Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup używanego auta klasy wyższej - koszty eksploatacji limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Audi A8 gwarantuje ogromny komfort podróżowania m.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia. Gdy ulegnie ono zużyciu, naprawa pochłonie ponad 30 tys. zł.
Audi A8 gwarantuje ogromny komfort podróżowania m.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia. Gdy ulegnie ono zużyciu, naprawa pochłonie ponad 30 tys. zł.
Samochody luksusowe od zawsze przyciągały ludzi. Nie każdego jednak stać na zakup samochodu klasy wyższej. Warto znać bowiem koszty eksploatacji samochodu luksusowego.

Koszt zakupu używanego samochodu

Kupując używany pojazd należy zweryfikować dwie rzeczy – aktualny stan swojego konta bankowego oraz potencjalne wpływy, które powinny go w przyszłości zasilić. Jeśli poszukujemy używanego pojazdu to musimy wiedzieć, że do ceny pojazdu powinniśmy zawsze dołożyć jeszcze ok. 15-20 % tzw. kosztów wstępnych. Kwota ta powinna wystarczyć na wykonanie niezbędnych napraw danego pojazdu. Mało kto bowiem sprzedaje auto, które faktyczne nie wymaga żadnej poważniejszej naprawy.

Koszty eksploatacji samochodu klasy wyższej

W przypadku luksusowych aut koszty eksploatacji są zazwyczaj ogromne! Polacy nie są jednak chętni to brania tego typu rad do serca, dlatego wielu z nich jest później wyraźnie rozgoryczonych kosztami napraw swoich limuzyn. W wielu przypadkach ceny samych części potrafią wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, co często oznacza kwotę wyższą niż cena pojazdu. Jak to możliwe?

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że większość 10-letnich aut segmentu Premium jako nowe kosztowało ponad 300 000 zł. Mogli pozwolić sobie na nie tylko nieliczni. Dlatego ich serwis również jest bardzo kosztowny. Co gorsza, wiele podzespołów jest dostępnych tylko w ASO.

BMW serii 5 - koszty eksploatacji

Bardzo popularne w Polsce BMW 520d 177 KM kosztuje obecnie 40-80 tys. zł. Wizja posiadania pojazdu wyższej klasy z ekonomicznym, ale i mocnym silnikiem Diesla, na dodatek bardzo bogato wyposażonego i to w cenie podstawowej wersji np. Dacii Duster czy Peugeota 301 jest kusząca. Problemy zaczynają się, gdy po latach eksploatacji BMW zaczyna niedomagać. Silnik N47 (2.0d  116-218KM) jest kosztowny w utrzymaniu. Wymiana łańcuchów rozrządu to koszt ok. 8 000 zł, a co gorsza procedura serwisowa zaleca w tym przypadku także wymianę wału korbowego za 15 000 zł (zębatka łańcucha zintegrowana z wałem)! Poza tym, trzeba brać pod uwagę konieczność wymiany turbosprężarki (ok. 4 000 zł) czy którego z wtryskiwaczy (1800 zł za sztukę). Koło dwumasowe to kolejne 2800 zł. Wiele egzemplarzy BMW 520d posiada także tylne zawieszenie pneumatyczne, które napędza kompresor powietrza. Gdy on zawiedzie ( co nie jest rzadkością w autach z przebiegiem ponad 200 tys. km) trzeba przygotować na koncie kwotę 3000 zł na jego wymianę.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Audi A8 D3 - koszty eksploatacji

Innym używanym autem, niebywale popularnym na polskich giełdach jest Audi A8 D3 z lat 2002-2010. Niemiecki samochód należący do ścisłej czołówki prestiżowych limuzyn jest obiektem westchnień wielu Polaków. Podejmując decyzję o jego zakupie nie wszyscy jego nowi właściciele są świadomi kosztów jego serwisowania. Wiele egzemplarzy A8 posiada pneumatyczne zawieszenie, które gdy się zużyje oznacza naprawę przekraczającą 30 000 zł ( jeden amortyzator z miechem to koszt 7 000 zł)!!!. Poza tym, kompresor od zawieszenia to dodatkowy wydatek 5 500 zł. Nawet standardowa wymiana rozrządu oznacza koszty przekraczające poziom 2 000 zł (pasek rozrządu do Audi A8 4.2 V8 335 KM kosztuje aż 1550 zł a jego napinacz 650 zł).

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Mercedes-Benz CL - koszty eksploatacji

Luksusowy charakter, świetne materiały wykończeniowe i ogromna wygoda podróżowania to główne cechy jakie przyciągają ludzi do Mercedesa CL. To sportowe Gran Turismo ma więcej cech limuzyny niż wyścigowego bolidu, ale z tym drugim łączy je na pewno jedno – astronomiczne koszty napraw. Egzemplarze produkowane w latach 1999-2006 mają kilka wyjątkowo drogich w naprawie usterek. Problemy sprawia przede wszystkim aktywne, pneumatyczne zawieszenie Active Body Control (ABC) znane też z innym modeli koncernu Mercedes-Benz. Amortyzator kosztuje 4200 zł, kompresor zawieszenia 6200 zł, elektrozawór sterujący ciśnieniem w miechach 4000 zł (są dwa takie zawory). Remont zawieszenia może pochłonąć zatem nawet 31 000 zł! Oprócz tego w Mercedesie CL szwankuje czasem system domykania drzwi co może kosztować właściciela pojazdu dodatkowe 3500 zł.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Jak zatem widać koszty napraw luksusowych samochodów potrafią być ogromne. Można oczywiście szukać regenerowanych części lub kombinować i montować standardowe amortyzatory bez pneumatyki, ale działanie takie raczej oddala nas od definicji słowa luksus. Skoro nie stać nas na naprawę auta Premium to po prostu go nie kupujmy.

Źródło: wszystkie ceny podane w artykule pochodzą z ASO

Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nissan Juke Hybrid N-Design

    Nissan Juke Hybrid N-Design to nowa hybryda w gamie marki. Układ łączy 1.6-litrowego benzyniaka i silnik elektryczny. Moc systemowa to 143 KM.

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku?

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku? Lista przypadków być może nie jest długa, ale warto o niej pamiętać.

    Sprzedaż Lexusa NX? No to mamy nowego lidera w Polsce

    Sprzedaż Lexusa NX? Tylko w styczniu roku 2023 w Polsce salony opuściły 544 egzemplarze. To lider rejestracji samochodów klasy premium.

    Nissan Ariya od biegu do bieguna. Tak, ma 39-calowe koła!

    Nissan Ariya od biegu do bieguna to nie szalony render. To samochód, który powstał i którym Japończycy mają zamiar pokonać 27 tys. km.

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Co to jest eSCOR?

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, czyli eSCOR rozwiązanie stworzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

    Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

    Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

    Kosztowna zima nie tylko dla kierowców. Wysokie mandaty

    Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty. 

    Nissan Max-Out. Elektryczny kabriolet przyszłości. WIDEO prezentacja

    Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?

    Produkcja opon w Polsce. Te liczby robią wrażenie!

    Produkcja opon w Polsce? Choć rodzimych marek już nie ma, w naszym kraju zadomowili się światowi producenci. Dane ich fabryk brzmią imponująco.

    Mistrzostwa mechaników 2023. Ruszyły zapisy zespołów

    Mistrzostwa mechaników 2023 czas zacząć. Ruszyły zapisy zespołów. Te będą konkurować aż do kwietnia. Finał w czasie Poznań Motor Show.

    Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach

    Range Rover Velar 2023. Lifting luksusowego SUV-a skupił się na kilku ważnych polach. Co poprawili Brytyjczycy? Mocno skupili się na technologii.

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Na A4 będą. Co z resztą tras?

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Operator odcinka A4 Katowice-Kraków zapowiedział wzrost cen. Co z resztą tras typu A w Polsce?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czy uratuje przed karą?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czyli co stanie się w sytuacji, w której kierowca zapomni opłacić podatku od czynności cywilnoprawnych po zakupie auta?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG. Budżetowy booser sukcesu?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG to nowość w gamie kompaktowego modelu. Nowość, która ma dopełnić budżetową część oferty marki.

    Autonomiczny Mercedes? Certyfikacja III poziomu SAE w USA

    Autonomiczny Mercedes? Dokładnie. To pierwsza firma motoryzacyjna na świecie z certyfikacją systemu na trzecim poziomie SAE na rynku USA.

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku. Marka zawdzięcza ten tytuł sprzedaży na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy aut.

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130 jest napędzany 4-cylindrowym, 1.5-litrowym dieslem. A oszczędny silnik to początek jego zalet. Tylko na nie popatrzcie!

    Toyota Proace Electric. Cena czyni cuda? Wyniki sprzedaży

    Toyota PROACE City Electric. Cena nigdy nie jest największą zaletą elektryka. Mimo wszystko ten cieszy się sporą popularnością w Polsce.

    Mercedes 280 GE Dakar, czyli jak G klasa wygrała legendarny rajd

    Mercedes 280 GE Dakar był napędzany benzyniakiem M110 i pokonał 12 tys. km w ciągu 20 dni. Skutek? G klasa wygrała rajd Paryż-Dakar 1983.

    Volkswagen sadzi lasy. Po raz drugi! Tym razem 3,5 ha drzew

    Volkswagen sadzi lasy. To kontynuacja programu. Po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym sadzone jest 70 drzew.

    BMW X1. Jakie opony są fabryczne? OEM dostarcza Continental

    BMW X1. Jakie opony są montowane w tym aucie w fabryce? Atesty wyposażenia OEM Continental zdobył właśnie dla modelu EcoContact 6 Q.

    Toyota C-HR 2023. Turcja to kraj, w którym będzie produkowana

    Toyota C-HR 2023. Turcja została wybrana na kraj, w którym składana będzie druga generacja japońskiego crossovera. Co jeszcze wiadomo o aucie?

    Przejścia dla zwierząt. W Polsce jest ich w sumie 5008!

    Przejścia dla zwierząt to integralny element budowy dróg szybkiego ruchu. Jak się je wytycza? Jak się je stawia? I ile to kosztuje? Sprawdźmy.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.