REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008, zdobywca tytułu Car Of The Year 2017, przyciąga wzrok nietuzinkowym kształtem karoserii. Niebanalne formy są widoczne także po zajęciu miejsca za kierownicą. Ale czy są funkcjonalne? Sprawdziliśmy, jak jeździ kontrowersyjny Peugeot z turbodoładowanym silnikiem o mocy 165 KM.

Niebanalny. To słowo najlepiej określa najnowszą generację Peugeota 3008. Model skrajnie różni się od swojego poprzednika, którego również wyróżniała nietuzinkowa stylizacja nadwozia, jednak w odróżnieniu od aktualnego, nie był zazwyczaj doceniany za design.

REKLAMA

Długość nadwozia Peugeota 3008 wynosi 444,7 cm, szerokość 184,1 cm, a wysokość 162,4 cm. Odnosząc te wymiary do innych modeli da się zauważyć, że auto jest 8,4 cm dłuższe od Seata Ateca, ale o 7,9 cm krótsze od Forda Kugi oraz o 10,8 cm krótsze od Mazdy CX-5. Szerokość wszystkich wspomnianych pojazdów jest zbliżona. Za to znaczące różnice widać w wysokości. 3008 jest co prawda o 0,1 cm niższy od Ateci, ale już o 4,6 cm niższy od Mazdy CX-5, oraz o 5,6 cm niższy od Forda Kugi. Przy czym prześwit Peugeota wynosi 21,9 cm (dla porównania w CX-5 prześwit wynosi 21 cm, a w Fordzie Kuga 19,7 cm).

Można zatem wydedukować, że zdobywca tytułu Car Of The Year 2017 ma stosunkowo niski przedział pasażerski. Czy tak jest w rzeczywistości?

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Wspomniane wymiary mają swoje konsekwencje, które widać np. w otworach drzwiowych. Zasiadając za kierownicą zdarzało nam się zahaczyć fryzurą o górną uszczelkę. Z kolei tylny otwór drzwiowy jest stosunkowo niewielki (chodzi bardziej o szerokość). Ale po zajęciu miejsca w przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głową. Z drugiej strony, na tylnej kanapie, choć siedzi się tam bardzo wygodnie, to jednak przestrzeń na nogi jest ograniczona. Wysocy pasażerowie mogą także narzekać na zbyt mało miejsca nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Kokpit nowego 3008 ma bardzo interesujący design. Jest uporządkowany i zaprojektowany według zasad zapoczątkowanych w modelu 208 – z małą kierownicą i widocznymi nad jej wieńcem „zegarami”. W każdej wersji wyposażeniowej zastosowano kolorowy wyświetlacz „zegarów”. Kierowca ma m.in. możliwość skorzystania z jednego z kilku profili, które zmieniają grafiki oraz informacje wyświetlane na ekranie.

W zależności od wersji wyposażenia, kokpit Peugeota może zostać wykończony różnymi materiałami. Widoczne na zdjęciach wykończenie tkaniną to standard wersji Allure, niedostępne dla innych poziomów wyposażenia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego nie budzi zastrzeżeń. Centralny wyświetlacz dotykowy (przekątna 8 cali) umieszczony na górze środkowej konsoli to wyposażenie standardowe począwszy od wersji Active (jedna ponad bazową).

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Niestety, system pokładowy obsługuje się poprzez ekran. Na przykład, żeby ustawić kierunek nawiewu, siłę nawiewu, czy temperaturę powietrza, trzeba zagłębić się w menu wyświetlane na ekranie. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się na zainstalowanie na konsoli centralnej przycisków wywołujących konkretne menu. I tak, żeby wyświetlić na ekranie funkcje sterujące układem klimatyzacji wystarczy wcisnąć stosowny przycisk. To rozwiązanie nieco ułatwia korzystanie z systemu, ale wciąż jest mniej wygodne niż obsługa poprzez klasyczny panel z pokrętłami. Tym bardziej, że np. żeby dezaktywować czujniki parkowania (a te potrafią piszczeć podczas stania w korku, to przypadłość spotykana w wielu samochodach wyposażonych w czujniki) należy odszukać tę funkcję w menu systemu.

A jakie są opisywanego Peugeota możliwości przewozowe? Według danych producenta, bagażnik ma pojemność 520 l i da się powiększyć do 1482 po rozłożeniu tylnej kanapy. Nieźle.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Peugeota 3008 znalazły się 3 jednostki wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM oraz 2.0 BlueHDi/180 KM) oraz dwie jednostki benzynowe (1.2 PureTech 130 KM oraz 1.6 THP/165 KM).

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszą jednostkę benzynową (standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią), która osiąga moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. Według danych producenta ważące 1300 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 206 km/h.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

165 konna jednostka napędowa stanowi wystarczająco dynamiczne źródło napędu dla 3008. Auto chętnie nabiera prędkości już od ok. 1200 obr./min i nie traci wigoru nawet, gdy chcemy szybko przyspieszyć poruszając się z dość wysokimi prędkościami. Ma to znaczenie przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6


Przedział pasażerski został bardzo dobrze wyciszony. Podczas podróży nie przeszkadza ani odgłos pracy silnika, ani szum opływającego nadwozie powietrza (gdy poruszamy się po autostradzie).

Nie przeszkadza także odgłos pracy zawieszenia, które sprężyście, z oczekiwanym komfortem tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni. Peugeot zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a auto zwinnie pokonuje kręte odcinki dróg.

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia sprawnie redukuje przełożenia i wykazuje odpowiednio szybką reakcję na operowanie przez kierowcę pedałem przyspieszania.

Do pełni szczęścia brakuje w Peugeocie precyzyjniejszego układu kierowniczego.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to z dystansu liczącego około 1500 km (50% w trasie, 50% w mieście) uzyskaliśmy zużycie paliwa na poziomie 7,7 l benzyny na 100 km. To niezły wynik ale należy pamiętać, że 3008 nie jest wyposażony w napęd na obie osie, a jedynie układ Grip Control, który poprzez sterowanie systemem ESP ułatwia przejazd po różnego rodzaju nawierzchniach w różnych warunkach. Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie satysfakcjonujące większość użytkowników tego typu samochodów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – podsumowanie

Nowy Peugeot 3008 przywodzi na myśl awangardowe konstrukcje francuskiej motoryzacji sprzed kilku dekad. Pomijając drobne niedociągnięcia względem ergonomii, auto przekonuje do siebie nie tylko atrakcyjną stylizacją. Przede wszystkim przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia, dużym komfortem jazdy, a także niezłym wyposażeniem. Choć brak napędu na obie osie będzie z pewnością powodem do narzekań dla wielu malkontentów, nie zmieni to faktu, że przytłaczająca większość nabywców samochodów tego typu nie wybiera wersji z napędem na obie osie, a układ Grip Control w zupełności spełni ich oczekiwania.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – dane techniczne

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA