REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen SpaceTourer to następca lubianego modelu Jumpy. Sprawdziliśmy, jak dużą rewolucję przeszedł francuski van, „biorąc pod lupę” bogato wyposażoną odmianę Business Lounge napędzaną przez silnik o mocy 177 KM.

Spoglądając na linię nadwozia Citroena SpaceTourer nie można się oprzeć wrażeniu, że projektanci inspirowali się proporcjami Volkswagena Transportera. Krótki, dość wysoki „nos” o regularnym kształcie, który dobrze współgra z pozostałą częścią karoserii – tego typu projekt wydaje się być znajomy. Przednia część nadwozia Jumpy przypominała osobowego minivana niczym Citroen C8, a SpaceTourer już jednoznacznie kojarzy się konstrukcjami na bazie aut dostawczych. Nie oznacza to, że SpaceTourer prezentuje się źle. Wręcz przeciwnie.

REKLAMA

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana Business Lunch w rozmiarze M, co oznacza, że mierzy 495,6 cm długości, 192 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 327,5 cm. Dobrze, że producent postanowił trzymać się zasady, żeby wysokość auta nie przekraczała 190 cm (wysokość SpaceTourer to 189 cm), co umożliwia parkowanie auta na parkingach wielopoziomowych i podziemnych.

Widoczne reflektory ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED są wyposażeniem standardowym wersji Business Lounge.

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajęciu miejsca za kierownicą. Standardowym wyposażeniem opisywanej odmiany jest skórzana tapicerka oraz fotele w konfiguracji 2+2+2. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w kanapę zainstalowaną w trzecim rzędzie składaną w proporcjach 2/3 do 1/3 (koszt ok. 4900 zł). Dzięki temu stał się pojazdem siedmioosobowym. Co więcej, został również wyposażony w składany stolik (przesuwany na prowadnicach (koszt 2200 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wyposażone w funkcję masażu i szeroki zakres elektrycznej regulacji.

Cieszą design kokpitu, jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność montażu. Tablica przyrządów jest przejrzysta, rozplanowana intuicyjnie, jej obsługa jest łatwa.

REKLAMA

Standardowym wyposażeniem wersji Business Lunch jest system multimedialny Citroen Connect Radio, w skład którego wchodzi m.in. kolorowy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali, modem WiFi oraz funkcja Mirror Screen umożliwiająca sparowanie ze smartfonami i korzystanie np. z nawigacji dostępnej w telefonie. Niezależny system nawigacji wymaga dopłaty min. 2400 zł.

Opisywany Citroen został również wyposażony w wyświetlacz przezierny HUD, a także sześciobiegową automatyczną przekładnię, którą nie steruje się dźwignią, ale pokrętłem umieszczonym na dole środkowej konsoli. To rozwiązanie efektowne, które nie ma większego wpływu na wygodę obsługi.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Recenzowany SpaceTourer jest standardowo wyposażony w system elektrycznie i bezdotykowo otwieranych drzwi bocznych. W drugim rzędzie zainstalowano wygodne, niezależne fotele. Mają podłokietniki, można je przesuwać, a także regulować kąt pochylenia ich oparć.

REKLAMA

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w trzecim rzędzie znalazła się opcjonalna kanapa na której mogą usiąść trzy dorosłe osoby. Pasażerowie trzeciego rzędu na pewno się będą narzekać na ciasnotę. Oczywiście warunki do podróżowania są lepsze w drugim i pierwszym rzędzie, ale także w trzecim można się wybrać w dłuższą trasę. Choć dyskomfort związany z wsiadaniem i wysiadaniem z tylnych miejsc sprawia, że naturalnie będzie to miejsce, które będą wybierać osoby o dobrej sprawności fizycznej.

Niestety wersja M w połączeniu z trzema rzędami siedzeń ma stosunkowo niepraktyczny bagażnik. Jego objętość wciąż jest spora, ale problem polega na tym, że jest krótki. W efekcie, gdy trzeci rząd siedzeń jest zajęty można próbować ustawiać bagaże jeden na drugim. Jeżeli taki sposób pakowania nie wchodzi w grę, trzeba będzie powiększyć przestrzeń rozkładając przynajmniej część tylnej kanapy.

Na szczęście jeszcze w tym roku będzie dostępna dłuższa odmiana SpaceTourer, która w wersji z trzema rzędami siedzeń dysponuje ogromną przestrzenią na bagaże.

Warto też wspomnieć, że aranżacja przedziału pasażerskiego w Citroenie (przesuwanie, czy wymontowywanie siedzeń) jest łatwa i nie wymaga użycia dużej siły.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego egzemplarza trafił wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 177 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

177 konny silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla dużego Citroena zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas podróży w trasie. Jednostka pracuje cicho (trochę zbyt głośno jedynie przed rozgrzaniem przy dużych mrozach) i wykazuje się dużą kulturą pracy. Jest elastyczna i odpowiednio dynamiczna bez względu na to, czy poruszamy się z kompletem pasażerów, czy w pojedynkę. Silnik nie traci wigoru także, gdy zmusimy go do nagłej zwiększenia prędkości podczas szybkiej jazdy po autostradzie.

Co więcej, wykazuje niewielki apetyt na paliwo. W gęstym ruchu miejskim zużycie paliwa oscylowało wokół 9 l oleju napędowego na 100 km. Przy pustych ulicach uzyskaliśmy wynik „spalania” w mieście na poziomie 7,4 l/100 km. W trasie (jazda częściowo po drogach lokalnych, częściowo po ekspresowych) zżycie paliwa spadło do 7,4 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Dalsza część testu Citroena SpaceTourer na następnej stronie


Konstruktorom SpaceTourera udało się odpowiednio zestroić zawieszenie, tak by pasażerowie nie mieli wrażenia, że podróżują samochodem z genami auta dostawczego. Van Citroena jest komfortowy, zawieszenie miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni. Ma to swoje przełożenie na właściwości jezdne. Opisywany SpaceTourer ma dość silną tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach. Ponadto układ kierowniczy ma „gumową” charakterystykę pracy, co skutecznie temperuje temperament kierowcy. Podczas jazdy po autostradzie nawet przy wysokich prędkościach w aucie jest cicho, ale SpaceTourer wykazuje wrażliwość na nagłe podmuchy wiatru.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - podsumowanie

W porównaniu do modelu Jumpy, SpaceTourer jest konstrukcją o wiele nowocześniejszą. Auto sprawia wrażenie bardziej zwartego, jest wykończone z większą dokładnością, z materiałów wyższej jakości. 177 konny silnik pracuje cicho, zapewnia odpowiednią dynamikę i jest bardzo oszczędny. To, co się nie zmieniło w porównaniu do modelu Jumpy to miękki nastaw zawieszenia i niezbyt precyzyjny w odczuciu układ kierowniczy.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge – dane techniczne

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA