REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mercedes-Benz E 400 Coupe

Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes od wielu, wielu lat tworzy nie tylko limuzyny, ale również eleganckie coupe z mocnymi silnikami pod maskami pojazdów. W naszym teście sprawdziliśmy niemieckie gran turismo, czyli Mercedesa E 400 Coupe.
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - wygląd

REKLAMA

Mercedes Klasy E w wydaniu dwudrzwiowym zdecydowanie przyciąga wzrok na polskich ulicach. Niemieckie coupe prezentuje się elegancko i sportowo, dokładnie tak jak powinno prezentować się typowe auto typu gran turismo, a w dodatku wygląda bardziej ekskluzywne niż Klasa E w nadwoziu typu sedan lub kombi. Podobnie jak poprzednie generacje Klasy E Coupe, także to wcielenie może pochwalić się brakiem słupków B i drzwiami bez ramek. Rozwiązanie to wygląda świetnie, zwłaszcza latem, kiedy to można stale podróżować z opuszczonymi szybami bocznymi.

REKLAMA

Co ciekawe, zarówno z przodu jak i z tyłu coupe Mercedesa wygląda niemal jak kopia większego brata, czyli modelu S Coupe. Przedni pas Mercedesa Klasy E jest typowy dla pojazdów marki ze Stuttgartu - patrząc na samochód od frontu trudno rozróżnić czy mamy do czynienia z Klasą C, E lub S. Jak najłatwiej od przodu rozróżnić Klasę E sedan od Klasy E Coupe? Po grillu. W przypadku auta z dwudrzwiowym nadwoziem atrapa chłodnicy ma jedną poprzeczną listwę i błyszczące "gwiazdki" zamiast dwóch poziomych listew, ale uwaga, ten sam element znajdziemy w Mercedesie-AMG E 43. Z tyłu odróżnienie aut już nie będzie takie trudne - Coupe ma wąskie poziome światła, które przywodzą na myśl te z Klasy S Coupe.

Testowy egzemplarz był wyposażony w opcjonalny pakiet stylistyczny AMG (12 000 zł), w skład którego wchodzą m.in. bardziej sportowe zderzaki i progi, a także 19-calowe alufelgi (w testowanym egzemplarzu były założone opcjonalne felgi aluminiowe o średnicy 20 cali). Moim zdaniem zdecydowanie warto dopłacić za wymieniony pakiet, ponieważ nadaje on autu bardziej sportowego charakteru i dzięki niemu samochód wygląda po prostu lepiej. Piękny czerwony lakier to element z linii Designo, kosztujący 6944 zł. Dodajmy, że Mercedes Klasy E Coupe mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości (bez lusterek) i 1430 mm wysokości, natomiast rozstaw kół wynosi 2873 mm, co oznacza, że niemieckie coupe jest dużym pojazdem.

Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - wnętrze

REKLAMA

Wnętrze testowanego Mercedesa E 400 Coupe prezentowało się fantastycznie. Wszystko to za sprawą opcjonalnego pakietu AMG, w skład którego wchodzą m.in. sportowe fotele, sportowa kierownica (może być podgrzewana), sportowe nakładki na pedały oraz nastrojowe oświetlenie kabiny z możliwością wybierania kolorów poszczególnych podświetleń z 64-kolorowej palety barw. Ponadto kabinę pasażerską testowanego egzemplarza wykończono piękną czarno-białą tapicerką ze skóry Nappa oraz matowymi dekoracjami z ciemnego jesionu. Całość prezentuje się niezwykle elegancko i ze sportową nutką, a nowoczesnego charakteru dodają dwa olbrzymie wyświetlacze na desce rozdzielczej - jeden odpowiada za wyświetlanie zegarów i informacji przed kierowcą, drugi natomiast służy do sterowania systemem multimedialnym i większością funkcji pojazdu. Zatrzymajmy się jeszcze na chwilę przy desce rozdzielczej - kratki nawiewów wyglądają jak małe dzieła sztuki, podobnie jak metalowe osłony głośników marki Burmester.

Czas powiedzieć co nieco o przestronności kabiny. Jak wiadomo, auta z nadwoziem typu coupe nie grzeszą wielkością wnętrza, jednak w przypadku pasażerów zasiadających na przednich fotelach Mercedesa E 400 Coupe nie ma powodów do narzekań. Miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla dużych osób, a pasażerowie siedzą odsunięci od siebie na komfortową odległość. Tylne fotele należy traktować raczej jako awaryjne, jednak jeśli z przodu zasiądą osoby o przeciętnym wzroście, to z tyłu można podróżować w całkiem komfortowych warunkach. Mam 188 cm wzrostu, dlatego za moim fotelem nie było prawie wcale miejsca na nogi. Warto przy okazji wspomnieć o pozycji za kierownicą. Dzięki szerokim możliwościom dostosowania fotela i kolumny kierowniczej znalezienie właściwej pozycji nie nastręcza trudności. Co więcej, w najniższym położeniu siedziska można odnieść wrażenie, że tylko kilka centymetrów dzieli pośladki od asfaltu, a to zdecydowanie pomaga przy dynamicznej jeździe. Fotele są wygodne, pozwalają na komfortowe podróżowanie przez setki kilometrów, a ponadto mogą być podgrzewane i wentylowane oraz mieć funkcję masażu. Bagażnik ma pojemność 425 litrów, więc powinien w zupełności zaspokoić potrzeby dwójki pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - wyposażenie

Jak przystało na Mercedesa także Klasa E Coupe może mieć na pokładzie całą masę przeróżnych elektronicznych usprawnień, a wszystko zależy tak naprawdę od zasobności portfela nabywcy auta. O takich rozwiązaniach jak elektrycznie sterowane fotele i lusterka boczne nie będę nawet wspominał, podobnie jak o elektrycznie regulowanej kolumnie kierowniczej, ponieważ są to mniej ciekawe gadżety. Testowany egzemplarz był wyposażony prawdopodobnie we wszystko co było tylko możliwe, dlatego posiadał m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania pasa ruchu i asystentem jazdy w korkach, dzięki czemu mogłem doświadczyć namiastki autonomicznego pojazdu, a także niesamowite reflektory przednie wykonane w technologii LED z asystentem świateł drogowych. Przy tych reflektorach warto na chwilę się zatrzymać, ponieważ nie tylko potrafiły automatycznie przełączać się ze świateł mijania na drogowe, ale również potrafiły utrzymać światła drogowe w przypadku napotkania innych samochodów, wycinając poszczególne pola nieoświetlonej przestrzeni, dzięki czemu inni kierowcy nie byli oślepiani. Rozwiązanie to sprawuje się fenomenalnie i bezbłędnie!

Ale to nie wszystkie z ciekawszych rozwiązań, które mogą trafić do Mercedesa E 400 Coupe. Auto może być również wyposażone w takie udogodnienia, jak m.in. zdalnie otwieraną elektrycznie klapę bagażnika, ogrzewanie postojowe, elektrycznie sterowaną roletę tylnej szyby, panoramiczny otwierany dach, podgrzewane fotele tylne, system audio Burmester 3D za nieco ponad 27 tys. zł, system zabiegający kolizjom, system rozpoznawania znaków drogowych i dopasowywania prędkości pojazdu do ograniczeń i elektrycznie domykane drzwi. Mnie szczególnie zafascynował układ nawiewu powietrza, który nie tylko potrafi rozpylać perfumy w kabinie pasażerskiej, ale także można sterować samą strugą wydmuchiwanego powietrza. Taki strumień może być skupiony i intensywniejszy, pośredni lub może przypominać wydmuchiwaną niewidoczną delikatną mgiełkę. Z ostatniego ustawienia korzystałem nieustannie i za każdym razem byłem pod wrażeniem.

Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - układ napędowy

Na naszym rynku Mercedes Klasy E Coupe może być łączony z jedną z sześciu jednostek napędowych. Dwie z nich to turbodiesle: E 200d (2.0 R4, 194 KM, 400 Nm) i E 350d (3.0 V6, 258 KM i 620 Nm). Pozostałe motory to turbodoładowane silniki benzynowe: E 200 (2.0 R4, 184 KM, 300 Nm), E 300 (2.0 R4, 245 KM, 370 Nm), E 350 (2.0 R4, 299 KM, 400 Nm) i E 400 (3.0 V6, 333 KM, 480 Nm). 6-biegowa skrzynia manualna występuje jedynie w przypadku najsłabszej jednostki benzynowej, wraz z napędem na tylną oś. Pozostałe warianty są połączone z 9-stopniowymi przekładniami automatycznymi, które w zależności od konfiguracji przekazują napęd na tylne lub wszystkie koła. Mocniejszy "ropniak" i najmocniejszy "benzyniak" występują jedynie z napędem na obie osie 4Matic.

Testowany egzemplarz był skonfigurowany w odmianie E 400, czyli miał pod maską 3-litrowe, podwójnie turbodoładowane benzynowe V6, generujące 333 KM i 480 Nm. Motor połączono z 9-biegową przekładnią automatyczną, przekazującą napęd na wszystkie koła za pomocą układu 4Matic. Ten silnik jest najlepszym rozwiązaniem do Mercedesa Klasy E Coupe, ponieważ fantastycznie współgra z charakterem auta. V6 pracuje jedwabiście z przyjemnym dla ucha dźwiękiem i wydaje się być wprost stworzone do tego modelu. Trudno sobie wyobrazić, by pod maską eleganckiego gran turismo pracował klekoczący turbodiesel lub czterocylindrowa "rzędówka" bez pazura. 333-konnym motor pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna pojazdu to ograniczone elektronicznie 250 km/h. Silnik ma dość mocy, by sprawnie dawać sobie radę z rozpędzaniem ważącego 1845 kg auta w każdej sytuacji - zarówno spod świateł, jak i na autostradzie. Dzięki dobrze wyciszonej kabinie pasażerskiej do uszu pasażerów nie docierają nadmiernie uciążliwe dźwięki. Automatyczna skrzynia biegów działa świetnie - przełożenia zmienia bardzo szybko i płynnie, dokładnie wtedy, kiedy oczekuje tego kierowca.

Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - prowadzenie

Mercedes E 400 Coupe prowadzi się tak, jak przystało na luksusowe gran turismo. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu kierowca ma możliwość dostosowania twardości zawieszenia do własnych preferencji, wybierając np. tryb komfortowy, sportowy lub normalny. Trzeba przyznać, że zmiana trybu faktycznie działa - w trybie komfortowym samochód przyjemnie niweluje niedoskonałości drogi, natomiast w sportowym jest sztywniejszy i lepiej reaguje na polecenia kierowcy. Zastrzeżenia można mieć jedynie do 20-calowych kół obutych w niskoprofilowe opony, które na zapadniętych studzienkach skutecznie burzyły komfortową harmonię. Układ kierowniczy niemieckiego coupe jest precyzyjny i ma bardzo dobre przełożenie, pozwalające na rzadkie odrywanie rąk od kierownicy, a także dobrze informuje kierowcę o poczynaniach przednich kół. Na plus należy także zaliczyć układ hamulcowy - jest skuteczny i pozwala na dobre dozowanie siły hamowania.

Dzięki preferowaniu tylnej osi przez układ 4Matic, przenoszący napęd na wszystkie koła, Mercedes E 400 Coupe chętnie skręca i bardzo dobrze czuje się na zakrętach. Można odnieść wrażenie, że pod względem preferowania tylnej osi 4Matic pozycjonuje się pomiędzy Quatrro a xDrive, czyli dobrze łączy bezpieczeństwo podróżowania i stabilność jazdy z dawaniem frajdy z jazdy kierowcy. O ile xDrive w niektórych przypadkach ma zbyt tylnonapędową naturę, o tyle 4Matic wciąż zapewnia dobre prowadzenie z poczuciem bezpieczeństwa za kierownicą. Nie oznacza to jednak, że w razie mocniejszego wdepnięcia gazu coupe Mercedesa nie poleci bokiem na śliskiej nawierzchni - to E 400 Coupe także potrafi. Warto również dodać, że za zapewnienie odpowiedniej ochrony podróżnym dba cała masa różnych systemów wspomagających jazdę, dlatego w trakcie jazdy po drogach szybkiego ruchu częściowe sterowanie pojazdem można powierzyć komputerom.

Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - podsumowanie

Mercedes E 400 Coupe to bardzo eleganckie i nowoczesne coupe, które skutecznie łączy komfort podróżowania ze sportową nutą, zdecydowanie zasługując na miano gran turismo. Dzięki licznym systemom ułatwiającym jazdę oraz napędowi na wszystkie koła zapewnia spokój i bezpieczeństwo w trakcie jazdy, natomiast mocny silnik i świetnie działająca skrzynia biegów sprawdzą się nie tylko na drogach szybkiego ruchu, ale także podczas wyprzedzania innych użytkowników dróg na drogach niższych kategorii, których w Polsce nie brakuje. Pneumatyczne zawieszenie pozwala kierowcy na dostosowanie charakteru jazdy do własnych preferencji, a stosunkowo przestronne wnętrze i spory bagażnik umożliwiają realizowanie dalszych wypadów we dwoje. A to wszystko w atmosferze luksusu i wyjątkowości. Czego chcieć więcej?

Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz E 400 Coupe - dane techniczne

Paliwo benzyna
Pojemność 2996 cm3
Moc maksymalna 333 KM przy 5250-6000 obr./min.
Maks mom. obrotowy 480 Nm przy 1600-4000 obr./min.
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 5,3 s
Skrzynia biegów automatyczna/ 9 biegów (9G-TRONIC)
Napęd na cztery koła 4Matic
Zbiornik paliwa 66 l
Katalogowe zużycie paliwa 
(miasto/ trasa/ średnie)
11,2 l/ 6,7 l/ 8,4 l
Długość 4826 mm
Szerokość 1860 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2873 mm
Masa własna 1845 kg
Ładowność 515 kg
Pojemność bagażnika 425 l

Mercedes-Benz E Coupe - cennik

Ceny Mercedesa E Coupe startują od 206 200 zł za wariant E 200, natomiast za wersję E 400 4Matic trzeba zapłacić minimum 320 500 zł. Testowany egzemplarz został wyposażony prawdopodobnie we wszystko co zawierała lista dodatków opcjonalnych, dlatego jego cena została wywindowana do około 490 tys. zł.

Wariant Cena
E 200 206 200 zł
E 200 4Matic 218 200 zł
E 300 235 200 zł
E 350 254 100 zł
E 400 4Matic 320 500 zł
E 220d 212 300 zł
E 220d 4Matic 224 300 zł
E 350d 4Matic 307 600 zł
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz E400 Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA