Kategorie

Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozia

Trzydrzwiowy hatchback: Cena od 40 990 zł. Troje drzwi, miejsce w środku dla czterech osób. Wariant dla ludzi młodszych, którzy nie będą potrzebowali drugiej pary drzwi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Punto

Pięciodrzwiowy hatchback: Cena od 42 490. Różnica kosztów nie jest wielka, w zamian otrzymujemy nieco wygodniejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Odbywa się to oczywiście kosztem krótszych przednich drzwi.

Sedan: w ofercie Fiata figuruje jako Fiat Linea, jest to jednak nic innego jak czterodrzwiowe Grande Punto z wystającym bagażnikiem. Jest jedna różnica: Linea oparte jest o Grande Punto (obecnie nazywane Grande Punto Actual), nie zaś o nowe Punto Evo, choć różnice są raczej stylistyczne, bo to nadal ten sam samochód. Linea dostępna jest tylko z 77-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4. Ceny od 37 490 zł. Wspominamy o nim dla porządku, gdyż przyporządkowany jest poprzedniej generacji Punto, Linea nie będzie więc brana pod uwagę przy wyborze wersji i traktowana jako osobny samochód.

Wybór: pięciodrzwiowy hatchback.

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

1.2 69KM – Najtańszy silnik w ofercie Fiata. Ceny zaczynają się od 39 900 zł (za wersję 3 drzwiową). Jednostka typowo miejska, o słabych osiągach, odznaczająca się jednak niskim spalaniem na poziomie 5.2 litra na 100 km. Do setki przyspiesza w 14.5 sekundy. Prędkość maksymalna na poziomie 155 km/h w mieście i tak nie będzie rozwijana. Niski moment obrotowy (102 Nm) w razie opresji, zmusza kierowcę do wejścia na naprawdę wysokie obroty, powodując przy tym sporo hałasu.

1.4 77 KM – ciekawa alternatywa dla silnika 1.2. Cena od 45 990 zł. Silnik nieco mocniejszy, charakteryzujący się lepszymi osiągami niż najmniejsza jednostka w gamie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 13.2 sekundy, zapewnia w miarę sprawne poruszanie się w miejskich warunkach, spalając przy tym średnio, zaledwie 0.5 litra paliwa więcej niż jednostka 1.2. Do sprawnej jazdy po mieście – silnik wystarczający, ale spalanie w mieście wynoszące 7.4 litra na 100 km każe zastanowić się nad wyborem nieco mocniejszej wersji. Jednostka jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów Dualogic (wymaga dopłaty 2500 zł).

1.4 Multiair 105KM – jednostka dostępna z 6 biegową przekładnią manualną, co bez kompleksów pozwala na dalsze wypady za miasto. 10.8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 185 km/h - stawiają tę jednostkę w środku stawki. Przyzwoite osiągi, dają możliwość komfortowej jazdy przy średnim spalaniu na poziomie 5.7 litra na setkę. W mieście spalanie wzrasta do 7.5 litra co jest przyzwoitą wartością biorąc pod uwagę niezłe parametry pracy silnika. 6 biegowa skrzynia umożliwia cichą jazdę nawet przy większych prędkościach. 105 konna wersja oferuje dobry stosunek jakości do ceny. A ta zaczyna się od 55 490 zł dla wersji trzydrzwiowej.

1.4 Multiair 135 KM – najmocniejsza jednostka występująca w małym Fiacie. Oferuje iście sportowe osiągi, niestety przy cenie za jaką można kupić samochód segmentu C (od 60 490 zł). Punto Evo z tym silnikiem przyspiesza do setki w 8.5 sekundy i rozpędza do 200km/h. Przy swoich sportowych osiągach, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie i kształtuje podobnie, jak w słabszych o ponad 50 KM wersjach! Auto w cyklu pozamiejskim spala 7.5 litra, w mieście ta wartość wzrasta nawet do 9-10 litrów na 100 km (dane z testu). Moment obrotowy przekracza 200 Nm i jest dostępny już od 1750 obrotów co czyni Punto miejskim ścigaczem. Tylko gdyby nie ta cena…

Diesle:

1.3 Multijet 95 KM – dostępny zarówno z automatem Dualogic jak i skrzynią manualną. Ceny zaczynają się od 59 990 zł co przy obecnych cenach paliwa, nie jest tanią ofertą.Auto odwdzięcza się niskim spalaniem, średnio 4.2 litra na setkę, natomiast w trasie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów. Osiągi ustępują jednak wersji Multiair. Punto z silnikiem diesla przyspiesza do 100 km/h w 11.9 sekundy. Maksymalnie, 5 biegowa wersja, rozpędzi nas do 178 km/h. Zaletą jest spora elastyczność, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 1750 obrotów.

1.3 Multijet 75 KM – najsłabszego diesla kupimy za 57 990 zł. Niestety dość wyraźnie ustępuje on osiągami swojemu mocniejszemu bratu, co przy niewielkiej różnicy w cenie, czyni go wyjątkowo nieatrakcyjną ofertą. Do setki rozpędza się w 13.6 sekundy i nie pojedzie szybciej niż 165 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4.1 litra to zaledwie 0.1 litra mniej niż mocniejsza o 20 KM wersja. Za to tak niskie spalanie, przy 45 litrowej pojemności baku, gwarantuje że nie będziemy musieli często odwiedzać stacji benzynowych.

Wybór: 1,4 benzyna 77 KM - najpopularniejszy, w zupełności wystarczy do miasta.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Active – wersja podstawowa. Większość elementów wyposażenia jest tu w opcji. Cena od 40 990 zł.

Mylife – dopłacamy około 4 tysiące złotych do Active i mamy Mylife. Różnic jest kilka, w standardzie mamy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio CD z Mp3, bluetooth i obsługę systemów z koła kierownicy. Nawigacja jest w opcji. Cena od 44 990 zł. Wadą jest to, że w tej wersji dostępne są tylko dwa podstawowe silniki benzynowe o mocach 69 i 77 KM, silników diesla brak. Wersja typowo miejska, choć warta uwagi ze względu na bogate wyposażenie.

Dynamic – Cena od 46 990 zł. Bardzo podobny do wersji Mylife, główna różnica to zderzaki w kolorze nadwozia i większe opony. No i cała gama silników, której w Mylife brakuje

Energy – Cena od 60 490 zł. Topowa, najszybsza wersja Punto Evo (pomijając Abartha). 135-konny silnik Multiair Turbo i bogate wyposażenie. Fajny bajer, jednak lepiej już dopłacić i kupić Abartha, jeśli szukamy hot-hatcha. Wersja dostępna tylko w wariancie 3-drzwiowym.

Estiva – pięciodrzwiowy odpowiednik wersji Mylife, niestety bez radia w standardzie (trzeba dopłacić). Dwa silniki benzynowe 1,2 69 KM i 1,4 77 KM. Cena od 44 990 zł.

Wybór: Dynamic. Najczęściej wybierany przez klientów wariant. Ma porządny pakiet wyposażeniowy, a do tego pełną gamę silników.

Redakcja poleca: 5-drzwiowy hatchback 1,4 benzyna 77 KM Dynamic 48 490 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.