Kategorie

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Ford Kuga przeszedł kurację odmładzającą. Czy to wystarczy, by wciąż przyciągać uwagę klientów kuszonych przez młodszą konkurencję? W teście Kuga napędzana przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o mocy 150 KM.

Green Instinct. Tak nazywa się intrygujący, widoczny na zdjęciach kolor z najnowszej oferty Forda Kugi. Trzeba przyznać, że ten kosztujący 1950 zł lakier, świetnie podkreśla odświeżoną linię kompaktowego SUVa.

Przy okazji modernizacji modelu, producent m.in. zastosował nowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami (widoczne na zdjęciach to biksenonowe światła dostępne m.in. razem z nawigacją satelitarną w promocji bez dopłaty w ramach pakietu Gold X), zmodyfikował wygląd przedniego pasa, a także zmienił lampy tylne i przestylizował pokrywę bagażnika. Całość prezentuje się dobrze i nie da się nie odnotować, że auto nabrało amerykańskiego sznytu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz Kugi to wersja Titanium, oznacza to że widoczne na fotografiach osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich wymagają dopłaty 3450 zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy obręcze o średnicy siedemnastu cali.

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Kugi jest bardzo obszerny. Zarówno pasażerom przedniej, jak i tylnej części kabiny nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową.

Cieszy wygoda foteli. Są wystarczająco obszerne, a ich profil zachęca do dłuższych podróży. Standardowym wyposażeniem wersji Titanium jest częściowo skórzana tapicerka. Ta widoczna na zdjęciach (jasna skóra) wymaga dopłaty 4100 zł.

Obszyta skórą kierownica jest przyjemna w dotyku i dobrze leży w dłoniach. Bogaty w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości, a większość elementów spasowano z dokładnością. Choć da się w dolnych partiach tablicy przyrządów zauważyć drobne niedokładności w montażu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Reklama

Na górze centralnej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz (przekątna 8 cali) nawigacji GPS oraz systemu pokładowego SYNC3. Najnowsza wersja systemu sprawnie reaguje na dotyk, szybko przełączając poszczególne funkcje menu. To duża zmiana w porównaniu do SYNC2 dostępnego w modelach sprzed modernizacji. Małą niedogodnością jest to, że ekran jest tak daleko odsunięty od kierowcy, przez co trudno jest do niego dosięgnąć.

Dobrze, że producent mimo poprawy funkcjonalności systemu pokładowego nie zrezygnował z części klasycznych klawiszy funkcyjnych i pokręteł, którymi można obsługiwać układ klimatyzacji, czy zestaw audio.

Kuga, jak na kompaktowego SUVa przystało umożliwia zabranie na pokład sporej liczby walizek. Przedział bagażowy ma pojemność 456 l. Bagażnik ma regularny kształt, a przestrzeń na bagaże da się powiększyć do 1653 l.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Forda Kuga służy dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Według danych producenta ważący 1614 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 194 km/h.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Reklama

Użytkowanie Kugi na co dzień jest przyjemne. Jak na Forda przystało, samochód wyróżnia bardzo wysokiej jakości układ jezdny. Zawieszenie bardzo sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując sztywność pożądaną na krętych odcinkach. Precyzyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem, a neutralne (jak na SUVa) zachowanie pojazdu na zakrętach potęguje przyjemność z jazdy.

Także niezbyt imponująca „na papierze” dynamika, w praktyce okazuje się wystarczająca. Ospałość jednostki napędowej daje się wyczuć poniżej 1600 obr./min. Powyżej tej wartości Ford chętnie nabiera prędkości mniej więcej do momentu, w którym osiągniemy najwyższą dopuszczalną prędkość na autostradzie. Rozpędzanie powyżej 140 km/h wymaga już więcej wysiłku.

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4


Kuga po drodze szybkiego ruchu jedzie stabilnie, a komfortu jazdy nie ogranicza nadmierny hałas powodowany przez opływające nadwozie powietrze, czy odgłos pracy jednostki napędowej. Ten drugi jest trochę zbyt natarczywy przy wysokich obrotach, ale mamy się szansę o tym przekonać w warunkach miejskich. Podczas jazdy w mieście docenimy precyzję działania lewarka manualnej, sześciobiegowej przekładni. Choć w przypadku Kugi trafniejszym wyborem jest przekładnia PowerShift.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

A jak w przypadku fordowskiego SUVa wygląda zużycie paliwa? Przy prędkości 140 km/h auto zużywa 7,2-7,6 l olej napędowego na 100 km w zależności od rzeźby terenu. Zmniejszając prędkość do ok. 120 km/h „spalanie” maleje do 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim Kuga nie zużywa zazwyczaj więcej niż 7,8 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę sporą masę pojazdu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – podsumowanie

W cenniku Forda Kugi, odmiana ze 150 konnym silnikiem Diesla pod maską i napędem na obie osie AWD jest droższa o 9000 zł względem egzemplarza z takim samym wyposażeniem i napędem na przednią oś. Tym samym najtańsza 150 konna wersja Kugi TDCi AWD kosztuje 112 700 zł (trwa promocja obniżająca cenę o ok. 4000 zł). Wersja AWD z najbogatszym wyposażeniem Titanium kosztuje 122 500 zł (127 500 zł przed promocją) i jest wyposażona dodatkowo m.in. w nawigację satelitarną, biksenonowe reflektory, system SYNC3, bezkluczykowy dostęp do auta, czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywą bagażnika.

Mając na uwadze bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy, oszczędną jednostkę napędową oraz wysokiej jakości układ jezdny trzeba przyznać, że jest to oferta atrakcyjna.

Do pełni szczęścia brakuje tylko przekładni PoweShift. Ale jej zamówienie wiąże się z kosztem dodatkowych 9000 zł.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – dane techniczne

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.