Kategorie

Test Nissana Micra 1.5 dCi 90 KM

Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
W najnowszej odsłonie Nissan Micra przeszedł zaskakującą i przede wszystkim pozytywną metamorfozę. Z "dziadkowozu" z jajowatym nadwoziem japoński mieszczuch przeistoczył się w świetnie wyglądającego hatchbacka skierowanego do młodych klientów. W naszym teście sprawdziliśmy jakie są wady i zalety nowego Nissana Micry.

Adam Kret

Nissana Micra - wygląd

Patrząc na nową Micrę trudno uwierzyć, że mamy do czynienia z kontynuacją wcześniejszych modeli - skala zmian stylistycznych mogłaby skutecznie zainicjować zupełnie nowy model w gamie Nissana. W miejsce obłych kształtów i nijakiego wyglądu IV. generacji Nissana Micry (Zobacz: Test Micra IV) pojawiły się nowoczesne linie, zadziorny charakter i detale sugerujące, że pod maską mamy zdecydowanie więcej mocy niż 90 KM.

Testowana Micra w agresywnym, pomarańczowym kolorze wyposażona była w dodatkowy czarny pakiet wykończeniowy – to w połączeniu z wyrazistymi kształtami nadwozia, agresywną linią zderzaków i mocno zaakcentowanym grillem (zbieżnym z obecną linią Nissana) nastawia nas na jazdę samochodem, który w odróżnieniu od poprzednich wersji, nie będzie już tylko grzecznym mieszczuchem. W praktyce - nie jest najgorzej, ale mogłoby być trochę lepiej.

Micra III

Micra IV

Micra V

Długość

3719 mm

3780 mm

3999 mm

Szerokość

1660 mm

1665 mm

1743 mm

Wysokość

1540 mm

1515 mm

1455 mm

Rozstaw osi

2430 mm

2450 mm

2525 mm

Jak widać Micra sukcesywnie rośnie

Adam Kret

Nissana Micra - wyposażenie

Micra w wersji Tekna (najbogatszej) posiada wszystko czego można się spodziewać po samochodzie w tym segmencie i… kilka rzadko spotykanych rozwiązań. Testowany model oprócz kompletu poduszek, ABS, ESP, LED-owych reflektorów, asystenta pola martwego, automatycznych świateł, tempomatu i głośników BOSE (w tym w zagłówkach foteli) wyposażony był także w system kamer 360° znany z większych modeli Nissana – pozwalający na uzyskanie symulowanego „rzutu z góry” na samochód – z uwzględnieniem otoczenia pokazywanego w czasie rzeczywistym.

System ten jest zaskakująco sprawny – pokazując otoczenie w wystarczających detalach aby wykorzystać go praktycznie. Jedyny minus – to umiejscowienie kamer pod lusterkami, przez co w deszczową pogodę (widoczną na zdjęciach) szybko się brudziły, co mocno ingerowało w ostrość obrazu. Z pozostałych elementów niestandardowych należy wymienić m.in. – asystenta pasa ruchu (po przekroczeniu linii kierownica zaczyna wibrować) czy podgrzewane fotele (nadal dość rzadko spotykane w małych miejskich autach).

Dużym plusem, w dobie sterowania poprzez system multimedialny, jest całkowicie „manualne” podejście do automatycznej klimatyzacji – każda funkcja ma swój dedykowany przycisk – włącznie z (absolutnie zbyt rzadko dostępnym w innych pojazdach) guzikiem on/off.

Sam system multimedialny jest dość… przeciętny, obraz prezentowany jest dość niskiej rozdzielczości, oprócz systemu kamer (przód, tył i 360°) – w zasadzie nic interesującego nie można o nim powiedzieć. Posiada standardowe możliwości podłączenia telefonu komórkowego (bluetooth) i bardzo nieciekawą nawigację, której niektóre komunikaty, na domiar złego bywają dość kłopotliwe (do tej pory pamiętam przejazd przez rondo w Warszawie, którego nawigacja nie rozpoznała jako takiego i traktowała w powiadomieniach głosowych jak zwykłe skrzyżowanie).

Adam Kret

Nissana Micra - wnętrze

Nowa Micra w testowanej wersji (Tekna) wyposażona była w dodatkowy panel stylizacyjny, w postaci pomarańczowego (bardzo pasującego do lakieru) obszycia deski rozdzielczej i elementów kokpitu materiałem skóropodobnym. Poza tym, większość elementów z którymi mamy styczność jest miękka i przyjemna w dotyku (nie licząc fragmentu wykończenia drzwi). Wszystkie detale, wloty powietrza, wygląd kierownicy, manetka zmiany biegów wykończone są gustownie i wystarczająco odważnie, nie dając jednocześnie „odpustowego” odczucia. Czytelne zegary pozwalają na prezentację wszystkich istotnych parametrów samochodu i dość łatwe przełączanie się między nimi.  Fotele są wygodne i obszyte materiałem współgrającym kolorystycznie z obszyciem kokpitu.

Jak na segment B przystało, kierowca i pasażer z przodu dysponują przestronnym wnętrzem, podczas gdy z tyłu przewidziano raczej miejsce dla dzieci. Za kierowcą powyżej 180 cm wzrostu dorosły nie usiądzie na pewno. Bagażnik – solidne w tej klasie 300 l z możliwością złożenia foteli (choć nie da się osiągnąć płaskiej powierzchni).

Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone, jazda powyżej 100 km/h nie przeszkadza w rozmowie, silnik jest w zasadzie niesłyszalny. Zaskakująco ciche jest jednak także sygnalizowanie włączonych kierunkowskazów – niejednokrotnie musiałem zerkać na wskaźniki, czy na pewno włączyłem „migacz”.

Adam Kret

Nissana Micra - układ napędowy i prowadzenie

Testowany model wyposażony był w turbodoładowaną, wysokoprężną jednostkę 1.5 dCi, generującą 90 KM i 220 Nm. Francuski silnik (Micra jest efektem współpracy Nissana z Renault – co przejawia się także w tym, że nowa Micra jest bliźniakiem technologicznym Clio) ma wysoką kulturę pracy, jest cichy i stosunkowo wydajny. Niewielkie (i lekkie) auto rozpędza się chętnie, nie ma oporów z osiąganiem prędkości autostradowych – spalanie w trasie potrafi zejść średnio poniżej 5 litrów. Przy lżejszej stopie – osiągnięcie wyniku na poziomie 4 l/100 km wydaje się jak najbardziej możliwe. Turbodiesel jest łączony z 5-biegową, manualną skrzynię biegów. Brak szóstego biegu dawał się trochę we znaki przy wyższych prędkościach, ale sam układ działa precyzyjnie i nie sprawia większych problemów.

Silnik dawał się jednak we znaki przy niskich obrotach – jazda poniżej 2000 obr./min jest w zasadzie niemożliwa, próba przyspieszenia np. na 5 biegu, przy prędkości 80 km/h kończyła się wchodzeniem auta w nieprzyjemne wibracje i koniecznością zredukowania biegu (co kłóciło się choćby ze wskazaniami samego komputera pokładowego). Diesel Micry potrafi się też bardzo długo rozgrzewać - co oznacza, że w zimowych warunkach, można przejechać kilkanaście kilometrów zanim układ osiągnie optymalna temperaturę. Powoduje to, że spalanie w mieście w warunkach zimowych (zakładając, że samochód nie jest garażowany) potrafi wynieść nawet 8 l/100km.

Mimo zastosowania 17-calowych felg, zawieszenie Micry bardzo dobrze radziło sobie z nierównościami – zestrojono je stosunkowo miękko, ale nie przeszkadza to w trakcie szybszej jazdy. Nissan Micra to mieszczuch, którego co jakiś czas można jednak bez większych oporów wypuścić w trasę. Jak na mieszczucha przystało, auto ma bardzo dobry promień skrętu, który pozwala na upolowanie trudno dostępnych miejsc parkingowych. Na minus z kolei trzeba zaliczyć duży nawis przed przednią osią i stosunkowo niewielki prześwit pod zderzakiem – przy wysokim krawężniku można „przytrzeć”.

Nissana Micra 1.5 dCi - dane techniczne

Silnik  1461 cm3, turbodiesel R4
Moc maksymalna 90 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2000 obr./min
Prędkość maksymalna 179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Skrzynia biegów Manualna 5-biegowa
Napęd Na przednią oś
Zbiornik paliwa 41 l
Długość 3999 mm
Szerokość 1743 mm (bez lusterek)
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa własna 1082-1146 kg
Pojemność bagażnika 300 l

Adam Kret

Nissana Micra - podsumowanie

Nowa Micra, zostawiając za sobą okres kontrowersyjnego (model III) lub po prostu nudnego (model IV) wzornictwa – wkracza do pierwszej ligi segmentu B. Jest to samochód o bardzo ładnej prezencji, zadziornym charakterze i przyzwoitych parametrach jezdnych (przynajmniej w testowanej wersji silnikowej – test słabszej, 71-konnej wersji przeczytacie: tutaj). Mankamentem może okazać się cena – testowany model to koszt rzędu 75 000 zł – na który składają się m.in. dodatki stylizacyjne i „fajerwerki”. Dobrze wyposażoną Micrę można już upolować za ok. 60 000 zł – może jednak już nie okazać się tak interesująca, pakiety stylizacyjne dość mocno ożywiają małego Nissana.

Nissana Micra - cennik

Silnik/Wersja Visia Visia+ Acenta N-Connecta Tekna
1.0 l (71 KM) 5M 45 990 zł 50 990 zł 52 990 zł - -
0.9 l IG-T (95 KM) 5M - 52 990 zł 54 990 zł 58 490 zł 63 790 zł
1.5 l dCi (90 KM) 5M 54 990 zł 59 990 zł 61 990 zł 65 490 zł 70 790 zł
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Nissan Micra 1.5 dCi / fot. Adam Kret
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.