś w wersji Titanium, oczywiście odpowiednio droższej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest dostępna w standardzie. Ford oferuje całą listę dostępnych dodatkowo elementów wyposażenia, więc klienci mogą skonfigurować auto odpowiednio do swych potrzeb.

C-Max i Grand C-Max będą napędzane przez znane już silniki Duratec, EcoBoost oraz TDCi. Spośród 9 oferowanych jednostek, najsłabszymi jednostkami będą 1.6-litrowy TDCi o mocy 95 KM oraz Duratec, o tej samej pojemności, generujący 105 KM. Najmocniejsze dostępne jednostki to benzynowy, 182-konny EcoBoost o pojemności 1.6 litra, oraz napędzany olejem napędowym 2-litrowy TDCi o mocy 163 KM. Auta będą dostępne z manualną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, oraz z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Najoszczędniejsza i najtańsza wersja C-Maxa- z silnikiem TDCi o mocy 95 KM w cyklu mieszanym ma spalić 4.6 litra ON na 100 km, przy czym jego prędkość maksymalna wyniesie 170 km/h a przyspieszenie do setki zajmie mu 13.3 s. Topowa wersja, o mocy 182 KM, na 100 km spali ok. 6.6 l benzyny, przy przyspieszeniu do setki w 8.8 s i prędkości maksymalnej wynoszącej 217 km/h. Grand C-Max z racji swojej większej masy, będzie miał minimalnie gorsze osiągi.

Najtańsze wersje C-Max i Grand C-Max, w wersji Ambiente i silnikiem 1.6 Duratec kosztują kolejno 63 300 i 66 300 zł. Najdroższe modele wyposażone w jednostkę 2.0 TDCi i przekładnię PowerShift w pakiecie Titanium wyceniono na 100 900 i 130 650 zł. W 2013 roku oba auta mają pojawić się w wersji hybrydowej.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Niedzielska

Prawnik ds. prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, trener, mediator ds. pracowniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama