Kategorie

Infiniti FX - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

Infiniti FX jest dostępne z trzema silnikami. Dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Można też wybrać jedną z czterech wersji wyposażenia. Podpowiadamy, którą wersją warto się zainteresować.

Nadwozie

Infiniti FX jest dostępne tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

Wersja wyposażenia

Dostępne są cztery wersje wyposażenia – GT, S, GT Premium oraz S Premium. Najuboższą odmianą jest wersja GT, najbogatszą wersja S Premium.
W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji GT wchodzą m.in. następujące elementy: Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu, system monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System), 6 poduszek powietrznych, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu, tempo mat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamera cofania z czujnikami z przodu i z tyłu, z wyświetlaczem, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza, system nagłośnieniowy z 7 głośnikami, odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i MWA, z Infiniti Music Box o pojemności 2 GB, tapicerka skórzana, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-lighting System) oraz automatyczną regulacją wysokości i spryskiwaczami, elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI – „Przewaga dzięki technice”?

Pakiet wyposażenia GT Premium jest droższy o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji GT, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D oraz funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Pakiet wyposażenia wersji S jest droższy od wersji GT o około 11 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego modelu GT, a ponadto m.in.:

Układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering) (z wyjątkiem modeli z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra), zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control), przednie fotele sportowe z elektryczną regulacją szerokości krawędzi bocznych siedziska (tylko fotel kierowcy) i regulacją szerokości oparcia (tylko fotel kierowcy), z ręcznie przedłużanym siedziskiem, 21-calowe felgi ze stopów lekkich, przyciemnione klosze lamp przednich.

Pakiet wyposażenia wersji S Premium jest droższy od wersji S o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego wersji S, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), Connectiviti+ system, wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D i funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Nasz wybór:

Jeżeli chcesz kupić wersję z benzynowym silnikiem o pojemności 5 l to nie masz wyboru, musisz kupić wersję S Premium bo tylko z tym wyposażeniem jest dostępny ten potężny silnik. W przypadku wyboru słabszych jednostek napędowych radzimy dołożyć ok. 11 tys. zł i wybrać wersję S, która świetnie pasuje do charakteru samochodu.

Napęd

Reklama

Najtańszym źródłem napędu Infiniti FX jest benzynowy silnik o pojemności 3,7 l i mocy maksymalnej 320 KM. Moc maksymalna wystarcza, by rozpędzić spore auto od 0 do 100 km/h w 6,8 s. (dane producenta). To świetny wynik ale okupiony sporym zużyciem paliwa – w ruchu miejskim niespełna 17 l/100 km (dane producenta). 

O prawie 6 l mniej na 100 km w ruchu miejskim spala Infiniti z wysokoprężnym silnikiem o mocy maksymalnej 238 KM. FX z tym silnikiem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. i jest droższy od podstawowego „benzyniaka” jedynie o ok. 2000 zł.

Najdroższym i najmocniejszym źródłem napędu w Infiniti FX jest benzynowy silnik V8 rozwijający moc maksymalną 390 KM. Jednostka jest droższa od dwóch słabszych, opisanych wyźej silników o ok. 40 tys. zł. To propozycja dla rządnych wrażeń kierowców. Według danych producenta Infiniti FX z V „ósemką” pod maską „setkę” osiąga po 5,8 s od startu, a jego średnie spalanie w ruchu miejskim wynosi 18,8 l/100 km (dane fabryczne).

Nasz wybór:

Jeżeli masz mnóstwo pieniędzy i kochasz dźwięk potężnych ośmiocylindrowych silników benzynowych to musisz wybrać najmocniejszą wersję. Inaczej nie ma to sensu. Zamiast dopłacać 40 tys. zł za to, że od 0 do 100 km/h rozpędzisz się o 1 s. wybierz jeden z tańszych silników. Prawdę mówiąc zerkając na zużycie paliwa i cenę, najbardziej kalkuluje się zakup diesla. Zwłaszcza, że podczas jazdy nie słychać tak bardzo, że to diesel.

Polecamy Infiniti FX 30d S.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!