| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Jaki silnik i którą wersję wyposażeniową nowej Toyoty Avensis Touring Sports wybrać? W naszym poradniku zakupowym opisujemy wersje silnikowe i wyposażnia oraz podpowiadamy, który zestaw jest optymalny.

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik wybrać?

Gama napędowa nowej Toyoty Avensis Touring Sports liczy pięć jednostek napędowych. Trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Jednostki benzynowe

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek zasilanych benzyną jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min. Według danych producenta rozpędza Avensisa od 0 do 100 km/h w 10,6 s, do maksymalnej prędkości 195 km/h. Zużycie paliwa według danych katalogowych to 8 l na 100 km w mieście, 5,1 l/100 km w trasie oraz 6,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Więcej poradników kupującego znajdziesz tutaj

O 3 tys. zł droższy (cena od 95 900 zł) jest benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 147 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta jest w stanie rozpędzić Toyotę Avensis Touring Sports od 0 do 100 km/h w 9,7 s i napędzić auto do maksymalnej prędkości 200 km/h. Zgodnie z katalogiem 147 konny silnik w mieście zużywa 8,1 l benzyny na 100 km, w trasie - 4,9 l/100 km a w cyklu mieszanym - 6,1 l na 100 km. Dokładając 5 tys. zł można doposażyć tę wersję silnikową Avansisa w automatyczną, siedmiobiegową przekładnię Multidrive S. Oprócz podniesienia komfortu użytkowania wybór automatycznej przekładni poskutkuje nieznacznym obniżeniem zużycia paliwa (o 0,1 l na 100 km) i pogorszeniem dynamiki rozpędzania (strata 1 s w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w stosunku do wersji z manualną przekładnią).

Zobacz też: Lifting Toyoty Corolli - nowa wersja od lipca!

Najdroższą i najmocniejszą dostępną jednostką benzynową jest silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 152 KM i maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min. jednostka standardowo współpracuje z automatyczną, siedmiobiegową przekładnią Multidrive S. Według informacji producenta 152 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak czytamy w danych katalogowych, w ruchu miejskim silnik zużywa 8,5 l benzyny na 100 km, 5 l/100 km podczas jazdy w trasie i 6,3 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Żeby stać się właścicielem Aurisa Touring Sports napędzanego przez opisywany silnik należy wydać aż o 11 tys. zł więcej niż w przypadku podstawowej jednostki o pojemności 1,6 l. Przy czym 152 konny silnik jest dostępny dopiero od środkowej wersji wyposażeniowej co dodatkowo podnosi koszt zakupu. Żeby stać się jego właścicielem trzeba wydać minimum 113 900 zł.

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 26.04.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Comperia.pl

Porównywarka finansowa nr 1

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »