REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Tomasz Korniejew
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jaki silnik i którą wersję wyposażeniową nowej Toyoty Avensis Touring Sports wybrać? W naszym poradniku zakupowym opisujemy wersje silnikowe i wyposażnia oraz podpowiadamy, który zestaw jest optymalny.

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik wybrać?

Gama napędowa nowej Toyoty Avensis Touring Sports liczy pięć jednostek napędowych. Trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

REKLAMA

Jednostki benzynowe

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek zasilanych benzyną jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min. Według danych producenta rozpędza Avensisa od 0 do 100 km/h w 10,6 s, do maksymalnej prędkości 195 km/h. Zużycie paliwa według danych katalogowych to 8 l na 100 km w mieście, 5,1 l/100 km w trasie oraz 6,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Więcej poradników kupującego znajdziesz tutaj

O 3 tys. zł droższy (cena od 95 900 zł) jest benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 147 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta jest w stanie rozpędzić Toyotę Avensis Touring Sports od 0 do 100 km/h w 9,7 s i napędzić auto do maksymalnej prędkości 200 km/h. Zgodnie z katalogiem 147 konny silnik w mieście zużywa 8,1 l benzyny na 100 km, w trasie - 4,9 l/100 km a w cyklu mieszanym - 6,1 l na 100 km. Dokładając 5 tys. zł można doposażyć tę wersję silnikową Avansisa w automatyczną, siedmiobiegową przekładnię Multidrive S. Oprócz podniesienia komfortu użytkowania wybór automatycznej przekładni poskutkuje nieznacznym obniżeniem zużycia paliwa (o 0,1 l na 100 km) i pogorszeniem dynamiki rozpędzania (strata 1 s w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w stosunku do wersji z manualną przekładnią).

Zobacz też: Lifting Toyoty Corolli - nowa wersja od lipca!

Najdroższą i najmocniejszą dostępną jednostką benzynową jest silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 152 KM i maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min. jednostka standardowo współpracuje z automatyczną, siedmiobiegową przekładnią Multidrive S. Według informacji producenta 152 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak czytamy w danych katalogowych, w ruchu miejskim silnik zużywa 8,5 l benzyny na 100 km, 5 l/100 km podczas jazdy w trasie i 6,3 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Żeby stać się właścicielem Aurisa Touring Sports napędzanego przez opisywany silnik należy wydać aż o 11 tys. zł więcej niż w przypadku podstawowej jednostki o pojemności 1,6 l. Przy czym 152 konny silnik jest dostępny dopiero od środkowej wersji wyposażeniowej co dodatkowo podnosi koszt zakupu. Żeby stać się jego właścicielem trzeba wydać minimum 113 900 zł.

Zobacz też: Toyota Verso 2016

Jednostki wysokoprężne

REKLAMA

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek wysokoprężnych jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 112 KM oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie do 1750 do 2250 obr./min. Według danych producenta 112 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. Ponadto zużywa 5,1 l oleju napędowego na 100 km w ruchu miejskim, 3,7 l/100 km poza miastem i 4,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Niestety jest aż o 16 tys. zł droższy od podstawowego silnika benzynowego. Ceny Toyoty Avensis Touring Sports z opisywaną jednostką napędową startują od 108 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto w najuboższej wersji wyposażeniowej Active.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Drugą dostępną wysokoprężną jednostką napędową jest silnik 2.0 D-4D rozwijający moc maksymalną 143 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Według danych katalogowych 143 konny Avensis kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak podaje producent, zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku dwulitrowego silnika Diesla - 5,7 l na 100 km w ruchu miejskim, 4 l /100 km w trasie oraz 4,6 l na 100 km w cyklu mieszanym. Żeby stać się właścicielem egzemplarza napędzanego opisywanym silnikiem trzeba wydać minimum 125 900 zł. Oznacza to, że dwulitrowy silnik Diesla jest droższy aż o 23 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej.

Przeczytaj test Toyoty Avensis Touring Sports 2.0 D-4D

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Który silnik wybrać?

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do osiągów warto skłonić się ku zakupowi wersji z benzynowym silnikiem 1,8 l z manualną przekładnią. Zakup wersji wysokoprężnej ma sens tylko w przypadku, gdy nabywca pokonuje rocznie bardzo dużo kilometrów (powyżej 40 tys. km rocznie). W takim przypadku można rozważyć zakup wersji dwulitrowej silnika D-4D, która świetnie sprawdzi się podczas podróży w trasie, także z pełnym obciążeniem.

Zobacz też: Nowa Toyota Prius 4 generacji: wydajniejsza i bardziej oszczędna

Toyota Avensis Touring Sports - wersje wyposażenia

Toyota Avensis Touring Sports jest dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych – Active, Premium oraz Prestige. Wybór której jest optymalny?

W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji Active wchodzą m.in.:

Pre-Collision System (układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia), przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, boczne kurtyny powietrzne, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu (Hill Start Assist), światła stopu oraz światła do jazdy dziennej LED, przednie lampy przeciwmgielne, elektryczny hamulec postojowy (EPB), mocowania ISOFIX, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, klimatyzacja manualna, skórzana kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą Nappa oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczna regulacja szyb przednich, gniazdo Aux-In i USB, system audio CD, MP3, WMA, Bluetooth, 6 głośników i… stalowe felgi o średnicy 16 cali (obręcze ze stopów lekkich w tym samym rozmiarze można dokupić za 2000 zł).

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Wersja Premium jest droższa od Active o 10 tys. zł. Oprócz bogatszej listy wyposażenia, nabywca wykupuje dostęp do dużo obszerniejszej listy wyposażenia opcjonalnego. Wersja Premium jest bogatsza od Active m.in. o: Tempomat, szesnastocalowe lub siedemnastocalowe (w zależności od wersji silnikowej) obręcze ze stopów lekkich, Lane Departure Alert (układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu), Road Sign Assist (układ rozpoznawania znaków drogowych), automatyczne światła drogowe, czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki), czujnik zmierzchu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, otwór w oparciu tylnej kanapy do przewożenia długich przedmiotów, kamerę cofania (widok na ekranie 8"), system multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 8", MP3, WMA, Bluetooth, 6 głośników, czy kolorowy wyświetlacz między zegarami.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

REKLAMA

Dokładając kolejne 10 tys. zł (czyli 20 tys. zł w stosunku do wersji Active) można stać się nabywcą wersji Prestige, która jest dodatkowo wyposażona m.in. w: siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, przyciemniane tylne szyby, szklany dach panoramiczny z elektryczną roletą, system „Inteligentny kluczyk” (otwieranie i uruchamianie samochodu

bez użycia kluczyka), szyny i 4 uchwyty do mocowania ładunku w bagażniku, podgrzewane fotele przednie, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, spryskiwacze reflektorów, adaptacyjne (skrętne) reflektory przednie w technologii Pure LED, system „Inteligentny kluczyk”(bezkluczykowe otwieranie/zamykanie i uruchamianie pojazdu), podgrzewane fotele przednie i podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, skórzane siedzenia (czarne), elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawienia fotela kierowcy, system multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 8", MP3, WMA, Bluetooth, 10 głośników, radio cyfrowe DAB, nawigację Toyota Touch 2 & Go Plus.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Którą wersję wyposażeniową wybrać?

Najtańsza odmiana Active nie daje dużych możliwości doposażenia pojazdu – dla przykładu - wyklucza możliwość dokupienia tylnych czujników parkowania. Można je dokupić dopiero od wersji Premium. W przypadku odmiany Active nabywcy mają możliwość wykupienia za 1500 zł jedynie przednich czujników parkowania. Dobrze, że producent przewidział możliwość dokupienia do wersji Active tempomatu (990 zł). Niemniej podstawowa wersja pozostaje propozycją dla wyjątkowo oszczędnych klientów. Wersja Prestige jest z kolei przeznaczona dla najbardziej wymagających (m.in. tylko ta odmiana jest wyposażona w adaptacyjne reflektory skrętne LED). Dlatego biorąc pod uwagę koszt zakupu oraz rozbudowaną listę dodatkowych opcji optymalnym wyborem jest wersja Premium, którą można skonfigurować wedle uznania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA