REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki najnowszemu modelowi Q2 Audi chce przyciągnąć do siebie młodszą grupę klientów. Ten kontrowersyjny (jak na producenta z Ingolstadt) model zaskakuje nie tylko nietuzinkowym wyglądem. W teście wersja z benzynowym silnikiem 1.4/150 KM.

Po premierze Audi Q2 nie tylko fani marki przecierali oczy ze zdumienia. Nie chodzi o fakt, że niemiecki producent zaprezentował kolejny model ze zwiększonym prześwitem – wyniki sprzedaży nie pozostawiają wątpliwości, że klienci kochają podwyższone samochody. Chodzi o wygląd. Jak na Audi, jest ekstrawagancki (nie licząc modeli sportowych).

REKLAMA

Nie zmienia to faktu, że kanciaste nadwozie o długości 419,1 cm, szerokości 179,4 cm i wysokości 150,8 cm prezentuje się ciekawie. Zwłaszcza duże przetłoczenia na tylnych drzwiach i malowanie słupków C (mogą być białe lub srebrne) na kolory odmienne niż reszta karoserii sprawiają, że Q2 jest charakterystyczne.

Przykładając wymiary nowego modelu do znanego A3 Sportback okazuje się, że Q2 jest krótsze od A3 o 22,2 cm. Ma też krótszy o 3,6 cm rozstaw osi (w Q2 wynosi on 260,1 cm). Jest za to wyższe od A3 o 8,2 cm i szersze o 0,9 cm.

Widoczne na zdjęciach reflektory LED wymagają dopłaty ok. 6 tys. zł. Standardowo Q2 jest wyposażone w tradycyjne światła halogenowe.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – wnętrze

REKLAMA

We wnętrzu nowego Q2 cieszy prosty design kokpitu, zachwyca wysoka jakość materiałów wykończeniowych, imponuje jakość montażu poszczególnych elementów. Malkontenci zwracają uwagę na twarde plastiki, którymi wykończono boczki drzwi. Sęk w tym, że choć rzeczywiście są twarde, to jednak wyglądają dobrze.

W najnowszym Q2 tradycyjne „zegary” mogą zostać zastąpione wyświetlaczem Virtual Cockpit. Kosztuje to 3160 zł, ale wybierając tę opcję należy dokupić również pakiet MMI Navigation plus za „skromne” 13 tys. zł.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w pakiet Ambient Ligot, czyli szereg listw z kolorowym podświetleniem. Audi oferuje także rozbudowane funkcje multimedialne, w tym hot spot.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Fotele są wygodne, a kierownica ma szeroki zakres regulacji. Dzięki temu większość kierowców bez problemu odnajdzie optymalną pozycję. Cieszy też standardowy podłokietnik, który znacznie podnosi komfort jazdy podczas długich podróży.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Gorszy komfort podróżowania mają zagwarantowany pasażerowie tylnej kanapy. Osobom o wzroście ok. 180 cm może brakować przestrzeni w okolicach kolan. To właśnie w tylnej części przedziału pasażerskiego widać różnicę między Q2, a A3 Sportback.

Z kolei przedział bagażowy nowego Q2 ma objętość 405 l, co jest wynikiem bardzo dobrym jak na gabaryty pojazdu.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Audi Q2 znalazły się dwie jednostki benzynowe (1.0/116KM i 1.4/150 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/116 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/190 KM). Wszystkie dostępne silniki można zamówić w zestawie z siedmiobiegową skrzynią S tronic, ale tylko silniki Diesla – 2.0/150 KM i 2.0/190 KM mogą współpracować z napędem na obie osie. W ofercie nie jest dostępna konfiguracja z silnikiem benzynowym oraz napędem Quattro.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez benzynowy silnik z serii TFSI o pojemności 1,4 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Jest to silnik z rodziny cod, co jest skrótem od cylinder on demand. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Cylinder on demand – oszczędność według Audi. Technologia wyłącza drugi i trzeci cylinder w warunkach małego i średniego obciążenia jednostki napędowej, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa.

To, co jest najbardziej zaskakujące w recenzowanej wersji Q2 to ponadprzeciętna dynamika. Karoseria pojazdu sugeruje, że mamy do czynienia raczej z komfortowym miejskim crossoverem, tymczasem 150 konne Q2 to prawdziwy mistrz sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 212 km/h.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalsza część testu Audi Q2 na następnej stronie


Skrzynia S tronic wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz podczas ruszania z miejsca, ale potem zmienia poszczególne przełożenia błyskawicznie, a wskazówka prędkościomierza bardzo szybko pnie się ku końcowi skali. Szybkie przyspieszanie to dla 150 konnego Audi nie problem nawet, gdy poruszamy się już z wysoką prędkością, np. podczas jazdy po autostradzie.

Co więcej, podróż po drogach szybkiego ruchu upływa w ciszy i mimo stosunkowo kanciastego nadwozia podróżujących nie niepokoi nadmierny szum opływającego nadwozie powietrza.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Standardowym wyposażeniem Audi Q2 jest progresywny układ kierowniczy oraz zawieszenie zestrojone pod dynamiczną jazdę. W opcji jest dostępne zawieszenie adaptacyjne z możliwością zmiany twardości amortyzacji.

Bez względu na to, czy Q2 jest wyposażone w adaptacyjne zawieszenie, czy nie, prowadzi się bardzo stabilnie nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Co więcej auto jest zwarte i doskonale radzi sobie podczas prób dynamicznej jazdy na krętych odcinkach. W wersji przednionapędowej podsterowność pojawia się bardzo późno i jest szybko redukowana przez czuwającą elektronikę. Jednym zdaniem – w Q2 czuć kunszt inżynierów z Ingolstadt i mimo bardziej miejskiego wizerunku pojazdu, wyróżnia się dopracowanym układem jezdnym i świetnym wyważeniem.

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

A ile 150 konne Q2 zużywa paliwa?

Podczas jazd przy minusowych temperaturach powietrza na krótkich dystansach w ruchu miejskim, komputer pokazywał średnio 10 l benzyny na 100 km. Jest to zużycie umiarkowane, zwłaszcza że przy dłuższych dystansach miejskich pomiar „spalania” malał do około 7,8 l na 100 km.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic - Podsumowanie

Nowe Audi Q2 zaskakuje wyglądem, świetnym wykończeniem wnętrza, niespodziewaną dynamiką i dopracowanym układem jezdnym. Oferując nietuzinkową karoserię i szereg funkcji współpracujących z nowoczesnymi urządzeniami mobilnymi, producent jednoznacznie komunikuje, że zależy mu na młodszych klientach. Największą z perspektywy użytkownika wadą modelu Q2 jest ograniczona ilość przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Poza tym, trudno znaleźć więcej mankamentów. Może poza ceną, która jak przystało na Audi jest dość wysoka. Najtańsza wersja 150 konnego Q2 z manualna przekładnią kosztuje 104 100 zł. Wersja z siedmiobiegową skrzynią S tronic – 113 200 zł. To dokładnie o 1300 zł taniej od modelu A3 Sportback w tej samej konfiguracji.

Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – dane techniczne

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA