REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.


Fakt, że auto wykazuje sporą ospałość, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości wskazujące 1500 obr./min. Czyli zdarza się, że na drugim, czy trzecim biegu autu brakuje tchu, ale powyżej tej wartości następuje skokowy przyrost dynamiki i wtedy Peugeot pewnie nabiera prędkości. Kluczowe dla sprawnego wyprzedzania jest odpowiednie dobranie obrotów, co większość kierowców czyni intuicyjnie. W efekcie, dzięki temu, że 120 konne 308 wykazuje zadowalającą dynamikę w najczęściej używanym zakresie obrotów, kierowca nie odczuwa niedostatków w tym zakresie.

Co więcej, przyjemność z jazdy potęguje dobrej jakości układ kierowniczy, a także doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dzięki temu łatwiej przymknąć oko na czasami nieprecyzyjnie działającą dźwignię manualnej przekładni, czy miękko zestrojone zawieszenie, które z jednej strony nie zachęca do szybszej jazdy na krętych odcinkach, a z drugiej zdarza mu się nieprzyjemnie „dobić” na większych nierównościach.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Niemniej, te wszystkie detale przestają mieć znaczenie, gdy zmierzymy zużycie paliwa 120 konnego Peugeota. Podczas jazd w ruchu miejskim, w większości na krótkich odcinkach auto zużywało średnio 6,5-6,7 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadło do 4,7 l oleju napędowego na 100 km. Doskonały wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – podsumowanie

Dobrej jakości wykończenie, przestronne i praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętnie oszczędna jednostka napędowa to najmocniejsze strony opisywanego Peugeota 308 SW. Po stronie plusów należy wpisać również układ kierowniczy.

Zestawiając wymienione zalety z drobnymi wadami, które wymieniliśmy w tekście, jednoznacznie pozytywna ocena opisywanego auta nie jest zagrożona. Bo 308 SW, choć nie wygląda bajerancko, nie udaje SUV-a, czy coupe, po prostu doskonale spełnia swoją rolę.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – dane techniczne

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA