REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym. Obecnie najmocniejszą, bo 197 konną wersją popularnego SUV-a - RAV4, jest właśnie odmiana hybrydowa. W teście sprawdziliśmy, jak się sprawuje w codziennym użytkowaniu.

Choć Toyota zdążyła nas przyzwyczaić do tego, że konstruuje modele o kontrowersyjnym wyglądzie, których stylizacja niekoniecznie wzbudza powszechne uznanie, najnowsza RAV4 wyłamuje się z tego trendu.

REKLAMA

Długie na 460,5 cm, szerokie na 184,5 cm i wysokie na 167,5 cm nadwozie jest proporcjonalne i prezentuje się efektownie. Zwłaszcza w prezentowanym na zdjęciach kolorze (koszt 2900 zł). Nie bez znaczenia dla atrakcyjności wizerunku są nakładki z tworzyw sztucznych na nadkola oraz standardowe dla wersji hybrydowej koła z felgami o średnicy 18 cali. Tak wyposażone auto ma prześwit wysokości 17,7 cm.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski opisywanej Toyoty jest ponadprzeciętnie przestronny. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie siedzi się wygodnie i miejsca jest pod dostatkiem. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą regulować kąt pochylenia oparć, co znacznie uprzyjemnia długie podróże.

Choć zakres regulacji kolumny kierowniczej jest umiarkowany, większość kierowców bez trudu odnajdzie odpowiednią dla siebie pozycję. Deskę rozdzielczą zaprojektowano odważnie, ale bez uszczerbku dla ergonomii. Całość jest czytelna i łatwa w obsłudze. Standardowym wyposażeniem najbogatszej wersji Prestige są wykończenia górnych partii deski rozdzielczej i bocznych paneli materiałem Soft Velvet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorszej jakości materiały znajdziemy za to w dolnych partiach kokpitu, w których króluje twarde tworzywo.

Widoczny na zdjęciach siedmiocalowy kolorowy dotykowy ekran to element systemu multimedialnego Toyota Touch 2, który jest wyposażeniem standardowym począwszy od wersji Premium.

Bagażnik hybrydowej RAV4 ma pojemność 501 l i jest o 46 litrów mniej pojemny od bagażnika wersji z konwencjonalnym napędem.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – napęd/układ jezdny

Recenzowana Toyota RAV4 została wyposażona w układ hybrydowy oraz napęd na obie osie. W przypadku wersji 4x4 w skład układu hybrydowego wchodzi silnik spalinowy (benzynowy o pojemności 2,5l) oraz dwa silniki elektryczne (każdy do napędu osobnej osi). Według danych producenta sumaryczna moc systemu to 197 KM. Hybrydowa Toyota jest autem dynamicznym. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Prędkość maksymalna pojazdu została ustalona na 180 km/h.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Wspólną cechą większości pojazdów hybrydowych jest ponadprzeciętnie cicha praca napędu w warunkach jazdy miejskiej. Nie inaczej jest w tym przypadku. RAV4 sunie niemalże bezszelestnie, dając o sobie znać jedynie w sytuacjach, gdy do akcji włącza się jednostka spalinowa.

Według zapewnień producenta hybrydowy „RAV” jest w stanie pokonać dystans do 40 km z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego. Najistotniejsze w tym przypadku jest to, że Toyota używa silnika elektrycznego do ruszania z miejsca. Poza tym większość dystansu w korkach (czyli w sytuacjach gdzie straty paliwa są największe) da się przejechać używając tylko napędu elektrycznego.

Ma to odzwierciedlenie w wynikach zużycia paliwa. Wynik na poziomie 6 l na 100 km w gęstym ruchu miejskim nie jest zaskoczeniem dla użytkowników tego japońskiego SUV-a.

Zobacz też: Jak działa zawieszenie KDSS w Toyocie Land Cruiser?

Dalsza część testu Toyoty RAV4 Hybrid na następnej stronie


Dla nas pozytywnym zaskoczeniem podczas jazd Toyotą była praca zawieszenia. Choć hybrydowy SUV jest ciężki (waży 1690 kg) zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Jest sprężyste, a nieprzyjemnych odgłosów akustycznych nie stwierdziliśmy nawet po kontakcie z większą niedoskonałością nawierzchni.

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Choć opisywana RAV4 Hybrid jest samochodem dość dynamicznym, „charakter” układu jezdnego nie zachęca do dynamicznej jazdy. Wszystko za sprawą przekładni E-CVT, która świetnie sprawdza się podczas jazdy z umiarkowaną dynamiką. Za to skutecznie zniechęca do nagłego zwiększania prędkości. Za każdym razem gdy zdecydujemy się zwiększyć prędkość Toyoty poprzez wciśnięcie pedału przyspieszania do końca, silnik „wkręca się” na optymalne obroty, jego dźwięk staje się zbyt donośny, a dopiero po chwili auto zaczyna przyspieszać. Trzeba bardzo chcieć, by korzystać z pełnego potencjału dynamiki drzemiącego w tym aucie.

  1. bardziej, że specyficzna praca układu hybrydowego zachęca do delektowania się ciszą i ciągłych prób uzyskania możliwie najmniejszego zużycia paliwa.
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Podsumowanie

Hybrydowa Toyota RAV4 ma bardzo przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, napęd na obie osie i napęd, który oprócz tego że jest ponadprzeciętnie trwały to jeszcze doskonale sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Choć 197 KM wystarczy do sprawnego napędu sporego SUVa, tryb pracy układu nie zachęca do dynamicznej jazdy. W tym przypadku, oprócz możliwości przewozowych liczy się przede wszystkim komfort jazdy osłodzony niskim zużyciem paliwa.

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – dane techniczne

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA