REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.


Fakt, że auto wykazuje sporą ospałość, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości wskazujące 1500 obr./min. Czyli zdarza się, że na drugim, czy trzecim biegu autu brakuje tchu, ale powyżej tej wartości następuje skokowy przyrost dynamiki i wtedy Peugeot pewnie nabiera prędkości. Kluczowe dla sprawnego wyprzedzania jest odpowiednie dobranie obrotów, co większość kierowców czyni intuicyjnie. W efekcie, dzięki temu, że 120 konne 308 wykazuje zadowalającą dynamikę w najczęściej używanym zakresie obrotów, kierowca nie odczuwa niedostatków w tym zakresie.

Co więcej, przyjemność z jazdy potęguje dobrej jakości układ kierowniczy, a także doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dzięki temu łatwiej przymknąć oko na czasami nieprecyzyjnie działającą dźwignię manualnej przekładni, czy miękko zestrojone zawieszenie, które z jednej strony nie zachęca do szybszej jazdy na krętych odcinkach, a z drugiej zdarza mu się nieprzyjemnie „dobić” na większych nierównościach.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Niemniej, te wszystkie detale przestają mieć znaczenie, gdy zmierzymy zużycie paliwa 120 konnego Peugeota. Podczas jazd w ruchu miejskim, w większości na krótkich odcinkach auto zużywało średnio 6,5-6,7 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadło do 4,7 l oleju napędowego na 100 km. Doskonały wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – podsumowanie

Dobrej jakości wykończenie, przestronne i praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętnie oszczędna jednostka napędowa to najmocniejsze strony opisywanego Peugeota 308 SW. Po stronie plusów należy wpisać również układ kierowniczy.

Zestawiając wymienione zalety z drobnymi wadami, które wymieniliśmy w tekście, jednoznacznie pozytywna ocena opisywanego auta nie jest zagrożona. Bo 308 SW, choć nie wygląda bajerancko, nie udaje SUV-a, czy coupe, po prostu doskonale spełnia swoją rolę.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – dane techniczne

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA