REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Navara - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób kupując Nissana Navarę wpada w pułapkę swoich własnych oczekiwań. Nie ma nic za darmo: Nissan Navara to nie droższy o 30 tysięcy złotych Pathfinder.

Często szukamy okazji do zaoszczędzenia, jednak w tym wypadku bardzo łatwo jest się „przejechać”. Patrząc na to od czysto praktycznej strony, kupując Navarę otrzymujemy pół SUVa, pół auta ciężarowego. Tyczy się to zwłaszcza pasażerów: dwójka będzie cieszyła się względnym komfortem, a druga narzekała na małą ilość miejsca.

REKLAMA

Po pierwsze, kupując Nissana Navarę otrzymujemy pojazd z fabryczną homologacją auta ciężarowego, możemy więc zarejestrować auto na firmę i odliczyć pełen VAT, nawet mimo restrykcji wprowadzonych na 2011 i 2012 rok.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Pamiętajmy jednocześnie, że przedział załadunkowy pickupa nie jest szczelnym bagażnikiem do trzymania cennych rzeczy. Zabudowę możemy dokupić bez problemu, ich rozpiętość cenowa jest dość duża, w zależności od producenta. Nie będzie ona jednak ani szczelna, ani bezpieczna przed ewentualnymi włamywaczami.

Nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostępne są dwie wersje nadwoziowe.

Double Cab – wersja czterodrzwiowa, z dwoma rzędami siedzeń. Zdecydowana większość Navar sprzedawana jest właśnie w tej wersji.

King Cab – wersja dwudrzwiowa, z dłuższym przedziałem załadunkowym, jednak do środka wejdą tylko dwie osoby i trochę bagażu.

Wybór: Double Cab – biorąc pod uwagę, że Navara służy głównie do jazdy po mieście, czworo drzwi to minimum, a dłuższa „paka” i tak nikomu się na nic nie przyda. King Cab polecany jest tylko osobom, które naprawdę korzystają z przedziału załadunkowego wożąc długi ładunek po wymagającym trakcyjnie terenie.

Silniki:

Diesle:

2,5 D 190 KM – czterocylindrowy 190-konny diesel o momencie obrotowym 450 Nm. Zdecydowanie najlepszy wybór do Navary. Posiada filtr cząstek stałych.

3,0 D 231 KM – widlasta szóstka na olej napędowy. Nieco mocniejsza, jednak kosztuje obecnie 30 tysięcy złotych więcej niż wersja 2,5-litrowa. Navara nie służy do szybkiej jazdy.

Silników benzynowych pod maską nowego Nissana Navary obecnie nie ma.

Wybór: 2,5 D 190 KM – ważące dwie tony pickup jest wystarczająco dynamiczny, po prostu więcej mocy mu nie potrzeba. Wersja 3-litrowa przyda się tylko osobom regularnie wożącym ciężki ładunek.

Wersje:

REKLAMA

FE – najuboższa, ale również i najtańsza wersja wyposażeniowa z krótką skrzynią załadunkową. Ma już manualną klimatyzację, elektryczne szyby, składane siedzenia (w wersji Double Cab), a także radio z odtwarzaczem CD i wyjściem akcesoryjnym pod odtwarzacz Mp3 oraz USB.

XE – pod kątem wyposażenia to samo, auto ma jednak nieco dłuższą skrzynię załadunkową, co przekłada się na niższy kąt zejścia. Ma też wyższy o 12 mm prześwit. (228 zamiast 216 mm). Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest już w standardzie (w FE jest to bezpłatna opcja).

SE – dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest już w standardzie, podobnie jak system mocowania ładunku C-Channel (pięć szyn w skrzyni do których zamocować można kotwy). Na liście wyposażenia standardowego jest też bluetooth, system audi BOSE z 6 głośnikami i komputer pokładowy. Auto stoi już na 17-calowych alufelgach zamiast na 16-calowych felgach stalowych.

LE – bardzo podobna do wersji SE, różni się głównie stylistyką i drobiazgami: jest bardziej „na bogato”. W standardzie są np. elektrycznie składane lusterka, czujnik zmierzchu, fotochromatyczne lusterko tylne, aluminiowe nakładki na progi, relingi dachowe, przyciemniane szyby i spryskiwacze przednich reflektorów.

Platinum – najbogatsza i najdroższa wersja, ze skórzanymi siedzeniami, elektrycznie regulowanymi fotelami. Tylko w tej wersji dostępny jest 3-litrowy diesel V6.

Wybór: LE do miasta, FE do pracy.

Redakcja poleca: Double Cab 2,5 D 190 KM LE.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA