REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Choć Volvo konsekwentnie odświeża swoją gamę modelową wciąż mocną pozycją w ofercie szwedzkiego producenta jest model V60. Mimo że następca czai się za rogiem postanowiliśmy przypomnieć, jak jeździ aktualna odmiana modelu. W naszym teście Volvo V60 z silnikiem Diesla o mocy 150 KM.

Volvo idzie jak burza. Producent co kilka miesięcy prezentuje kolejne generacje poszczególnych modeli, które zdobywają uznanie motoryzacyjnego światka. Ofensywa modelowa nie jest niespodzianką. Jest to działanie konsekwentne, bo przedstawiciele producenta podczas premiery doskonale przyjętego przez rynek XC90 powiedzieli jasno, że debiutujący SUV za cztery lata będzie najstarszym modelem w gamie Volvo.

REKLAMA

Tym samym na rynku pojawiły się już nowe XC90, S90 i V90. Producent nie ukrywa, że niebawem do sprzedaży wjedzie zupełnie nowa konstrukcja – XC40, a także nowa generacja S60/V60. W kuluarach mówi się również o szykowanym eleganckim coupe.

Niemniej, dziś wciąż można nabyć aktualne V60, które choć jest już obecne na rynku dość długo, nadal przyciąga wzrok ładną linią nadwozia.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dokąd zmierza Volvo?

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM - wnętrze

Materiały użyte do wykończenia przedziału pasażerskiego Volvo są wysokiej jakości i wciąż prezentują się dobrze. Design tablicy przyrządów nie wygląda już tak nowocześnie jak kilka lat temu, choć będący standardowym wyposażeniem najbogatszej odmiany Summum kolorowy wyświetlacz „zegarów” (o przekątnej 8 cali) dodaje wnętrzu V60 nowoczesnego sznytu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto jest bogato wyposażone. Już w podstawowej odmianie Kinetic bez potrzeby dopłaty znajdziemy m.in.

  • tempomat
  • układ szybkiego nagrzewania wnętrza PTC (Positive Temperature Control)
  • klucz zintegrowany z pilotem centralnego zamka (KIR - KEY INTEGRATED REMOTE)
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • elektronicznie sterowaną klimatyzację ECC (dwustrefowa)
  • układ recyrkulacji powietrza we wnętrzu samochodu
  • AQS (AIR QUALITY SYSTEM) - system poprawy jakości powietrza w kabinie z czujnikiem wilgotności
  • pakiet czystego wnętrza (CZIP) - układ recyrkulacji powietrza, spełniający wymogi Szwedzkiego Stowarzyszenia ds. Astmy i Alergii.
  • trójramienną, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • barwione szyby
  • elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu, z funkcją opuszczania i domykania
  • skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów (dla automatycznej przekładni)
  • 5” kolorowy wyświetlacz LCD, 4x20W 6 głośników (1 CD), złącze AUX
  • sterowanie audio z kierownicy
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Cieszy wygoda przednich foteli, ilość przestrzeni nie jest zbyt duża, ale wystarczająca. W tylnej części kabiny też siedzi się wygodnie, ale ilość przestrzeni jest dużo mniejsza niż z przodu. Volvo V60 to ma też stosunkowo mały bagażnik. Co prawda 430 l wystarczy na spakowanie rodziny na wakacje, ale pamiętajmy, że to kombi segmentu D i w tej klasie bagażnik tej wielkości jest uznawany za nieduży.

Zobacz też: Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Recenzowany egzemplarz V60 został oznaczony emblematem D3. Oznacza to, że jest napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Według danych producenta ważące 1600 kg auto (w konfiguracji z sześciobiegową automatyczną skrzynią) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 210 km/h.

Umiarkowane osiągi auta umożliwiają sprawną jazdę po mieście i w trasie nawet obciążonym autem, choć pojazd traci sporo wigoru powyżej prędkości 130 km/h.

Najbardziej optymalna z punktu widzenia dynamiki i komfortu jazdy praca jednostki napędowej odbywa się  między 2, a 3 tys obr./min. Gdy wskazówka obrotomierza zbliża się do wartości 4 tys. obr/min. dźwięk silnika staje się zbyt donośny. Zbyt donośny odgłos towarzyszy także pracy zimnej jednostki napędowej, zwłaszcza podczas mrozów.

Cieszy za to niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim Volvo zużywało średnio 7,8 l na 100 km (krótkie odcinki podczas mrozów). Z kolei podczas jazdy w trasie (prędkość ok. 130 km/h) zużycie paliwa malało do 5,9 l na 100 km.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD

Ciąg dalszy testu Volvo V60 D3 na następnej stronie


Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, co daje się we znaki, gdy najedziemy na większą nierówność asfaltu. Mniejsze nierówności tłumione są z należytym komfortem.

Ale zarówno układ kierowniczy, jak i ospałość automatycznej przekładni w reakcji na kick down nie zachęcają do dynamicznej jazdy. 150 konna odmiana Volvo będzie doskonale współpracowała z kierowcami preferującymi spokojniejszy styl jazdy.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Volvo V90 Cross Country - polski cennik

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM – podsumowanie

150 konne V60 D3 z manualną przekładnią kosztuje 142 700 zł. Wersja z sześciobiegowym „automatem” jest o ok. 10 tys. zł droższa. Porównując ceny do konkurentów – BMW serii 3, Audi A4, czy Mercedesa-Benza Klasy C z jednostkami o podobnej mocy i automatycznymi skrzyniami biegów widać, że Volvo jest od nich tańsze (co najmniej 7 tys. zł). Jak wspomnieliśmy na początku tekstu cieszy też bogate wyposażenie standardowe pojazdu.

Recenzowana jednostka napędowa nie jest mistrzem sprintu, ale umożliwia sprawne wyprzedzanie nawet załadowanym autem i odznacza się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Volvo V60 D3 2.0 150 KM  - dane techniczne

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA