REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

Opel Corsa dostępny jest jako 3 lub 5-cio drzwiowy hatchback. Z przyczyn praktycznych lepszym wyborem będzie nadwozie pięciodrzwiowe.

REKLAMA

Wersje silnikowe

Benzynowe:

1.0/65 KM – podstawowe źródło napędu dla Corsy. Według danych producenta mały Opel napędzany silnikiem benzynowym o mocy 65 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,2 s, co czyni z niego pojazd dla niezwykle cierpliwych kierowców. Średnie spalanie to według producenta 5 l/100 km.

1.2/70 KM – jest droższy o 2700 zł od podstawowej jednostki napędowej. Ale za to silnik jest dużo żwawszy. Zgodnie z danymi producenta rozpędza Corsę od 0 do 100 km/h w 14,5 s, czyli aż o 4 s szybciej niż słabsza jednostka. Spala przy tym średnio o 0,3 l/100 km więcej.

1.2/85 KM  - żeby go kupić trzeba dołożyć 3300 zł do podstawowej wersji Corsy. Przyspieszenie tej wersji małego Opla według danych producenta to 13,6 s (od 0 do 100 km/h), a spalanie średnie takie samo jak w przypadku silnika o mocy 70 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.4/100 KM – jest droższy od podstawowego silnika o około 4 tys. zł, ale można go zamówić tylko od poziomu wyposażenia Enjoy, co sprawia, że 100-konna Corsa dostępna jest od około 50 tys. zł. Zużycie paliwa? Według danych producenta średnie to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa podobno 11,9 s.  

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wysokoprężne:

REKLAMA

1.3/75 KM – Podstawowy diesel kosztuje 52 900 zł, czyli o 11 900 zł drożej od podstawowego silnika benzynowego przeznaczonego dla cierpliwych kierowców. Według danych producenta osiągi 75-konnej jednostki wysokoprężnej są zbliżone do silnika benzynowego o mocy 70 KM i wynoszą – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s, a średnie zużycie paliwa 4 l/100 km.

1.3/95 KM – diesel oczko mocniejszy jest droższy od podstawowego diesla w gamie o 3000 zł. Według danych producenta spali średnio jedynie 4,4 l/100 km, a przyspieszy od 0 do 100 km/h w 12,7 s.

1.7/130 KM – najmocniejszy diesel w porównaniu do słabszych jednostek zapewnia Corsie iście sportowe osiągi. Według danych producenta 130-konna Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety sporo kosztuje, zwłaszcza że silnik o mocy 130 KM dostępny jest jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia Cosmo. W efekcie Corsa 1.3 CDTi o mocy 130 KM dostępna jest od 67 800 zł

Nasz wybór: optymalnie należy się zastanowić nad wyborem wersji benzynowej o mocy 70 lub 85 KM. Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy mamy zamiar wykonać autem ponadprzeciętnie duży przebieg.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

Essentia – podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia Essentia znajdziemy m.in.:

Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach, sSystem ABS, zamek centralny, światła do jazdy dziennej, lusterko do makijażu w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera, trójfunkcyjny wyświetlacz informacyjny, ISOFIX – mocowania fotelików dla dzieci na skrajnych fotelach tylnych, elektrycznie sterowane lusterka, felgi stalowe, opony 185/70 R 14.

Enjoy – dostępna jest od 48 000 zł i zawiera wyposażenie z listy Essentia, a ponadto m.in.:

REKLAMA

Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, aluminiowe nakładki pedałów, skórzana gałka zmiany biegów z chromowaną obręczą, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany centralny zamek, reflektory przeciwmgielne, dach w kolorze czarnym, błyszczącym (z kolorem Czarnym Sapphire w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby z tyłu, przyciemniane klosze lamp tylnych, różne kolory pierścieni nawiewów powietrza, 16” felgi aluminiowe, opony 195/55 R 16.

Color Edition – o 200 zł droższa od Enjoy. Jest pozycjonowana równolegle do Enjoy, dlatego różni się od niej wyposażeniem. Color Edition zawiera wyposażenie wersji Essentia, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną ręcznie, radioodtwarzacz CD 30, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany zamek centralny, słupek „B” w kolorze czarnym (niedostępny z kolorami Szary Technical, Czarny Sapphire, Granatowy Royal, Niebieski Waterworld), nowe warianty kolorystyczne wnętrza z tapicerką Reflection/Elba: Charcoal, Steel Blue oraz Tabasco Orange, 15” felgi stalowe, opony 185/65 R 15

Cosmo – najbogatsza wersja wyposażenia standardowego. Dostępna jest od 50 900 zł. Zawiera listę wyposażenia Enjoy, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną elektronicznie, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, nakładki na progi wewnętrzne z logo „Opel”, reflektory przeciwmgielne, kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, pakiet dodatkowego oświetlenia, przezroczyste podświetlane pokrętła sterowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16” felgi stalowe, opony 195/55 R 16

Nasz wybór: Essentia z doposażeniem, ew. Enjoy z doposażeniem w zależności od możliwości finansowych. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA