REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

3-drzwiowy hatchback – wersja trzydrzwiowa, najładniejsza 207-ka z całej oferty. Biorąc pod uwagę małą ilość miejsca z tyłu, wersja ta nie jest wcale złą propozycją, jeśli tylko auto będzie użytkowane głównie przez maksymalnie dwie osoby. Jest to też jedyna wersja, gdzie dostępny jest doskonały, 156-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Ceny wersji podstawowej zaczynają się od 44 000 zł.

REKLAMA

5-drzwiowy hatchback – najczęściej kupowana wersja, druga para drzwi daje swobodny dostęp do drugiego rzędu siedzeń. W wersji tej mamy największe pole do popisu jeśli chodzi o wybór silnika i wyposażenia, dostępny jest nawet 4-biegowy automat. Droższy o 1600 złotych od wersji 3-drzwiowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeot 207

SW – wersja kombi. Bagażnik ma regularne kształty, do auta mieści się do 1258 litrów bagażu. Jest to jednak w klasie średni wynik. Dopłata jest jednak dość słona, ceny zaczynają się bowiem od 49 200 zł.

CC - kabriolet. Cena od 75 600 zł. Auto o charakterze wypoczynkowym, raczej jako drugie lub trzecie w rodzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór: 5-drzwiowy hatchback. Niestety jest to wybór dyktowany ograniczeniami obecnej oferty, bowiem wersja 3-drzwiowa to albo 75-konny "golas", albo wersja sportowa, 156-konna. Nadwozie 5-drzwiowe oferuje bardzo dużą ilość wariantów silnika i wersji wyposażenia.

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 75 KM – podstawowa jednostka w gamie. Kosztuje od 44 000 zł (wersja 3-drzwiowa auta), pali około 9 litrów w mieście. Dynamiki nie ma zbyt wiele, natomiast silnik jest bardzo tani w eksploatacji ze względu na prostotę konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzał się w 206, jest też niezłą propozycją w 207. Za dopłatą 4500 zł otrzymamy jeszcze fabryczną instalację gazową LPG, niestety tylko w wersji 5-drzwiowej. Prędkość maksymalna 167 km/h, od 0 do 100 przyspiesza w 14,7 sekundy (wersja SW).

1,4 95 KM – droższa o 3300 złotych wersja ze zmiennymi czasami wałków rozrządu. Pali o litr mniej, ma bardzo przyzwoitą dynamikę (13,4 sekundy do setki i 185 km/h prędkości maksymalnej). Jedna z najlepszych propozycji do miejskiego użytkowania.

1,6 VTi 120 KM – cena od 57 690 zł (wersja 5-drzwiowa). Byłaby to dobra propozycja gdyby dostępna była w nieco większej ilości wersji. Obecnie 120-konny silnik można kupić w wersji kombi (SW) i 5-drzwiowej, niestety w tej ostatniej tylko z automatyczną skrzynią biegów, która podnosi spalanie o około 1,5-2 litrów na sto kilometrów. Z manualną skrzynią biegów silnik ten zużywa w 207-ce SW około 8 litrów benzyny na sto kilometrów, do setki przyspiesza w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h.

1,6 THP 156 KM – dostępny tylko w wersji dwudrzwiowej. Doskonały, kulturalny, bardzo dynamiczny silnik o przyzwoitym zużyciu paliwa (wg. producenta 9,7 litra na 100 km w mieście). Ten sam silnik można spotkać w Citroenie DS3 czy Peugeocie 508, gdzie radzi sobie równie doskonale. Niestety dostępny jest tylko w wersji 3-drzwiowej za cenę 60 300 złotych. 207-ka z takim silnikiem ma 8 sekund do setki i 216 km/h prędkości maksymalnej.

Diesle:

REKLAMA

1,4 HDi FAP 70 KM – podstawowy diesel z ceną od 53 100 złotych. Niskie spalanie (wg. producenta 5,1 litra na 100 km) okupione jest bardzo słabą dynamiką (16,8 sekundy do setki, 166 km/h prędkości maksymalnej). Wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP), który jednak w silnikach HDi nie jest zbyt uciążliwy w eksploatacji, bowiem podczas dopalania sadzy w filtrze używany jest specjalny płyn obniżający temperaturę spalania. Niestety silnik nie poraża również kulturą pracy.

1,6 HDi FAP 92 KM – cena od 62 900 zł. Dostępny jest w dwóch wersjach, zwykłej oraz 98G, o obniżonej emisji dwutlenku węgla (do 98g na 100 km). Ten drugi jest realnie droższy, jednak pali mniej (4,6 litra na 100 km w mieście zamiast 5,2 – dane producenta). Wartości mocy (92 KM) i momentu (230 Nm) są dla obu wersji te same, jednak według producenta 98G ma o sekundę dłuższy czas do setki (13,3 zamiast 12,2 s.)

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

1,6 HDi FAP 112 KM – najdroższy i najszybszy diesel. Cena od 78 000 zł, silnik dostępny jest jednak tylko w wersji Outdoor SW. W mieście spala 5,7 litra na 100 km, do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, prędkość maksymalna to 188 km/h.

Wybór: Diesle są drogie. Za drogie. Najtańszy diesel (1,4 70 KM) jest wolniejszy od najtańszej benzyny (1,4 75 KM), a jest dodatkowo silnikiem mało przyjemnym w użytkowaniu. No i musimy za niego dopłacić 7500 zł, co przekłada się na… 1500 litrów paliwa. W praktyce, zakładając miejsko-korkowe zużycie paliwa na poziomie 10 litrów na sto kilometrów, przejedziemy 15 000 kilometrów zanim wyrównamy różnicę zakupu diesla i inwestycja zacznie się nam zwracać – a nie bierzemy jeszcze pod uwagę wyższych kosztów eksploatacji i serwisu. Dlatego polecamy jeden z dwóch podstawowych silników benzynowych: 1,4 75 KM lub 1,4 95 KM, ze wskazaniem na ten drugi. Koszt przyzwoitego silnika diesla winduje cenę 207-ki do poziomu, gdzie możliwy jest zakup auta kompaktowego.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażenia

Peugeot oferuje multum wersji wyposażeniowych, od najsłabszego do najlepszego: Access, Business Line, Access 98G (wersja 5-drzwiowa z niskoemisyjnym dieslem), Active, Allure oraz Outdoor (tylko wersja SW). Różnice w wyposażeniu między pierwszymi trzema (Access, Access 98G oraz Business Line) są raczej kosmetyczne. Do typowo miejskich zastosowań w zupełności wystarczy. Business Line to wersja skierowana do klientów flotowych, bowiem pod maską tych aut znajdują się tylko silniki diesla.

Auto w tych podstawowych wariantach posiada całkiem przyzwoite wyposażenie, w każdej wersji radio CD z Mp3 i sterowaniem z kolumny kierownicy jest w standardzie, podobnie jak komputer pokładowy, elektryczne i podgrzewane szyby, centralny zamek z pilotem oraz manualna klimatyzacja.

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Najbardziej wszechstronną jest wersja Active, kosztująca od 47 590 zł, gdzie wiele przydatnych elementów wspomagających komfort (nawigacja, bluetooth etc.) są dostępne w opcji (i nie są zbyt drogie!). W wersji tej dostępny jest też opcjonalny szklany dach Cielo. Najbogatsze są wersje Allure i Outdoor.

Wybór: Wersje wyposażeniowe są bardzo przemieszane, praktycznie każda ma nieco inne zastosowanie. Jednak według nas najlepszym wyborem, rozsądnym cenowo a pozwalającym dowolnie konfigurować auto, jest wersja Active.

Redakcja poleca: Peugeot 207 1,4 95 KM benzyna Active.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA