REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Suzuki SX4 S-Cross wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik. Jednak najwięcej zmian w stosunku do starszego modelu zastosowano w konstrukcji pojazdu. W naszym teście wersja napędzana przez jednostkę 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM z napędem na obie osie i manualną skrzynią biegów.

Przy okazji prac nad modernizacją Suzuki SX4 S-Cross wzięto pod uwagę skrupulatnie zbierane informacje zwrotne od klientów oraz przedstawicieli producenta ze wszystkich rynków, na których dotąd był oferowany model SX4. W efekcie nowy SX4 S-Cross jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Także pod względem wyglądu.

REKLAMA

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Choć zmiany w nadwoziu są stosunkowo niewielkie, dały duży efekt. W rezultacie najnowszy crossover Suzuki nabrał lepszych proporcji (m.in. prześwit zwiększono z 16,5 do 18 cm) a dostojności nadwoziu dodają seryjne nakładki z tworzywa sztucznego, masywnie wyglądający przód pojazdu, czy zgrabny tył. Reflektory halogenowe to standard najuboższej wersji. W wyższych, bez dopłaty montowane są nowoczesne światła LED, co dodatkowo dodaje pojazdowi nowoczesnego sznytu.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów nowego Suzuki jest oszczędna w formie i wykonana z twardych tworzyw. Całość jednak wygląda dobrze, zwłaszcza że od wersji Premium (o „oczko:” wyższa ponad podstawową) w standardzie montowany jest kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) systemu multimedialnego i kamery cofania, który znacznie ożywia ponury kokpit Suzuki.

Wyświetlacz bardzo sprawnie reaguje na dotyk i co istotne wyświetlane informacje są dobrze widoczne także gdy na ekran pada słońce. Za to zestaw „zegarów” wygląda dość archaicznie, tym bardziej że wyświetlacz komputera pokładowego jest monochromatyczny, a poszczególne plansze menu zmienia się „patyczkiem” umieszczonym na zestawie wskaźników. Tak samo reguluje się intensywność podświetlenia tablicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to z poziomu kierownicy można sterować tempomatem (standard dla wszystkich wersji), czy zestawem audio. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się pozostawić wygodnego pokrętła do regulacji głośności zestawu audio. Można ją regulować przyciskami na kierownicy lub poprzez dotykowy ekran.

Pozostawiono za to na dole środkowej konsoli panel do obsługi układu klimatyzacji i nawiewu. To rozwiązanie o wiele wygodniejsze w obsłudze niż sterowanie klimatyzacją poprzez ekran dotykowy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Fotel kierowcy jest wygodny i wystarczająco obszerny. Szkoda tylko, że kąt pochylenia oparcia reguluje się dźwigienką, a nie pokrętłem zapewniającym większą precyzję. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Od wersji Premium standardem jest regulacja kąta pochylenia tylnej kanapy, co znacznie podnosi komfort podróży w drugim rzędzie. Szkoda tylko, że tylne boczne drzwi nie otwierają się szerzej. Byłoby to przydatne podczas pakowania większych przedmiotów.

Pasażerowie SX4 nie muszą się zbytnio ograniczać w kwestii bagażu. Bagażnik opisywanego Suzuki ma regularny kształt i pojemność 430 l.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – napęd/układ jezdny

Gama napędowa Suzuki SX4 S-Cross liczy dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe i obie (co dla europejskiej oferty producenta nietypowe) turbodoładowane. Podstawowy silnik ma litr pojemności, trzy cylindry i osiąga moc maksymalną 112 KM. Większy ma pojemność 1,4 l, cztery cylindry i osiąga moc maksymalną 140 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 2200 obr./min. I to właśnie odmiana 140 konna wyposażona w napęd na obie osie AllGrip i manualną przekładnię trafiła do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

W praktyce te osiągi okazują się być wystarczające do sprawnej jazdy nawet obciążonym autem. Choć, fakt że do żwawego przyspieszania Suzuki potrzebuje wyższych obrotów. Silnik wyraźnie „budzi się do życia”, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 2 tys. obr./min. Poniżej tej wartości SX4 ospale nabiera prędkości.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM


Ale, to wszystko dopóki nie włączymy na panelu sterującym układem AllGrip trybu jazdy Sport, który znacznie wyostrza reakcję Suzuki na gaz zmieniając m.in. charakterystykę przebiegu momentu obrotowego. Ponadto do wyboru są jeszcze tryby Auto – priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa, Snow – który ułatwia jazdę w warunkach zimowych oraz Lock, który zapewnia maksymalną możliwą trakcję na śliskich i luźnych nawierzchniach.

Z napędem dobrze współpracuje manualna sześciobiegowa przekładnia, jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia ale jej skok mógłby być nieco krótszy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Zaskakująco dobrze pracuje zawieszenie. Sprężyście i cicho tłumi wszelkie nierówności nawierzchni i utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po krętych odcinkach. Choć nadwozie crossovera Suzuki ma tendencje do przechyłów auto nie wykazuje przesadnych tendencji do podsterowności. Z jednej strony to zasługa niskiej masy pojazdu (waży jedynie 1215 kg), z drugiej sprawnie działającego napędu na obie osie i systemów pomagających utrzymać auto w torze jazdy.

Opisywane Suzuki jest komfortowe. Dopóki silnik pracuje na obrotach niższych niż 4 tys. obr./min. odgłos jego pracy jest bardzo cichy, a nadmierny hałas nie jest przyczyną dyskomfortu, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalnie dozwoloną prędkością

140 konny SX4 S-Cross okazuje się samochodem oszczędnym. Podczas jazdy w ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekraczało 7,8 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – podsumowanie

Najnowsza werja Suzuki SX4 S-Cross jest po wieloma względami dużo lepsza od poprzednika. Począwszy od stylizacji nadwozia, a na modernizacji technologicznej skończywszy. Lekka konstrukcja zużywa niewiele paliwa, ma dobre właściwości jezdne, zapewnia wysoki komfort jazdy, ma obszerne i praktyczne wnętrze, a wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia.

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA