REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Jakimi autami jeżdżą kobiety? Już wiadomo!

Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiecie, że kobiety w Polsce najczęściej kupują... Volkswageny. To zwycięzca w kategorii marek. Najpopularniejszy model? Królem zdecydowanie jest Toyota Yaris. Dziś sprawdzimy jakie jeszcze samochody kupują przedstawicielki płci pięknej.

REKLAMA

Czy świat motoryzacji dzieli się na męski i damski? W pewnym stopniu tak. Podział nie jest jednak dokonywany przez producentów, a raczej na poziomie wyboru marki i modelu przez przedstawicieli poszczególnych płci. Z okazji Dnia Kobiet firma ubezpieczeniowa Compensa, postanowiła sprawdzić jakie auta najczęściej kupują Panie. W tym celu sprawdzonych zostało aż 100 tysięcy polis aktywnych w lutym 2020 roku. I raport przynosi przede wszystkim dwa zaskoczenia. Pierwszym jest zachowawczość Pań. Te skupiają się przede wszystkim na autach segmentów B i C. Co więcej, o 5 proc. częściej od Panów kupują nie tylko polisę OC, ale i AC.

REKLAMA

Po drugie okazuje się, że kobiety w Polsce poruszają się autami nawet o 2 lata młodszymi od mężczyzn. "To nie oznacza jednak, że samochody te są nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie wartości w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM" - powiedział Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

newspress.co.uk

Zakładając, że średni wiek auta kobiety to 14 lat, spokojnie można przyjąć że jednym z najczęściej kupowanych Volkswagenów jest Golf piątej generacji. Model stanowi o tyle dobry wybór, że wygląda jeszcze naprawdę dobrze, w standardzie posiada np. komplet poduszek powietrznych i ESP, a do tego oferuje dużą ilość przestrzeni. W kabinie zasiądą cztery dorosłe osoby, podczas gdy bagażnik hatchbacka zabierze 350 litrów bagażu. W kombi pojemność rośnie do 505 litrów. Co ważne, Golf to też paleta sprawdzonych i wiecznych silników - wystarczy wspomnieć chociażby o 8-zaworowej jednostce 1.6 litra. Ceny używanych Golfów V startują od 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Opel Astra

Opel Astra III

Opel Astra III

newspress.co.uk

Jeżeli nie Golf, to może zatem… Astra. Opel jest drugim producentem w rankingu popularności, a samochodem z logo marki z Russelsheim najczęściej wybieranym przez Panie okazuje się Astra. Co można powiedzieć o trzeciej generacji? Ta wreszcie pokazała, że kompaktowy hatchback z Niemiec może i wyglądać, i przyzwoicie prowadzić się. A to jedynie spotęgowało sukces tego auta. Nadwozie nawet dziś wygląda dość dobrze, a do tego oferuje 380-litrowy bagażnik. Astra to też szeroka paleta silników. Podstawowe benzyniaki idealnie nadają się do zasilania gazem. Diesle były świetne, jednak dziś - z uwagi na duże przebiegi - mogą wymagać większej uwagi ze strony mechaników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Toyota Yaris

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota kojarzy się z bezawaryjnością. A Yaris łączy ją z miejską praktycznością. I choć japoński producent uplasował się dopiero na trzecim miejscu listy marek najchętniej kupowanych przez Panie, to Yarisowi przypadł laur rynkowego zwycięzcy. Zakładając że większość egzemplarzy ma naście lat, spokojnie można przyjąć że mówimy o drugiej generacji azjatyckiego hitu. A to oznacza nie tylko obłe nadwozie, wyłupiaste światła przednie i minimalistyczną konsolę centralną. To też pewnie wiąże się z hegemonią bazowe silnika benzynowego o pojemności litra. Ten ma 3 cylindry, 69 koni mechanicznych, średnio zadowalające osiągi i okazuje się… tytanicznie trwały! Za takie auto trzeba dziś zapłacić jakieś 8 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Ford Focus

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Materiały prasowe Ford

Ford Focus pierwszej generacji był wybitnie rewolucyjny. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych pokazał, że status auta popularnego wcale nie wyklucza oryginalnie wystylizowanego nadwozia. Panie w Polsce dużo częściej kupują jednak drugą generację, a w tej zdecydowanie bardziej powiało już nudą. Karoseria jest bardzo geometryczna. To samo można powiedzieć o wnętrzu. Dobrze że podczas zakupu liczyć można chociażby na paletę silnikową. W aucie montowana była seria sprawdzonych silników benzynowych Duratec. Te być może nie gwarantują dynamiki jazdy, ale nie psują się zbyt często. Ceny drugiej generacji Forda Focusa na rynku wtórnym startują dziś od jakiś 4 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Renault Clio

Renault Clio Fot. newspress

Renault Clio Fot. newspress

Druga generacja Renault Clio była jednym z największych hitów sprzedaży w dziejach francuskiej marki. Jej zalety? Miała dość nowocześnie wyglądające nadwozie - które było z czasem modernizowane, a do tego oferowała stosunkowo prostą technologię oraz więcej niż rozsądne ceny. Aspekty praktyczne? To samochód bardziej dla dwóch dorosłych i dwójki dzieci. Jeżeli chodzi o przestrzeń załadunkową, jej pojemność wynosi 255 litrów. Clio miało nawet odmianę sedan. Thalia niestety z uwagi na oczywiste braki w urodzie była wybierana głównie przez osoby starsze o niżej zarysowanych wymaganiach estetycznych. Francuski hatchback jest dziś naprawdę tani. Modele po pierwszym liftingu można kupić już za… 2 tysiące złotych. Jeszcze lepsza jest trzecia generacja - ma nowocześniejszy wygląd i lepsze wyposażenie, a do tego coraz bardziej rozsądne ceny na rynku wtórnym.

Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Skoda Fabia

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda

Wysoka pozycja Skody na liście pokazuje, że spora część Pań za kierownicą postrzega motoryzację w sposób naprawdę zachowawczy! Szczególnie w sytuacji, w której pierwszym wyborem okazuje się być Fabia. Hatchback segmentu B idealnie nadaje się do miasta. Ma niewielkie nadwozie, które pozwala na łatwe manewrowanie, a do tego auto generacji pierwszej często jest dość dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć egzemplarz posiadający 4 poduszki powietrzne, ABS czy klimatyzację. Co z silnikami? W tej kwestii najlepiej pójść tropem wyznaczonym przez benzyniaka 1.4 16v, ewentualnie diesla 1.4 TDI. Pierwsza z propozycji gwarantuje przyzwoite osiągi oraz jest często gazowana. Zaletą drugiej jest dużo wyższa dostępność niż w przypadku diesla 1.9 TDI.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Audi A4

Quattro <a class=audi a4 "/>

Quattro audi a4

Co z luksusem? Temu przypadła dopiero siódma lokata. I też nie mówimy o luksusie w pełni. Bo Choć kobiety lubią samochody marki Audi, mimo wszystko najczęściej wybierają model A4. Sedan lub kombi są mniej przestronne od brata ze znaczkiem Volkswagena. Nad Passatem górują jednak w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Z eksploatacyjnego punktu widzenia A4 generacji B6 - które pewnie jest autem najchętniej kupowanym - ma jednak dwie słabości. Pierwszą jest aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe zastosowane w przedniej osi. Źle znosi stan polskich dróg. Drugą silnik 2.5 TDI - ma serię kosztownych w usunięciu awarii.

Zobacz również: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Fiat Punto

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

newspress.co.uk

Fiat był swojego czasu hegemonem polskiego rynku motoryzacyjnego. W roku 2005, gdy do sprzedaży trafił model Grande Punto, dominacja włoskiej marki była już wyłącznie elementem jej historii. A to wielka szkoda, szczególnie że hatchback był naprawdę ciekawą propozycją. Linia nadwozia stworzona przez Giugiaro była i ładna, i dynamiczna oraz nawiązywała do aut… Maserati! Ponadto samochód prowadził się dość dobrze, był największym modelem w swojej klasie oraz konfigurowano go z paletą sprawdzonych silników benzynowych i diesla. Najbardziej zabójcze dla Grande Punto był fakt, że pod zmienioną nazwą ta sama konstrukcja była produkowana do roku 2018. A 14 lat oznacza przejście przez trzy inne ery na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz również: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot na rynku małych samochodów miejskich czuje się jak ryba w wodzie. A najlepiej pokazał to rok 1998 i prezentacja modelu 206. Hatchback segmentu B urzekał przede wszystkim urodą! Miał ostrą i nowoczesną linię, która w połączeniu np. z rudym lakierem niesamowicie wyróżniała się na tle przerośniętych Punto I czy jeszcze bardziej nijakich Cors. Tak, 206-tka z całą pewnością nie jest samochodem idealnym. Boryka się z serią drobnych usterek. Z drugiej strony to samochód niezwykle prosty mechanicznie. W efekcie każdy mechanik powinien poradzić sobie z ustaleniem źródła usterki i każdy też powinien bez problemu usunąć niesprawność. Peugeot 206 był produkowany w sumie przez 11 lat. A to sprawia, że wybór n rynku wtórnym jest potężny.

Zobacz również: Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Citroen C4

Citroen C4

Citroen C4

newspress.co.uk

Ostatni model znajdujący się na liście pokazuje, że Panie stać także na odrobinę… awangardy! Modelem C4 pierwszej generacji Citroen pokazał, że wraca do nietuzinkowych stylizacji. I o ile 5-drzwiowy hatchback jest momentami nieco ugrzeczniony, o tyle wersja 3-drzwiowa jest na wskroś oryginalna. Nawet dziś - 16 lat po premierze. Citroen C4 korzystał też z serii innowacji technologicznych. W kierownicy kręci się wyłącznie wieniec. Środek pozostaje nieruchomy. Poza tym Francuzi oferowali nawiewy z systemem rozpylania zapachów oraz układ informujący o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu. Ten powodował wibrację fotela. Używany Citroen C4 ma serię zalet - a główna dotyczy niskiej ceny. Za najtańsze egzemplarze należy zapłacić nieco ponad 4 tysiące złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA