REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix20 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.

Wersje nadwoziowe:

Hyundai ix20 nie daje żadnego wyboru – dostępne jest tylko 5-drzwiowe nadwozie w stylu minivana.

REKLAMA

Co wybrać?

Nie ma w czym wybierać – wariant jest tylko jeden. Ceny od 44 900 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix20

Silniki:

Benzynowe:

1,4 CVVT 90 KM – podstawowy silnik benzynowy. Wersja z tym silnikiem jest najtańsza, jednocześnie gwarantując wystarczające osiągi do poruszania się po mieście. Poza miastem – przydałaby się trochę lepsza dynamika. Dobry wybór dla oszczędnych – ze względu na niskie koszty zakupu i niewielkie spalanie. Ceny od 44 900 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 CVVT 125 KM – dopłacając 2 500 zł dostajemy mocniejszą jednostkę benzynową. Najdynamiczniejszy spośród oferowanych silników – jednak do szybkiego przyspieszania potrzebuje wysokich obrotów. Przy spokojnej jeździe pali o około 0,5 litra więcej niż słabszy benzyniak. Ceny od 53 900 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Diesle:

REKLAMA

1,4 CRDi 77 KM – najbardziej „ociężały” spośród dostępnych silników. Zdecydowanie nie polecam – auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w tempie trochę wolniejszym od żółwia. Niskie spalanie nie jest w stanie zrekompensować tej wady. Cena od 50 900 zł.

1,4 CRDi 90 KM – jeśli musisz mieć diesla to wybierz tego. Jest 2 tysiące droższy od słabszej wersji, ale za to ma moc wystarczającą do sprawnego poruszania się w ruchu ulicznym. Cena od 59 400 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Co wybrać?

Zdecydowanie najciekawszą opcją jest benzynowy silnik 1.6 łączący dobre osiągi z umiarkowanymi kosztami utrzymania i zakupu.

Wyposażenie

Classic – podstawowa wersja, dostępna tylko z dwoma słabszymi silnikami. Trudno nazwać ją „golcem” bo decydując się na nią otrzymujemy sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, centralny zamek i elektrycznie regulowane przednie szyby, ale według dzisiejszych standardów jest to standard. Dla większości kierowców będzie to za mało – oferta zadowoli tylko najbardziej oszczędnych. Cena od 44 900 zł

REKLAMA

Classic „+” – za dodatkowych 6 500 zł dostaniemy (ponad standard Classic) autoalarm, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD ze sterowaniem w kierownicy. Cena tego pakietu nie jest bardzo atrakcyjna ale decydując się na tą opcję dostaniemy auto, które posiada wszystko co niezbędne w pojeździe tej klasy. Ceny od 51 400 zł.

Comfort – za kolejne 4 500 zł (w stosunku do Classic „+”) otrzymujemy dodatkowo kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację tylnych szyb, trochę detali stylistycznych (m.in. skórzane obszycie kierownicy) i kilka rozwiązań ułatwiających przewóz bagażu. Trochę drogo, ale pakiet warty zainteresowania. Ceny od 55 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Style – wykładamy następne 5 500 zł (do wersji Comfort) i dostajemy w zamian czujnik deszczu, podgrzewane siedzenia, 16-calowe alufelgi, lampy doświetlające zakręty, skórzane fotele i fotochromatyczne lusterko. Pakiet dla miłośników gadżetów. Ceny od 61 400 zł.

Premium – topowy wariant – jeśli chcemy się nim cieszyć, to musimy liczyć się z wydatkiem minimum 68 400 zł. Co dostajemy za tak duże pieniądze? Wszystko to co w wersji Style oraz nawigację, kamerę cofania, czujnik ciśnienia w oponach, składane elektrycznie lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz bardzo atrakcyjne niebieskie podświetlenie zegarów. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że winduje to cenę auta do poziomu zarezerwowanego dla dużo większych aut.

Co wybrać?

Najciekawiej prezentuje się wersja Comfort i to ją właśnie polecamy jako najlepszy wybór.

Optymalny wybór:

Polecam: Hyundai ix20 1,6 CVVT 125 KM w wersji Comfort z manualną skrzynią biegów. Cena za ten samochód to 58 400 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA