REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki najnowszemu modelowi Q2 Audi chce przyciągnąć do siebie młodszą grupę klientów. Ten kontrowersyjny (jak na producenta z Ingolstadt) model zaskakuje nie tylko nietuzinkowym wyglądem. W teście wersja z benzynowym silnikiem 1.4/150 KM.

Po premierze Audi Q2 nie tylko fani marki przecierali oczy ze zdumienia. Nie chodzi o fakt, że niemiecki producent zaprezentował kolejny model ze zwiększonym prześwitem – wyniki sprzedaży nie pozostawiają wątpliwości, że klienci kochają podwyższone samochody. Chodzi o wygląd. Jak na Audi, jest ekstrawagancki (nie licząc modeli sportowych).

REKLAMA

Nie zmienia to faktu, że kanciaste nadwozie o długości 419,1 cm, szerokości 179,4 cm i wysokości 150,8 cm prezentuje się ciekawie. Zwłaszcza duże przetłoczenia na tylnych drzwiach i malowanie słupków C (mogą być białe lub srebrne) na kolory odmienne niż reszta karoserii sprawiają, że Q2 jest charakterystyczne.

Przykładając wymiary nowego modelu do znanego A3 Sportback okazuje się, że Q2 jest krótsze od A3 o 22,2 cm. Ma też krótszy o 3,6 cm rozstaw osi (w Q2 wynosi on 260,1 cm). Jest za to wyższe od A3 o 8,2 cm i szersze o 0,9 cm.

Widoczne na zdjęciach reflektory LED wymagają dopłaty ok. 6 tys. zł. Standardowo Q2 jest wyposażone w tradycyjne światła halogenowe.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – wnętrze

REKLAMA

We wnętrzu nowego Q2 cieszy prosty design kokpitu, zachwyca wysoka jakość materiałów wykończeniowych, imponuje jakość montażu poszczególnych elementów. Malkontenci zwracają uwagę na twarde plastiki, którymi wykończono boczki drzwi. Sęk w tym, że choć rzeczywiście są twarde, to jednak wyglądają dobrze.

W najnowszym Q2 tradycyjne „zegary” mogą zostać zastąpione wyświetlaczem Virtual Cockpit. Kosztuje to 3160 zł, ale wybierając tę opcję należy dokupić również pakiet MMI Navigation plus za „skromne” 13 tys. zł.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w pakiet Ambient Ligot, czyli szereg listw z kolorowym podświetleniem. Audi oferuje także rozbudowane funkcje multimedialne, w tym hot spot.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Fotele są wygodne, a kierownica ma szeroki zakres regulacji. Dzięki temu większość kierowców bez problemu odnajdzie optymalną pozycję. Cieszy też standardowy podłokietnik, który znacznie podnosi komfort jazdy podczas długich podróży.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Gorszy komfort podróżowania mają zagwarantowany pasażerowie tylnej kanapy. Osobom o wzroście ok. 180 cm może brakować przestrzeni w okolicach kolan. To właśnie w tylnej części przedziału pasażerskiego widać różnicę między Q2, a A3 Sportback.

Z kolei przedział bagażowy nowego Q2 ma objętość 405 l, co jest wynikiem bardzo dobrym jak na gabaryty pojazdu.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Audi Q2 znalazły się dwie jednostki benzynowe (1.0/116KM i 1.4/150 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/116 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/190 KM). Wszystkie dostępne silniki można zamówić w zestawie z siedmiobiegową skrzynią S tronic, ale tylko silniki Diesla – 2.0/150 KM i 2.0/190 KM mogą współpracować z napędem na obie osie. W ofercie nie jest dostępna konfiguracja z silnikiem benzynowym oraz napędem Quattro.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez benzynowy silnik z serii TFSI o pojemności 1,4 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Jest to silnik z rodziny cod, co jest skrótem od cylinder on demand. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Cylinder on demand – oszczędność według Audi. Technologia wyłącza drugi i trzeci cylinder w warunkach małego i średniego obciążenia jednostki napędowej, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa.

To, co jest najbardziej zaskakujące w recenzowanej wersji Q2 to ponadprzeciętna dynamika. Karoseria pojazdu sugeruje, że mamy do czynienia raczej z komfortowym miejskim crossoverem, tymczasem 150 konne Q2 to prawdziwy mistrz sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 212 km/h.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalsza część testu Audi Q2 na następnej stronie


Skrzynia S tronic wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz podczas ruszania z miejsca, ale potem zmienia poszczególne przełożenia błyskawicznie, a wskazówka prędkościomierza bardzo szybko pnie się ku końcowi skali. Szybkie przyspieszanie to dla 150 konnego Audi nie problem nawet, gdy poruszamy się już z wysoką prędkością, np. podczas jazdy po autostradzie.

Co więcej, podróż po drogach szybkiego ruchu upływa w ciszy i mimo stosunkowo kanciastego nadwozia podróżujących nie niepokoi nadmierny szum opływającego nadwozie powietrza.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Standardowym wyposażeniem Audi Q2 jest progresywny układ kierowniczy oraz zawieszenie zestrojone pod dynamiczną jazdę. W opcji jest dostępne zawieszenie adaptacyjne z możliwością zmiany twardości amortyzacji.

Bez względu na to, czy Q2 jest wyposażone w adaptacyjne zawieszenie, czy nie, prowadzi się bardzo stabilnie nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Co więcej auto jest zwarte i doskonale radzi sobie podczas prób dynamicznej jazdy na krętych odcinkach. W wersji przednionapędowej podsterowność pojawia się bardzo późno i jest szybko redukowana przez czuwającą elektronikę. Jednym zdaniem – w Q2 czuć kunszt inżynierów z Ingolstadt i mimo bardziej miejskiego wizerunku pojazdu, wyróżnia się dopracowanym układem jezdnym i świetnym wyważeniem.

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

A ile 150 konne Q2 zużywa paliwa?

Podczas jazd przy minusowych temperaturach powietrza na krótkich dystansach w ruchu miejskim, komputer pokazywał średnio 10 l benzyny na 100 km. Jest to zużycie umiarkowane, zwłaszcza że przy dłuższych dystansach miejskich pomiar „spalania” malał do około 7,8 l na 100 km.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic - Podsumowanie

Nowe Audi Q2 zaskakuje wyglądem, świetnym wykończeniem wnętrza, niespodziewaną dynamiką i dopracowanym układem jezdnym. Oferując nietuzinkową karoserię i szereg funkcji współpracujących z nowoczesnymi urządzeniami mobilnymi, producent jednoznacznie komunikuje, że zależy mu na młodszych klientach. Największą z perspektywy użytkownika wadą modelu Q2 jest ograniczona ilość przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Poza tym, trudno znaleźć więcej mankamentów. Może poza ceną, która jak przystało na Audi jest dość wysoka. Najtańsza wersja 150 konnego Q2 z manualna przekładnią kosztuje 104 100 zł. Wersja z siedmiobiegową skrzynią S tronic – 113 200 zł. To dokładnie o 1300 zł taniej od modelu A3 Sportback w tej samej konfiguracji.

Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – dane techniczne

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA