REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Kia Optima
Kia Optima
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima jest dostępna z dwoma rodzajami jednostek napędowych i dwoma rodzajami skrzyń biegów. Podpowiadamy, która wersja Kii Optima jest najbardziej optymalna.

Kia Optima - wybór nadwozia

Kia Optima jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

Kia Optima - wybór wersji silnikowej

Chętni na zakup flagowego modelu Kii nie mają dużego wyboru. Mogą zdecydować się na zakup jednostki benzynowej (wolnossąca, pojemność 2 l, moc 165 KM) lub droższej o 5 tys. zł turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej (pojemność 1,7 l, moc maksymalna 136 KM).

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Różnica w cenie zakupu pomiędzy silnikami to 5 tys zł na korzyść jednostki benzynowej. To niewiele. Kia Optima z silnikiem benzynowym jest dynamiczniejsza od odmiany z jednostką wysokoprężną (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, a Optima z jednostką wysokoprężną w 10,3 s.) Z drugiej strony nie jest to na tyle znacząca różnica w osiągach, by zaakceptować wyższe o prawie 3 l/100 km zużycie paliwa jednostki benzynowej w ruchu miejskim (9,3 l/100 km w stosunku do 6,1 l/100 km w przypadku silnika Diesla). Nie wliczając kosztów obsługi serwisowej dopłata do zakupu diesla zwróci się już po przebiegu ok. 35 tys. km. To bardzo szybko, dlatego naszym zdaniem lepiej jest w tym przypadku dopłacić do jednostki wysokoprężnej.

Kia Optima - wybór skrzyni biegów

W ofercie wyposażenia dodatkowego Kii Optimy jest dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia. Co ciekawe kosztuje stosunkowo niewiele, bo 5 tys. zł. Niestety "automat" powoduje znaczny spadek dynamiki - o przeszło sekundę podczas pomiaru przyspieszeń od 0 do 100 km/h i znaczny wzrostu zużycia paliwa - w przypadku użytkowania w ruchu miejskim spalanie wersji benzynowej wzrasta o 1l/100 km, a wersji z silnikiem wysokoprężnym o 1,8 l/100 km. Naszym zdaniem jest to propozycja dla osób wyjątkowo nie lubiących skrzyń manualnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Kia Optima - wybór wersji wyposażenia

REKLAMA

W podstawowej wersji wyposażeniowej Kii Optima - M, brakuje nam praktycznego w polskiej strefie klimatycznej dodatku, typu - fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Przeszkadza też fakt, że w podstawowej odmianie nie ma kolorowego wyświetlacza i atrakcyjnej stylizacji "zegarów" - to niby drobiazgi, ale mają wpływ na samopoczucie kierowcy w samochodzie.

Dlatego warto dopłacić 11 tys. zł i wybrać odmianę wyposażeniową L. Zyskamy tym samym więcej urządzeń wpływających na komfort jazdy i ładniejszy wygląd dzięki 17-stcalowym obręczom kół ze stopów lekkich.

Nasz wybór: Kia Optima 1,7 CRDi z manualną skrzynią i pakietem wyposażenia L.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA