Kategorie

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki SX4 S-Cross wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik. Jednak najwięcej zmian w stosunku do starszego modelu zastosowano w konstrukcji pojazdu. W naszym teście wersja napędzana przez jednostkę 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM z napędem na obie osie i manualną skrzynią biegów.

Przy okazji prac nad modernizacją Suzuki SX4 S-Cross wzięto pod uwagę skrupulatnie zbierane informacje zwrotne od klientów oraz przedstawicieli producenta ze wszystkich rynków, na których dotąd był oferowany model SX4. W efekcie nowy SX4 S-Cross jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Także pod względem wyglądu.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Choć zmiany w nadwoziu są stosunkowo niewielkie, dały duży efekt. W rezultacie najnowszy crossover Suzuki nabrał lepszych proporcji (m.in. prześwit zwiększono z 16,5 do 18 cm) a dostojności nadwoziu dodają seryjne nakładki z tworzywa sztucznego, masywnie wyglądający przód pojazdu, czy zgrabny tył. Reflektory halogenowe to standard najuboższej wersji. W wyższych, bez dopłaty montowane są nowoczesne światła LED, co dodatkowo dodaje pojazdowi nowoczesnego sznytu.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – wnętrze

Reklama

Tablica przyrządów nowego Suzuki jest oszczędna w formie i wykonana z twardych tworzyw. Całość jednak wygląda dobrze, zwłaszcza że od wersji Premium (o „oczko:” wyższa ponad podstawową) w standardzie montowany jest kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) systemu multimedialnego i kamery cofania, który znacznie ożywia ponury kokpit Suzuki.

Wyświetlacz bardzo sprawnie reaguje na dotyk i co istotne wyświetlane informacje są dobrze widoczne także gdy na ekran pada słońce. Za to zestaw „zegarów” wygląda dość archaicznie, tym bardziej że wyświetlacz komputera pokładowego jest monochromatyczny, a poszczególne plansze menu zmienia się „patyczkiem” umieszczonym na zestawie wskaźników. Tak samo reguluje się intensywność podświetlenia tablicy.

Za to z poziomu kierownicy można sterować tempomatem (standard dla wszystkich wersji), czy zestawem audio. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się pozostawić wygodnego pokrętła do regulacji głośności zestawu audio. Można ją regulować przyciskami na kierownicy lub poprzez dotykowy ekran.

Pozostawiono za to na dole środkowej konsoli panel do obsługi układu klimatyzacji i nawiewu. To rozwiązanie o wiele wygodniejsze w obsłudze niż sterowanie klimatyzacją poprzez ekran dotykowy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Fotel kierowcy jest wygodny i wystarczająco obszerny. Szkoda tylko, że kąt pochylenia oparcia reguluje się dźwigienką, a nie pokrętłem zapewniającym większą precyzję. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Od wersji Premium standardem jest regulacja kąta pochylenia tylnej kanapy, co znacznie podnosi komfort podróży w drugim rzędzie. Szkoda tylko, że tylne boczne drzwi nie otwierają się szerzej. Byłoby to przydatne podczas pakowania większych przedmiotów.

Pasażerowie SX4 nie muszą się zbytnio ograniczać w kwestii bagażu. Bagażnik opisywanego Suzuki ma regularny kształt i pojemność 430 l.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – napęd/układ jezdny

Gama napędowa Suzuki SX4 S-Cross liczy dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe i obie (co dla europejskiej oferty producenta nietypowe) turbodoładowane. Podstawowy silnik ma litr pojemności, trzy cylindry i osiąga moc maksymalną 112 KM. Większy ma pojemność 1,4 l, cztery cylindry i osiąga moc maksymalną 140 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 2200 obr./min. I to właśnie odmiana 140 konna wyposażona w napęd na obie osie AllGrip i manualną przekładnię trafiła do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

W praktyce te osiągi okazują się być wystarczające do sprawnej jazdy nawet obciążonym autem. Choć, fakt że do żwawego przyspieszania Suzuki potrzebuje wyższych obrotów. Silnik wyraźnie „budzi się do życia”, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 2 tys. obr./min. Poniżej tej wartości SX4 ospale nabiera prędkości.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM


Ale, to wszystko dopóki nie włączymy na panelu sterującym układem AllGrip trybu jazdy Sport, który znacznie wyostrza reakcję Suzuki na gaz zmieniając m.in. charakterystykę przebiegu momentu obrotowego. Ponadto do wyboru są jeszcze tryby Auto – priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa, Snow – który ułatwia jazdę w warunkach zimowych oraz Lock, który zapewnia maksymalną możliwą trakcję na śliskich i luźnych nawierzchniach.

Z napędem dobrze współpracuje manualna sześciobiegowa przekładnia, jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia ale jej skok mógłby być nieco krótszy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Reklama

Zaskakująco dobrze pracuje zawieszenie. Sprężyście i cicho tłumi wszelkie nierówności nawierzchni i utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po krętych odcinkach. Choć nadwozie crossovera Suzuki ma tendencje do przechyłów auto nie wykazuje przesadnych tendencji do podsterowności. Z jednej strony to zasługa niskiej masy pojazdu (waży jedynie 1215 kg), z drugiej sprawnie działającego napędu na obie osie i systemów pomagających utrzymać auto w torze jazdy.

Opisywane Suzuki jest komfortowe. Dopóki silnik pracuje na obrotach niższych niż 4 tys. obr./min. odgłos jego pracy jest bardzo cichy, a nadmierny hałas nie jest przyczyną dyskomfortu, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalnie dozwoloną prędkością

140 konny SX4 S-Cross okazuje się samochodem oszczędnym. Podczas jazdy w ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekraczało 7,8 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – podsumowanie

Najnowsza werja Suzuki SX4 S-Cross jest po wieloma względami dużo lepsza od poprzednika. Począwszy od stylizacji nadwozia, a na modernizacji technologicznej skończywszy. Lekka konstrukcja zużywa niewiele paliwa, ma dobre właściwości jezdne, zapewnia wysoki komfort jazdy, ma obszerne i praktyczne wnętrze, a wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia.

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – dane techniczne

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Suzuki SX4 S-Cross 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?