Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

Opel Corsa dostępny jest jako 3 lub 5-cio drzwiowy hatchback. Z przyczyn praktycznych lepszym wyborem będzie nadwozie pięciodrzwiowe.

Wersje silnikowe

Benzynowe:

1.0/65 KM – podstawowe źródło napędu dla Corsy. Według danych producenta mały Opel napędzany silnikiem benzynowym o mocy 65 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,2 s, co czyni z niego pojazd dla niezwykle cierpliwych kierowców. Średnie spalanie to według producenta 5 l/100 km.

1.2/70 KM – jest droższy o 2700 zł od podstawowej jednostki napędowej. Ale za to silnik jest dużo żwawszy. Zgodnie z danymi producenta rozpędza Corsę od 0 do 100 km/h w 14,5 s, czyli aż o 4 s szybciej niż słabsza jednostka. Spala przy tym średnio o 0,3 l/100 km więcej.

1.2/85 KM  - żeby go kupić trzeba dołożyć 3300 zł do podstawowej wersji Corsy. Przyspieszenie tej wersji małego Opla według danych producenta to 13,6 s (od 0 do 100 km/h), a spalanie średnie takie samo jak w przypadku silnika o mocy 70 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.4/100 KM – jest droższy od podstawowego silnika o około 4 tys. zł, ale można go zamówić tylko od poziomu wyposażenia Enjoy, co sprawia, że 100-konna Corsa dostępna jest od około 50 tys. zł. Zużycie paliwa? Według danych producenta średnie to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa podobno 11,9 s.  

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wysokoprężne:

1.3/75 KM – Podstawowy diesel kosztuje 52 900 zł, czyli o 11 900 zł drożej od podstawowego silnika benzynowego przeznaczonego dla cierpliwych kierowców. Według danych producenta osiągi 75-konnej jednostki wysokoprężnej są zbliżone do silnika benzynowego o mocy 70 KM i wynoszą – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s, a średnie zużycie paliwa 4 l/100 km.

1.3/95 KM – diesel oczko mocniejszy jest droższy od podstawowego diesla w gamie o 3000 zł. Według danych producenta spali średnio jedynie 4,4 l/100 km, a przyspieszy od 0 do 100 km/h w 12,7 s.

1.7/130 KM – najmocniejszy diesel w porównaniu do słabszych jednostek zapewnia Corsie iście sportowe osiągi. Według danych producenta 130-konna Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety sporo kosztuje, zwłaszcza że silnik o mocy 130 KM dostępny jest jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia Cosmo. W efekcie Corsa 1.3 CDTi o mocy 130 KM dostępna jest od 67 800 zł

Nasz wybór: optymalnie należy się zastanowić nad wyborem wersji benzynowej o mocy 70 lub 85 KM. Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy mamy zamiar wykonać autem ponadprzeciętnie duży przebieg.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

Essentia – podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia Essentia znajdziemy m.in.:

Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach, sSystem ABS, zamek centralny, światła do jazdy dziennej, lusterko do makijażu w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera, trójfunkcyjny wyświetlacz informacyjny, ISOFIX – mocowania fotelików dla dzieci na skrajnych fotelach tylnych, elektrycznie sterowane lusterka, felgi stalowe, opony 185/70 R 14.

Enjoy – dostępna jest od 48 000 zł i zawiera wyposażenie z listy Essentia, a ponadto m.in.:

Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, aluminiowe nakładki pedałów, skórzana gałka zmiany biegów z chromowaną obręczą, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany centralny zamek, reflektory przeciwmgielne, dach w kolorze czarnym, błyszczącym (z kolorem Czarnym Sapphire w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby z tyłu, przyciemniane klosze lamp tylnych, różne kolory pierścieni nawiewów powietrza, 16” felgi aluminiowe, opony 195/55 R 16.

Color Edition – o 200 zł droższa od Enjoy. Jest pozycjonowana równolegle do Enjoy, dlatego różni się od niej wyposażeniem. Color Edition zawiera wyposażenie wersji Essentia, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną ręcznie, radioodtwarzacz CD 30, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany zamek centralny, słupek „B” w kolorze czarnym (niedostępny z kolorami Szary Technical, Czarny Sapphire, Granatowy Royal, Niebieski Waterworld), nowe warianty kolorystyczne wnętrza z tapicerką Reflection/Elba: Charcoal, Steel Blue oraz Tabasco Orange, 15” felgi stalowe, opony 185/65 R 15

Cosmo – najbogatsza wersja wyposażenia standardowego. Dostępna jest od 50 900 zł. Zawiera listę wyposażenia Enjoy, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną elektronicznie, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, nakładki na progi wewnętrzne z logo „Opel”, reflektory przeciwmgielne, kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, pakiet dodatkowego oświetlenia, przezroczyste podświetlane pokrętła sterowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16” felgi stalowe, opony 195/55 R 16

Nasz wybór: Essentia z doposażeniem, ew. Enjoy z doposażeniem w zależności od możliwości finansowych. 

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...