REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda MX-5 - którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Według danych producenta 160-konna MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s Fot. Moto.wieszjak.pl
Według danych producenta 160-konna MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda MX5 jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, ale w gamie znalazły się dwie jednostki napędowe.

Mazda znacznie ułatwiła sprawę osobom kupującym MX-5. Jeżeli nabywca zdecyduje się na konkretny silnik, automatycznie dokonuje wyboru odnośnie wersji wyposażeniowej.

REKLAMA

W gamie silnikowej MX-5 znajdują się dwie benzynowe jednostki napędowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda MX-5

Podstawowym źródłem napędu Mx-5 jest silnik o pojemności 1,8 l i mocy maksymalnej 126 KM. Według danych producenta MX-5 w tej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Cóż, nie są to osiągi auta sportowego, ale przynajmniej roadster Mazdy w tej odmianie oszczędzi portfel kierowcy. Deklarowane przez producenta spalanie w ruchu miejskim to 9,8 l/100 km.
Mazda MX-5 1.8 Kirei dostępna jest od 91 400 zł.

Zobacz także wrażenia z jazdy Mazdą MX-5: Mazda MX-5 samczym okiem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierając droższą opcję MX-5 wyposażoną w silnik 2.0/160 KM musimy dopłacić 14 tys. zł. W zamian dostajemy auto dynamiczniejsze (według danych producenta 160-konna MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s) i tylko nieznacznie droższe w eksploatacji (zużycie paliwa w ruchu miejskim według danych producenta wzrasta do 10,9 l/100 km) oraz praktyczniejsze, bo MX-5 z silnikiem 2.0/160 KM jest standardowo wyposażona w elektrycznie otwierany blaszany dach. Słabsza odmiana dostępna jest jedynie z ręcznie rozkładanym dachem materiałowym.
Mocniejsza MX-5 jest też wyposażona standardowo w reflektory ksenonowe oraz system audio renomowanej firmy Bose.

Nasz wybór: MX-5 z silnikiem 2.0/160 KM

Mazda MX-5 1.8 Kirei dostępna jest od 91 400 zł Fot. Moto.wieszjak.pl
Wybierając droższą opcję MX-5 wyposażoną w silnik 2.0/160 KM musimy dopłacić 14 tys. zł Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl
Jeżeli nabywca zdecyduje się na konkretny silnik, automatycznie dokonuje wyboru odnośnie wersji wyposażeniowej Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mocniejsza MX-5 jest też wyposażona standardowo w reflektory ksenonowe Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mocniejsza MX-5 jest też wyposażona standardowo w reflektory ksenonowe Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX5 jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, ale w gamie znalazły się dwie jednostki napędowe Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA