reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Autor: Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama