REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infiniti FX - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti FX jest dostępne z trzema silnikami. Dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Można też wybrać jedną z czterech wersji wyposażenia. Podpowiadamy, którą wersją warto się zainteresować.

Nadwozie

REKLAMA

Infiniti FX jest dostępne tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

Wersja wyposażenia

Dostępne są cztery wersje wyposażenia – GT, S, GT Premium oraz S Premium. Najuboższą odmianą jest wersja GT, najbogatszą wersja S Premium.
W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji GT wchodzą m.in. następujące elementy: Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu, system monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System), 6 poduszek powietrznych, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu, tempo mat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamera cofania z czujnikami z przodu i z tyłu, z wyświetlaczem, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza, system nagłośnieniowy z 7 głośnikami, odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i MWA, z Infiniti Music Box o pojemności 2 GB, tapicerka skórzana, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-lighting System) oraz automatyczną regulacją wysokości i spryskiwaczami, elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI – „Przewaga dzięki technice”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pakiet wyposażenia GT Premium jest droższy o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji GT, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D oraz funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Pakiet wyposażenia wersji S jest droższy od wersji GT o około 11 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego modelu GT, a ponadto m.in.:

Układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering) (z wyjątkiem modeli z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra), zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control), przednie fotele sportowe z elektryczną regulacją szerokości krawędzi bocznych siedziska (tylko fotel kierowcy) i regulacją szerokości oparcia (tylko fotel kierowcy), z ręcznie przedłużanym siedziskiem, 21-calowe felgi ze stopów lekkich, przyciemnione klosze lamp przednich.

Pakiet wyposażenia wersji S Premium jest droższy od wersji S o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego wersji S, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), Connectiviti+ system, wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D i funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Nasz wybór:

Jeżeli chcesz kupić wersję z benzynowym silnikiem o pojemności 5 l to nie masz wyboru, musisz kupić wersję S Premium bo tylko z tym wyposażeniem jest dostępny ten potężny silnik. W przypadku wyboru słabszych jednostek napędowych radzimy dołożyć ok. 11 tys. zł i wybrać wersję S, która świetnie pasuje do charakteru samochodu.

Napęd

REKLAMA

Najtańszym źródłem napędu Infiniti FX jest benzynowy silnik o pojemności 3,7 l i mocy maksymalnej 320 KM. Moc maksymalna wystarcza, by rozpędzić spore auto od 0 do 100 km/h w 6,8 s. (dane producenta). To świetny wynik ale okupiony sporym zużyciem paliwa – w ruchu miejskim niespełna 17 l/100 km (dane producenta). 

O prawie 6 l mniej na 100 km w ruchu miejskim spala Infiniti z wysokoprężnym silnikiem o mocy maksymalnej 238 KM. FX z tym silnikiem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. i jest droższy od podstawowego „benzyniaka” jedynie o ok. 2000 zł.

Najdroższym i najmocniejszym źródłem napędu w Infiniti FX jest benzynowy silnik V8 rozwijający moc maksymalną 390 KM. Jednostka jest droższa od dwóch słabszych, opisanych wyźej silników o ok. 40 tys. zł. To propozycja dla rządnych wrażeń kierowców. Według danych producenta Infiniti FX z V „ósemką” pod maską „setkę” osiąga po 5,8 s od startu, a jego średnie spalanie w ruchu miejskim wynosi 18,8 l/100 km (dane fabryczne).

Nasz wybór:

Jeżeli masz mnóstwo pieniędzy i kochasz dźwięk potężnych ośmiocylindrowych silników benzynowych to musisz wybrać najmocniejszą wersję. Inaczej nie ma to sensu. Zamiast dopłacać 40 tys. zł za to, że od 0 do 100 km/h rozpędzisz się o 1 s. wybierz jeden z tańszych silników. Prawdę mówiąc zerkając na zużycie paliwa i cenę, najbardziej kalkuluje się zakup diesla. Zwłaszcza, że podczas jazdy nie słychać tak bardzo, że to diesel.

Polecamy Infiniti FX 30d S.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA