Kategorie

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Flagowy okręt w gamie modelowej Peugeota – kompaktowy SUV 5008 zyskuje sympatię ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem i niebanalną stylizacją nadwozia. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzany przez najmocniejszą dostępną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 165 KM.

Najnowszy Peugeot 5008 przypomina wyglądem swojego młodszego brata, zdobywcę tytułu Car of The Year – model 3008. Jest jednak od niego sporo większy. Nadwozie 5008 ma długość 464,1 cm, co oznacza, że jest dłuższe od nadwozia 3008 aż o 16 cm. Rozstaw osi najnowszego modelu to 284 cm, a prześwit to 23,6 cm.

Nietuzinkowa stylizacja francuskiego SUV-a „wpada w oko”, a uwagę przyciągają zarówno odważnie zaprojektowany przedni pas, jak i tył. Zdecydowanie najciekawszymi akcentami designerskimi są światła. Przednie reflektory (na zdjęciu widać opcjonalne LED za 4500 zł) z mocnym wcięciem nadają Peugeotowi groźnego spojrzenia. Z kolei tylne lampy świetnie współgrają z przyciemnioną tylną szybą.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Peugeota jest przestronny. Na polskim rynku auto standardowo występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika, można je również całkowicie wyjąć.

Reklama

Cieszą design kokpitu oraz jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Kokpit został zaprojektowany według konceptu, który zapoczątkował polski projektant Adam Bazydło, czyli zastosowano w nim wygodną, małą kierownicę, a zastaw „zegarów” umieszczono nad nią. W najnowszym 5008 w ich miejscu jest instalowany wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala.

Standardowym wyposażeniem opisywanej wersji Allure jest dodatkowy kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a interfejs systemu pokładowego jest całkiem przejrzysty. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się pozostawić na konsoli centralnej pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, a także pozostawili niektóre przyciski, którymi wywołuje się poszczególne menu. I tak, choć regulacja siły i kierunku nawiewu odbywa się poprzez dotykowy ekran, to menu ustawień wywoływane jest przyciskiem na konsoli centralnej, co ułatwia obsługę.

Peugeot 5008 2017

Peugeot

Reklama

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne fotele. Użytkownicy mogą regulować kąt pochylenia ich oparć, a także przesuwać siedziska. Ta druga funkcja jest przydatna, gdy mamy zamiar przewieźć na dwóch dodatkowych fotelach trzeciego rzędu osoby dorosłe. W takim wypadku przesunięcie foteli do przodu umożliwia uzyskanie optymalnej przestrzeni na nogi. Jednak odbędzie się to kosztem przestrzeni na nogi dla pasażerów drugiego rzędu. W efekcie, podczas przewozu kompletu pasażerów, osoby o wzroście przekraczającym 180 cm, siedzące w drugim rzędzie, mogą zahaczać kolanami o oparcia przednich foteli. Za to osoba siedząca na środkowym siedzeniu będzie dysponowała wystarczającym miejscem na stopy. W opisywanym Peugeocie podłoga jest płaska.

Osoby użytkujące nowego Peugeota 5008 nie będą z pewnością miały powodów do narzekań na bagażnik. W konfiguracji pięcioosobowej do wykorzystania na przewóz pakunków jest aż 780 dm3 przestrzeni.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz 5008 napędzany rzez najmocniejszą jednostkę benzynową – turbodoładowany silnik 1.6 THP, który rozwija moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min.

Z napędem współpracuje automatyczna, sześciobiegowa przekładnia.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych Peugeot 5008 okazał się samochodem poręcznym w użytkowaniu w mieście. Owszem, fakt, że jest dość szeroki, więc po zaparkowaniu na ciasnym miejscu parkingowym trzeba się będzie nagimnastykować aby z auta wysiąść, ale parkingowe manewry ułatwia niewielki promień skrętu. Zwrotność Peugeota to zasługa m.in. tego, że nie jest wyposażony w napęd na obie osie. Nie ma go nawet w opcji. W żadnej wersji. Statystyki sprzedaży pokazują jasno, że zapotrzebowanie klientów na SUV-y z napędem na obie osie jest znikome. Dlatego inżynierowie Peugeota zdecydowali, że oprócz podwyższonego prześwitu zamontują w wybranych wersjach 5008 system Advenced Grip Control, który w połączeniu z oponami M+S umożliwia przejechanie przez grząski teren odpowiednio sterując systemem ESP. W systemie wgranych jest kilka profili z ustawieniami odpowiadającymi różnym rodzajom nawierzchni.

Trzeba przyznać, że to rozwiązanie efektywne i w spełni oczekiwania zdecydowanej większości potencjalnych nabywców.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT


Peugeot świetnie radzi sobie także na asfaltowych szosach. Zawieszenie, choć wydaje się stosunkowo miękkie i sprawnie pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni utrzymuje auto w ryzach podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach. Czuć wtedy przechyły nadwozia, ale nie na tyle, by kierowca stracił pewność siebie. Jest to zasługa m.in. dość nisko położonego środka ciężkości.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Choć dane techniczne wskazują na przeciętną dynamikę pojazdu, to 5008 subiektywnie wydaje się żwawym autem. Chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów, a wyraźny skok dynamiki rozpędzania następuje po przekroczeniu wartości 3500 obr./min.

Bez względu na to, jak szybko się poruszamy, w aucie panuje komfortowa cisza.

Za to bolączką opisywanej odmiany 5008 jest ospałe działanie automatycznej przekładni. Gdy kierowca ma ochotę pojechać dynamicznie, przekładnia z irytującym opóźnieniem reaguje na gaz.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

A jak 5008 wypada pod względem zużycia paliwa? To zależy od tego, jak kierowca obchodzi się z pedałem gazu. Jeżdżąc dość żwawo w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 13 l na 100 km. Obchodząc się z autem delikatnie, zużycie paliwa maleje do około 10 l na 100 km (w ruchu miejskim na krótkich dystansach). Średnio, podczas naszego testu, auto zużywało koło 8 l benzyny na 100 km (wynik z trasy i miasta).

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - podsumowanie

Peugeot 5008 zyskuje sympatię dzięki niebanalnemu wyglądowi, praktycznemu, przestronnemu i wykończonemu z dokładnością przedziałowi pasażerskiemu, a także wysokiemu komfortowi jazdy. Jakość prowadzenia francuskiego SUV-a, to dodatkowy atut. Ponarzekać można na zbytnią ospałość automatycznej przekładni, a także na zwiększone zużycie paliwa w przypadku, gdy kierowca zechce skorzystać z potencjału drzemiącego pod maską. Brak napędu na obie osie jest rekompensowany przez efektywny system Advanced Grip Control, a cena (startująca z poziomu 121 400 zł dla silnika 1.6 THP/165 KM) przez bogate wyposażenie standardowe.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - dane techniczne

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.