REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Tomasz Korniejew
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać? Oferta jest obszerna, podpowiadamy które zestawienie jest dla tego modelu optymalne.

Seat Toledo – który silnik wybrać?

W gamie silnikowej najnowszego Seata Toledo znalazło się pięć jednostek napędowych. Przy czym – silnik 1.4 TDI/90 KM można zamówić w zestawie z pięciobiegową manualną, lub siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią DSG i systemem start&stop. Brak jest w ofercie hiszpańskiego producenta silników wolnossących.

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Jednostki benzynowe

REKLAMA

Nawet podstawowa jednostka napędowa - benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM jest wyposażony w turbosprężarkę. Niestety jest on również wyposażony w pięciobiegową przekładnię, co ogranicza komfort jazdy podczas podróży po autostradzie. 90 – konny Seat według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i może się rozpędzić do 183 km/h. W ruchu miejskim zużywa 6,2 l benzyny na 100 km.

O 3 100 zł jest droższy w zakupie Toledo z silnikiem 1.2 TSI, który rozwija moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 199 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejski to zgodnie z danymi katalogowymi – 6,7 l benzyny na 100 km (6,2 l/100 km w zestawie z systemem S&S).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokładając kolejne 6 800 zł możemy nabyć Toledo wyposażonego w jednostkę 1.4 TSI, która rozwija moc maksymalną 125 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Standardowo z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładania DSG. Według danych producenta 125 konny Seat przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 208 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według danych katalogowych 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line

Jednostki wysokoprężne

Podstawowym silnikiem w gamie jednostek wysokoprężnych jest 1.4 TDI o mocy 90 KM. Jest on droższy o 8 400 zł (i o ok. 14 tys. zł w wersji ze skrzynią DSG) od podstawowej jednostki benzynowej. Moc maksymalna jest dostępna w tym przyadku przy 3500 obr./min. z kolei maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 4 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12 s (12,6 s w wersji z DSG).

Więcej informacji na temat marki Seat znajdziesz tutaj

Najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla w gamie jest jednostka 1.6 TDI, rozwijająca moc maksymalną 115 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min.

Według informacji producenta, 115 konny Toledo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i może pojechać z maksymalna prędkością 201 km/h. Katalogowe zużycie paliwa w ruchu miejskim to 5,4 l na 100 km (5l na 100 km w wersji z DSG i S&S).

Nasz wybór: Jednostka 1.2 TSI/110 KM – osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się nawet z kompletem pasażerów poza miastem, a sześciobiegowa manualna przekładnia podniesie komfort jazdy podczas podróżowania po autostradzie.  Kierowcom z zasobniejszym portfelem polecamy 1.4 TSI/125 KM.

Zobacz pozostałe poradniki zakupowe

Seat Toledo – którą wersję wyposażenia wybrać?

W ofercie Toledo znalazło się 5 wersji wyposażeniowych. Najuboższą jest Entry dostępna jedynie z podstawowym silnikiem benzynowym. Jej zaletą jest niska cena. Ale trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że wyposażenie jest bardzo ubogie. W pakiecie Entry klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 3700 zł, nie są dostępne – komputer pokładowy czy elektrycznie sterowane lusterka boczne.

Niespełna 7 tys. zł więcej kosztuje wersja Reference, w wyposażeniu standardowym tej odmiany znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, radio z pięciocalowym ekranem dotykowym, złączami USB, SD i AUX, a za 1 zł możemy dokupić pakiet obejmujący m.in. tylne czujniki parkowania, kolorowy wyświetlacz radia, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy wielofunkcyjną obszytą skórą kierownicę.

Zobacz też: Seat Ateca - pierwszy SUV hiszpańskiej marki

REKLAMA

Pakiet Style, który wymaga dopłaty około 14 tys. zł w stosunku do podstawowej wersji Entry obejmuje (ponad wersję Reference) m.in. elektrycznie sterowane szyby z tyły, automatyczną klimatyzację Climatronic z chłodzonym schowkiem, lepszą tablicę przyrządów z ekranem o przekątnej 5,5 cala, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czy sześciogłośnikowy system nagłośnienia i radio z bluetooth. Co więcej w tym przypadku również możemy dokupić pakiet Komfort + za 1 zł, ale będzie bogatszy niż ten dla wersji Reference. W tym przypadku nabywcy dostaną dodatkowo – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, czujniki deszczu i zmierzchu.

Wersja Style Advanced jest droższa od Style o około 4,5 tys. zł, a jej wyposażenie standardowe dodatkowo obejmuje, m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, czy tapicerka alcantara łączona ze skórą ekologiczną.

Najefektowniej wyglądająca odmiana FR-line jest droższa o około 1000 zł od odmiany Style Advanced, a lista jej wyposażenia standardowego w stosunku do Style Advanced różni się detalami. Standardowo ma przyciemnione szyby, ładniejsze wzory felg ze stopów lekkich, inną tapicerkę (z logo FR), czy kierownicę z czerwonym przeszyciem. Jej wyposażenie jest jednak uboższe od Style Advanced – dostępny za 1 zł pakiet Comfort + ma te same składowe, jak w wersji Style. W odróżnieniu od Style Advanced, FR-Line nie obejmuje m.in. przednich czujników parkowania.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Nasz wybór: Ze względu na fakt, że wersja Style jest wyposażona m.in. w automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (przydatne w naszej szerokości geograficznej) polecamy właśnie tę wersję. Osobom z mniej zasobnym portfelem polecamy wybrać wersję Reference.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA