REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych, a w gamie silnikowej znalazły się cztery jednostki napędowe. Nabywcy mogą też wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub jako kombi oznaczone emblematem SW. 508 SW jest droższy od sedana o 3000 zł, ale dysponuje większą o 46 dm3 przestrzenią bagażową, przy normalnym położeniu tylnej kanapy.
Nadwozie kombi, choćby dzięki piątym drzwiom gwarantuje lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej i lepsze możliwości przewozowe.

Nasz wybór: jeżeli nie potrzebujesz przewozić od czasu do czasu przedmiotów o dużych gabarytach wybierz wersję sedan.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeot’a 508 znalazły się cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Jednostki benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 VTI: Silnik rozwija moc 120 KM, a w ruchu miejskim spala 9l/100 km*. Peugeot 508 napędzany przez 120-konny silnik „setkę” osiąga po 11,5 s* i może się rozpędzić do 203 km/h*
W tej wersji nie jest może mistrzem sprintu, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Jednak w przypadku odmiany kombi, przy pełnym wykorzystaniu możliwości przewozowych auta ta jednostka może się okazać zbyt słaba.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

1.6 THP: Turbodoładowany silnik rozwijający moc 156 KM spala niewiele więcej paliwa niż jednostka 120-konna – w ruchu miejskim 9,2 l/100 km*. Przy okazji rozpędza „Pięćsteósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i może się rozpędzić do 224 km/h*.  Wyniki bardzo przyzwoite, jednak żeby stać się posiadaczem Peugeota 508 w wersji 156-konnej trzeba wydać aż o ok. 10 000 zł więcej (cena od 87 100 zł) niż na zakup auta ze słabszym silnikiem benzynowym. Tak spora różnica w cenie jest efektem m.in. tego, że standardowo 508 1.6 THP dostępny jest z wyższym poziomem wyposażenia niż 508 z silnikiem 1.6 VTI.

Jednostki wysokoprężne:

REKLAMA

1.6 HDi: Podstawowy diesel rozwija moc 112 KM i jest o 10 000 zł droższy od podstawowej jednostki benzynowej. Jak z osiągami? 112 KM w HDi wystarczy, by rozpędzić 508 od 0 do 100 km/h w 11,2 s*. Jednostka napędowa w ruchu miejskim zużywa 5,9* l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobry wynik, ale żeby dopłata w stosunku do silnika VTI się zwróciła trzeba przejechać znaczny dystans.

 2.0 HDi: Najmocniejszy silnik w gamie rozwija moc 163 KM, rozpędza „Pięćstetósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i jest droższy od słabszego diesla o ok. 8 000 zł (cena od 101 100 zł). W ruchu miejskim zużywa 6,7 l* oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: 1.6 THP/156 KM, osoby które przejeżdżają samochodem rocznie powyżej 50 tys. km mogą rozważyć zakup najmocniejszego diesla.

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

REKLAMA

Acess: Podstawowa odmiana wyposażeniowa będąca standardem w najtańszych wersjach 508. Na liście wyposażenia wersji Acess znajdziemy m.in.: ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), adaptacyjny system tylnego oświetlenia, ASR, ISOFIX,automatyczne włączanie świateł do jazdy dziennej, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektrycznie sterowane szyby boczne przednie,     ESP, kierownicę 3-ramienną z tworzywa sztucznego z przyciskami sterowania systemem audio,  klimatyzację manualną jednostrefową, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem graficznym na tablicy zegarów, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli, podłokietnik centralny z przodu z regulacją położenia, zestaw Audio WIP sound.

Active: trzeba na nią wydać ok. 10 000 zł więcej niż na Acess, ale dostępna jest również z mocniejszymi silnikami, które nie są dostępne z wyposażeniem Acess . Zawiera elementy wyposażenia Acess, a ponadto m.in.: elektrycznie sterowane szyby tyłu, szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, Fotel kierowcy z elektryczną regulacją lędźwiową w dwóch płaszczyznach, fotel pasażera z manualną regulacją w trzech płaszczyznach, hamulec postojowy manualny z funkcją Hill Assist, kierownicę 3-ramienną skórzaną z przyciskami sterowania systemem audio, regulatorem i ogranicznikiem prędkości, klimatyzację automatyczną dwustrefową.

Zobacz też: Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Allure: wymaga dopłaty ok. 9 tys. zł w stosunku do wersji Active i zawiera wyposażenie Active, a ponadto m.in.:  czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, siedemnastocalowe obręcze ze stopów, hamulec postojowy elektryczny (FSE) z funkcją Hill Assist, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, pół-skórzaną, tapicerkę siedzeń, bluetooth.

Nasz wybór: Active z doposażeniem według potrzeb.

*dane producenta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

REKLAMA