| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Micra Acenta 1.0 71 KM

Test Nissan Micra Acenta 1.0 71 KM

W nasze ręce wpadł nowy Nissan Micra w wersji Acenta z benzynowym silnikiem o mocy 71 KM. Jakie wady i zalety ma japoński mieszczuch? Za co warto go pochwalić a co jest do poprawy? Sprawdziliśmy to podczas naszego testu.

Nissan Micra - prowadzenie

Japoński mieszczuch bardzo dobrze radzi sobie z polskimi drogami. Auto dobrze tłumi wszelkie nierówności, aczkolwiek podczas testu zauważyłem jedną specyficzną przypadłość. Podczas przejeżdżania np. przez zapadnięte studzienki kanalizacyjne odnosiłem wrażenie, że tył pojazdu trochę żyje własnym życiem, minimalnie uskakując na boki zamiast po prostu jechać na wprost. Możliwe, że jest to związane z systemem stosowanym przez Nissana, czyli inteligentną kontrolą ruchów nadwozia, która np. podczas przejeżdżania przez np. progi spowalniające, przyhamowuje poszczególne koła. Być może system w trakcie przejazdu przez zapadnięte studzienki także przyhamowywał któreś z kół i przez to powstawał opisywany efekt, jednak nie jestem w stanie tego jednoznacznie stwierdzić. Sądzę jednak, że przeciętny kierowca nawet nie poczuje tego zjawiska, więc nawet nie zwróci na to uwagi. Poza tą przypadłością nie mam do czego się przyczepić jeśli chodzi o prowadzenie Micry. Auto na zakrętach zachowuje się bardzo przewidywalnie, podsterowność i nadsterowność pojawiają się późno, a zawieszenie trzyma nadwozie w ryzach. Japoński mieszczuch jest przy tym dość komfortowy, ponieważ zawieszenie nie zostało przesadnie utwardzone - nierówności są pochłaniane sprężyście, zaś odgłosy wydobywające się z okolic kół nie są przesadnie głośne. Na plus trzeba zaliczyć możliwość znieczulenia układu ESP. Układu kierowniczy jest bardzo precyzyjny, przekazuje wystarczająco dużo informacji o poczynaniach przednich kół i nie wymusza nadmiernego obracania kierownicy np. podczas przejeżdżania 90-stopniowych zakrętów.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra 1.0 71 KM - silnik

Czas przejść do elementu, który nie wywarł na mnie dobrego wrażenia. Mowa o układzie napędowym, a dokładniej o silniku. Testowany przeze mnie egzemplarz był wyposażony w podstawowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra. Cieszę się, że Nissan udostępnił dziennikarzom „prasówkę” z tą jednostką napędową, ponieważ nie na co dzień mam okazję jeździć autami prasowymi z podstawowymi silnikami. Wolnossąca jednostka napędowa generuje 71 KM i 95 Nm, jednak zdecydowanie nie przypadła mi do gustu. Podczas testu odnosiłem wrażenie, że tych koni mechanicznych jest znacznie mniej niż w rzeczywistości. Motor zamiast paliwa dostawał chyba relanium, przez co nawet kręcenie wskazówki obrotomierza pod czerwone pole nie dawało żadnego odczuwalnego rezultatu. Tak skonfigurowany Nissan nawet w mieście sprawował się przeciętnie pod względem dynamiki, już nie mówiąc nawet o wyjazdach poza tereny zabudowane. Warto dodać, że Nissan Micra opisywanym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 16,4 s, co przy obecnych standardach w motoryzacji można porównać do miesiąca. Ponadto średnie zużycie paliwa w mieście wynosiło około 7,5 l/100 km, a dźwięk motoru był wyraźnie słyszalny w kabinie, zwłaszcza podczas przyspieszania. Litrowy trzycylindrowiec to rozwiązanie dla osób, które nigdzie się nie spieszą i na wszystko mają czas. Niewielkim pocieszeniem była całkiem precyzyjna 5-biegowa skrzynia biegów z nieco zbyt długimi przełożeniami. Jeśli chodzi o zespół napędowy to znacznie lepszym rozwiązaniem będzie turbodoładowany 95-konny "benzyniak" (droższy o zaledwie 2 tys. zł) lub 90-konny turbodiesel.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra 1.0 - dane techniczne

Silnik  999 cm3, wolnossący benzynowy R3
Moc maksymalna 71 KM przy 6300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3500 obr./min
Prędkość maksymalna 158 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 16,4 s
Skrzynia biegów Manualna 5-biegowa
Napęd Na przednią oś
Zbiornik paliwa 41 l
Długość 3999 mm
Szerokość 1743 mm (bez lusterek)
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa własna 977 kg - 1037 kg
Pojemność bagażnika 300 l

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan Micra / fot. Łukasz Kuźmiuk

Personel i Zarządzanie – prenumerata459.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Kręcisz

Księgowa, ekonomistka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »