REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup używanego auta klasy wyższej - koszty eksploatacji limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Audi A8 gwarantuje ogromny komfort podróżowania m.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia. Gdy ulegnie ono zużyciu, naprawa pochłonie ponad 30 tys. zł.
Audi A8 gwarantuje ogromny komfort podróżowania m.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia. Gdy ulegnie ono zużyciu, naprawa pochłonie ponad 30 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Samochody luksusowe od zawsze przyciągały ludzi. Nie każdego jednak stać na zakup samochodu klasy wyższej. Warto znać bowiem koszty eksploatacji samochodu luksusowego.

Koszt zakupu używanego samochodu

Kupując używany pojazd należy zweryfikować dwie rzeczy – aktualny stan swojego konta bankowego oraz potencjalne wpływy, które powinny go w przyszłości zasilić. Jeśli poszukujemy używanego pojazdu to musimy wiedzieć, że do ceny pojazdu powinniśmy zawsze dołożyć jeszcze ok. 15-20 % tzw. kosztów wstępnych. Kwota ta powinna wystarczyć na wykonanie niezbędnych napraw danego pojazdu. Mało kto bowiem sprzedaje auto, które faktyczne nie wymaga żadnej poważniejszej naprawy.

REKLAMA

Koszty eksploatacji samochodu klasy wyższej

REKLAMA

W przypadku luksusowych aut koszty eksploatacji są zazwyczaj ogromne! Polacy nie są jednak chętni to brania tego typu rad do serca, dlatego wielu z nich jest później wyraźnie rozgoryczonych kosztami napraw swoich limuzyn. W wielu przypadkach ceny samych części potrafią wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, co często oznacza kwotę wyższą niż cena pojazdu. Jak to możliwe?

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że większość 10-letnich aut segmentu Premium jako nowe kosztowało ponad 300 000 zł. Mogli pozwolić sobie na nie tylko nieliczni. Dlatego ich serwis również jest bardzo kosztowny. Co gorsza, wiele podzespołów jest dostępnych tylko w ASO.

BMW serii 5 - koszty eksploatacji

Bardzo popularne w Polsce BMW 520d 177 KM kosztuje obecnie 40-80 tys. zł. Wizja posiadania pojazdu wyższej klasy z ekonomicznym, ale i mocnym silnikiem Diesla, na dodatek bardzo bogato wyposażonego i to w cenie podstawowej wersji np. Dacii Duster czy Peugeota 301 jest kusząca. Problemy zaczynają się, gdy po latach eksploatacji BMW zaczyna niedomagać. Silnik N47 (2.0d  116-218KM) jest kosztowny w utrzymaniu. Wymiana łańcuchów rozrządu to koszt ok. 8 000 zł, a co gorsza procedura serwisowa zaleca w tym przypadku także wymianę wału korbowego za 15 000 zł (zębatka łańcucha zintegrowana z wałem)! Poza tym, trzeba brać pod uwagę konieczność wymiany turbosprężarki (ok. 4 000 zł) czy którego z wtryskiwaczy (1800 zł za sztukę). Koło dwumasowe to kolejne 2800 zł. Wiele egzemplarzy BMW 520d posiada także tylne zawieszenie pneumatyczne, które napędza kompresor powietrza. Gdy on zawiedzie ( co nie jest rzadkością w autach z przebiegiem ponad 200 tys. km) trzeba przygotować na koncie kwotę 3000 zł na jego wymianę.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A8 D3 - koszty eksploatacji

Innym używanym autem, niebywale popularnym na polskich giełdach jest Audi A8 D3 z lat 2002-2010. Niemiecki samochód należący do ścisłej czołówki prestiżowych limuzyn jest obiektem westchnień wielu Polaków. Podejmując decyzję o jego zakupie nie wszyscy jego nowi właściciele są świadomi kosztów jego serwisowania. Wiele egzemplarzy A8 posiada pneumatyczne zawieszenie, które gdy się zużyje oznacza naprawę przekraczającą 30 000 zł ( jeden amortyzator z miechem to koszt 7 000 zł)!!!. Poza tym, kompresor od zawieszenia to dodatkowy wydatek 5 500 zł. Nawet standardowa wymiana rozrządu oznacza koszty przekraczające poziom 2 000 zł (pasek rozrządu do Audi A8 4.2 V8 335 KM kosztuje aż 1550 zł a jego napinacz 650 zł).

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Mercedes-Benz CL - koszty eksploatacji

Luksusowy charakter, świetne materiały wykończeniowe i ogromna wygoda podróżowania to główne cechy jakie przyciągają ludzi do Mercedesa CL. To sportowe Gran Turismo ma więcej cech limuzyny niż wyścigowego bolidu, ale z tym drugim łączy je na pewno jedno – astronomiczne koszty napraw. Egzemplarze produkowane w latach 1999-2006 mają kilka wyjątkowo drogich w naprawie usterek. Problemy sprawia przede wszystkim aktywne, pneumatyczne zawieszenie Active Body Control (ABC) znane też z innym modeli koncernu Mercedes-Benz. Amortyzator kosztuje 4200 zł, kompresor zawieszenia 6200 zł, elektrozawór sterujący ciśnieniem w miechach 4000 zł (są dwa takie zawory). Remont zawieszenia może pochłonąć zatem nawet 31 000 zł! Oprócz tego w Mercedesie CL szwankuje czasem system domykania drzwi co może kosztować właściciela pojazdu dodatkowe 3500 zł.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Jak zatem widać koszty napraw luksusowych samochodów potrafią być ogromne. Można oczywiście szukać regenerowanych części lub kombinować i montować standardowe amortyzatory bez pneumatyki, ale działanie takie raczej oddala nas od definicji słowa luksus. Skoro nie stać nas na naprawę auta Premium to po prostu go nie kupujmy.

Źródło: wszystkie ceny podane w artykule pochodzą z ASO

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA