REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozia

Trzydrzwiowy hatchback: Cena od 40 990 zł. Troje drzwi, miejsce w środku dla czterech osób. Wariant dla ludzi młodszych, którzy nie będą potrzebowali drugiej pary drzwi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Punto

Pięciodrzwiowy hatchback: Cena od 42 490. Różnica kosztów nie jest wielka, w zamian otrzymujemy nieco wygodniejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Odbywa się to oczywiście kosztem krótszych przednich drzwi.

Sedan: w ofercie Fiata figuruje jako Fiat Linea, jest to jednak nic innego jak czterodrzwiowe Grande Punto z wystającym bagażnikiem. Jest jedna różnica: Linea oparte jest o Grande Punto (obecnie nazywane Grande Punto Actual), nie zaś o nowe Punto Evo, choć różnice są raczej stylistyczne, bo to nadal ten sam samochód. Linea dostępna jest tylko z 77-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4. Ceny od 37 490 zł. Wspominamy o nim dla porządku, gdyż przyporządkowany jest poprzedniej generacji Punto, Linea nie będzie więc brana pod uwagę przy wyborze wersji i traktowana jako osobny samochód.

Wybór: pięciodrzwiowy hatchback.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

REKLAMA

1.2 69KM – Najtańszy silnik w ofercie Fiata. Ceny zaczynają się od 39 900 zł (za wersję 3 drzwiową). Jednostka typowo miejska, o słabych osiągach, odznaczająca się jednak niskim spalaniem na poziomie 5.2 litra na 100 km. Do setki przyspiesza w 14.5 sekundy. Prędkość maksymalna na poziomie 155 km/h w mieście i tak nie będzie rozwijana. Niski moment obrotowy (102 Nm) w razie opresji, zmusza kierowcę do wejścia na naprawdę wysokie obroty, powodując przy tym sporo hałasu.

1.4 77 KM – ciekawa alternatywa dla silnika 1.2. Cena od 45 990 zł. Silnik nieco mocniejszy, charakteryzujący się lepszymi osiągami niż najmniejsza jednostka w gamie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 13.2 sekundy, zapewnia w miarę sprawne poruszanie się w miejskich warunkach, spalając przy tym średnio, zaledwie 0.5 litra paliwa więcej niż jednostka 1.2. Do sprawnej jazdy po mieście – silnik wystarczający, ale spalanie w mieście wynoszące 7.4 litra na 100 km każe zastanowić się nad wyborem nieco mocniejszej wersji. Jednostka jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów Dualogic (wymaga dopłaty 2500 zł).

REKLAMA

1.4 Multiair 105KM – jednostka dostępna z 6 biegową przekładnią manualną, co bez kompleksów pozwala na dalsze wypady za miasto. 10.8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 185 km/h - stawiają tę jednostkę w środku stawki. Przyzwoite osiągi, dają możliwość komfortowej jazdy przy średnim spalaniu na poziomie 5.7 litra na setkę. W mieście spalanie wzrasta do 7.5 litra co jest przyzwoitą wartością biorąc pod uwagę niezłe parametry pracy silnika. 6 biegowa skrzynia umożliwia cichą jazdę nawet przy większych prędkościach. 105 konna wersja oferuje dobry stosunek jakości do ceny. A ta zaczyna się od 55 490 zł dla wersji trzydrzwiowej.

1.4 Multiair 135 KM – najmocniejsza jednostka występująca w małym Fiacie. Oferuje iście sportowe osiągi, niestety przy cenie za jaką można kupić samochód segmentu C (od 60 490 zł). Punto Evo z tym silnikiem przyspiesza do setki w 8.5 sekundy i rozpędza do 200km/h. Przy swoich sportowych osiągach, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie i kształtuje podobnie, jak w słabszych o ponad 50 KM wersjach! Auto w cyklu pozamiejskim spala 7.5 litra, w mieście ta wartość wzrasta nawet do 9-10 litrów na 100 km (dane z testu). Moment obrotowy przekracza 200 Nm i jest dostępny już od 1750 obrotów co czyni Punto miejskim ścigaczem. Tylko gdyby nie ta cena…

Diesle:

1.3 Multijet 95 KM – dostępny zarówno z automatem Dualogic jak i skrzynią manualną. Ceny zaczynają się od 59 990 zł co przy obecnych cenach paliwa, nie jest tanią ofertą.Auto odwdzięcza się niskim spalaniem, średnio 4.2 litra na setkę, natomiast w trasie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów. Osiągi ustępują jednak wersji Multiair. Punto z silnikiem diesla przyspiesza do 100 km/h w 11.9 sekundy. Maksymalnie, 5 biegowa wersja, rozpędzi nas do 178 km/h. Zaletą jest spora elastyczność, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 1750 obrotów.

1.3 Multijet 75 KM – najsłabszego diesla kupimy za 57 990 zł. Niestety dość wyraźnie ustępuje on osiągami swojemu mocniejszemu bratu, co przy niewielkiej różnicy w cenie, czyni go wyjątkowo nieatrakcyjną ofertą. Do setki rozpędza się w 13.6 sekundy i nie pojedzie szybciej niż 165 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4.1 litra to zaledwie 0.1 litra mniej niż mocniejsza o 20 KM wersja. Za to tak niskie spalanie, przy 45 litrowej pojemności baku, gwarantuje że nie będziemy musieli często odwiedzać stacji benzynowych.

Wybór: 1,4 benzyna 77 KM - najpopularniejszy, w zupełności wystarczy do miasta.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Active – wersja podstawowa. Większość elementów wyposażenia jest tu w opcji. Cena od 40 990 zł.

Mylife – dopłacamy około 4 tysiące złotych do Active i mamy Mylife. Różnic jest kilka, w standardzie mamy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio CD z Mp3, bluetooth i obsługę systemów z koła kierownicy. Nawigacja jest w opcji. Cena od 44 990 zł. Wadą jest to, że w tej wersji dostępne są tylko dwa podstawowe silniki benzynowe o mocach 69 i 77 KM, silników diesla brak. Wersja typowo miejska, choć warta uwagi ze względu na bogate wyposażenie.

Dynamic – Cena od 46 990 zł. Bardzo podobny do wersji Mylife, główna różnica to zderzaki w kolorze nadwozia i większe opony. No i cała gama silników, której w Mylife brakuje

Energy – Cena od 60 490 zł. Topowa, najszybsza wersja Punto Evo (pomijając Abartha). 135-konny silnik Multiair Turbo i bogate wyposażenie. Fajny bajer, jednak lepiej już dopłacić i kupić Abartha, jeśli szukamy hot-hatcha. Wersja dostępna tylko w wariancie 3-drzwiowym.

Estiva – pięciodrzwiowy odpowiednik wersji Mylife, niestety bez radia w standardzie (trzeba dopłacić). Dwa silniki benzynowe 1,2 69 KM i 1,4 77 KM. Cena od 44 990 zł.

Wybór: Dynamic. Najczęściej wybierany przez klientów wariant. Ma porządny pakiet wyposażeniowy, a do tego pełną gamę silników.

Redakcja poleca: 5-drzwiowy hatchback 1,4 benzyna 77 KM Dynamic 48 490 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA