REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 301: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301 to przedstawiciel coraz popularniejszych w ostatnim czasie sedanów dostępnych za niewygórowaną cenę. Którą wersja 301-ki jest najciekawsza?

Peugeot 301 to prawie 4,5 metrowy sedan, którego cena w podstawowej wersji nie przekracza 40 000 zł. Pod względem przestronności kabiny plasuje się w klase kompaktowej (pod względem ilości miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie). Rozstaw osi wynoszący 2652 mm jest większy niż w przypadku Forda Focusa, Mazdy 3 czy Toyoty Corolli w wersjach typu sedan. Francuski sedan ustępuje im tylko, ale bardzo nieznacznie szerokością (ok. 1-2 cm), ale oferuje znacznie większy, bo aż 506-litrowy, bagażnik.

REKLAMA

Peugeot 301: silniki

Peugeot 301 dostępny jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych (Acces, Active, Allure) oraz z jednym z trzech silników. Najsłabsza jednostka 1.2 VTI o mocy 72KM zapewnia sprint od 0-100 km/h w 14,2 s i średnie spalanie 5,3 l/100 km. Znacznie lepszymi osiągami dysponuje silnik 1.6 VTI. Moc 115 KM przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 9,4 s. Zużycie paliwa to przeciętnie 6,5 l/100 km. Motor wysokoprężny 1.6 HDI 92KM dysponuje filtrem cząstek stałych FAP. Przyspiesza 0-100 km/h w 11,2 s ale generuje najwyższy z tych trzech silników moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 4,1 l /100 km (dane nt. spalania pochodzą od producenta).

Z silnikami współpracują ręczne, 5-biegowe skrzynie biegów. 4-stopniowy automat przewidziany jest tylko dla benzynowej odmiany 1.6 VTI.

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW

ACCESS

ACTIVE

ALLURE

1,2 VTI 72 KM

M5

38 100 zł

43 300 zł

46 300 zł

1,6 VTI 115 KM

M5

-

48 400 zł

51 400 zł

1,6 VTI 115 KM

A4

-

-

56 000 zł

1,6 HDI 92 KM FAP

M5

47 000 zł

51 700 zł

54 600 zł

Peugeot 301:  wersja Acces

Podstawowa wersja wyposażenia Acces zawiera komplet systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolę trakcji), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera), mocowania Isofix na tylnej kanapie, reflektory ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek z pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy, pionową regulację kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, komputer pokładowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji tej brakuje przede wszystkim klimatyzacji , radia, elektrycznego sterowania lusterkami bocznymi.

Peugeot 301: wersja Active

Odmiana Active posiada to co Acces oraz dodatkowo klimatyzację manualną, radio z odtwarzaczem CD, wejściem AUX na panelu radia i 2 głośnikami (za 1000 zł można mieć dodatkowe 2 głośniki z tyłu, radio wbudowane w konsole, wejście USB i system Bluetooth), elektrycznie sterowane szyby przednie, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, chromowane klamki wewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, składane i dzielone asymetrycznie tylne oparcie kanapy i reflektory przeciwmgielne. Za 1000 zł można otrzymać jeszcze pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę  i przednie fotele. Wersja Active pozwala także na doposażenie Peugeota 301 w felgi z lekkich stopów.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301: wersja Allure

REKLAMA

Najbogatsza a zarazem najdroższa opcja wyposażenia czyli Allure ma to wszystko co Active oraz klimatyzację manualną ze sterowaniem elektronicznym,  wbudowany w kokpit centralny system audio z 4 głośnikami, wejściem USB , AUX oraz łącznością Bluetooth, skórzaną kierownicę, podłokietnik centralny i boczne w drzwiach, elektrycznie sterowane szyby tylne, chromowane listwy podokienne, chromowane wykończenie wlotu powietrza do silnika, 15-calowe felgi aluminiowe (lub opcjonalne 16” za 600zł). Jako opcje niedostępne w innych wersjach można zamowić czujniki parkowania z tyłu (+ 1000zł), alarm (+800zł), tempomat (+500zł)

Osoby pokonujące duże przebiegi (powyżej 15 tys. km rocznie) powinny rozważyć zakup Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI 92KM w wersji Active lub Allure. Silnik 1.6 VTI spala dwa razy tyle paliwa co diesel, co oznacza, że po pokonaniu 20 000 km za paliwo zapłacimy ponad 5 tys. zł więcej. Różnica w cenie pomiędzy wersją wysokoprężną a benzynową to albo 3200 zł (dla Allure), albo 3300 zł (dla Active). Polecamy zatem Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI. Sinik 1.2 VTI to wybór tylko dla osób poruszających się po mieście.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA