REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Rio ma pomóc koreańskiej marce w zwiększeniu udziału w rynku samochodów segmentu B. Rio to po Sportage i Cee’d trzeci najlepiej sprzedający się model Kii (także w Polsce). Oczekiwania wobec najnowszej generacji miejskiego auta są duże. Zarówno po stronie producenta, jak i potencjalnych klientów.

Przedstawiciele Kii są dumni ze wzrostów sprzedaży, jakie marka notuje na całym europejskim rynku, ale nie ukrywają że mają apetyt na więcej. Jednym z segmentów, w którym chcą poprawić wyniki sprzedaży jest segment B. Istotny dla każdej popularnej marki motoryzacyjnej głównie dlatego, że to właśnie od modelu segmentu B kierowcy najczęściej rozpoczynają swoją przygodę z motoryzacją. Co więcej, auto segmentu B często towarzyszy zmotoryzowanym także w późniejszych etapach życia.

REKLAMA

A spoglądając na ofertę rynkową nie trudno zauważyć, że konkurencja w klasie, w której walczy Rio jest bardzo mocna.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Kia Rio 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Nowa Kia Rio 2017

Choć z zewnątrz nowe Rio jest diametralnie inne od modelu schodzącego z rynku, jego stylizacja nie zaskakuje. Jest zbliżona do znanego już na naszym rynku, siostrzanego Hyundaia i20.

W porównaniu do poprzednika nowe Rio jest o 1,5 cm dłuższe (długość auta wynosi 406,5 cm) i o 0,5 cm niższe (liczy 145 cm wysokości). Ponadto ma dłuższy o 1 cm rozstaw osi, który wynosi obecnie 258 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkoda, że producent wciąż nie oferuje do Rio reflektorów full LED. Obecnie dostępne są światła projekcyjne ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. W technologii LED mogą być też wykonane lampy tylne.

Zwiększone względem poprzednika rozmiary nadwozia poskutkowały zwiększoną przestronnością wnętrza i przedziału bagażowego

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Nowa Kia Rio 2017 – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski nowego Rio jest przestronny. Przednie fotele są wygodne choć mają dość krótkie siedziska i stosunkowo płytki profil oparć. Pozytywne wrażenie dotyczy także obszerności tylnej części kabiny. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, a większość osób o wzroście około 180 cm nie będzie narzekała na brak przestrzeni nad głową czy w okolicach kolan. Może się za to pojawić problem zbyt małej ilości przestrzeni pod przednimi fotelami, dla niektórych niewystarczającej by wygodnie wsunąć tam stopy.

Nowe Rio ma bagażnik o pojemności 325 l, co oznacza że jest większy niż w poprzedniku o 37 l. Udało nam się bez trudu wpakować do niego trzy spore weekendowe walizki, co należy uznać za wynik satysfakcjonujący biorąc pod uwagę klasę pojazdu.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

REKLAMA

Cieszy też design kokpitu. „Zegary” są ładnie podświetlone i czytelne. Efektowny kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego i nawigacji to element wyposażenia standardowego najbogatszej odmiany XL. W uboższej wersji L cały pakiet Kia Navi System obejmujący system nawigacji satelitarnej z obsługą w języku polskim, zintegrowany z usługami TomTom, interfejs Apple CarPlay oraz Android Auto, 7-letni plan darmowej aktualizacji map, wspomniany 7 calowy kolorowy ekran dotykowy, radioodtwarzacz MP3 z RDS, tuner radia cyfrowego DAB+, port USB oraz złącze AUX, 6 głośników, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu i funkcją rozpoznawania komend głosowych, kamerę cofania oraz anteną dachową typu "płetwa rekina” wymaga dopłaty 3500 zł.

To, co nieco rozczarowuje to jakość tworzyw użytych do wykonania deski rozdzielczej. Nie można nic zarzucić jakości montażu poszczególnych elementów, ale twarde tworzywa mogłyby się chociaż aż tak nie świecić.

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

W gamie silnikowej nowej Kii Rio na polskim rynku znajdą się trzy silniki. Dwa benzynowe (1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) i jeden wysokoprężny (1.4/90 KM). Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI dostępny w dwóch wersjach mocy - 100 lub 120 KM nie będzie na naszym rynku oferowany. Przedstawiciele producenta nie mają wątpliwości, że sprzedaż trzycylindrowej wersji Rio byłaby w Polsce znikoma.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ wersja, która będzie się cieszyła najprawdopodobniej największym zainteresowaniem wśród klientów – napędzana przez benzynowy silnik wolnossący o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 84 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta, ważąca 1035 kg, 84 konna Kia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 170 km/h.

Szkoda, że producent nie oferuje 84 konnej jednostki w konfiguracji z sześciobiegową przekładnią (ta występuje w parze z silnikiem 100 konnym oraz z dieslem), dostępna jest jedynie wersja pięciobiegowa.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Nie da się ukryć, że choć Rio bez trudu (dla pasażerów) może pokonać dłuższą trasę, wersja 84 konna (m.in. przez pięciobiegową przekładnię) lepiej czuje się w mieście. Poniżej 2000 obr./min silnik jest ospały. Żwawo zaczyna przyspieszać od około 2 tys. obr./min.

Także wspinaczka na dość strome wzniesienia to często dla 84 konnej Kii wyzwanie, podobnie do przyspieszania na piątym biegu od ok. 120 km/h. Najsprawniej napęd radzi sobie w warunkach miejskich, lub gdy na pokładzie nie znajduje się więcej niż dwie osoby. Podczas jazd testowych wybraliśmy się na przejażdżkę we trójkę z bagażami, co jednostka o pojemności 1,2 l wyraźnie odczuwała.

O zużyciu paliwa przez nową Kię Rio 2017 przeczytasz na następnej stronie


Cieszy za to zużycie paliwa. Poruszając się mocno obciążonym autem, po górskim odcinku, pełnym podjazdów, które wymagały redukcji biegów osiągnęliśmy średni wynik zużycia paliwa na poziomie 7,3 l na 100 km.  Podczas jazdy po autostradzie z prędkością około 120 km/h bez trudu obniżyliśmy zużycie paliwa do 5,9 l benzyny na 100 km.

Ale to, co najbardziej zaskakuje w nowym Rio to jakość układu jezdnego. Doskonale zestrojony, precyzyjny, uprzyjemniający prowadzenie pojazdu tak można scharakteryzować układ kierowniczy nowego Rio. Wysokie noty należą się także zawieszeniu, które komfortowo tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni. To zaskakujące, bo jednocześnie nowa Kia Rio zachowuje neutralność podczas szybkiej jazdy po zakrętach i bardzo późno wykazuje tendencję do podsterowności. A opisujemy przecież podstawową wersję silnikową. Rewelacja.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy - podsumowanie

Wiemy już, że nowe Rio to przestronne i komfortowe (jak na segment B) auto, z kokpitem wykonanym z przeciętnych materiałów, którego rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie rekompensują niedosyt po zastosowaniu (w wersji 84 konnej)  pięciobiegowej manualnej przekładni.

Ale zerkając w specyfikację dowiemy się, że jest także pojazdem rozsądnie skalkulowanym i przyzwoicie wyposażonym. Najtańsza odmiana nowego Rio kosztuje 47 990 zł i jest wyposażona m.in. w:

  • 6 poduszek powietrznych

• pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania

• elektryczne sterowane szyby drzwi przednich z funkcją bezpieczeństwa

• elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania

• centralny zamek z alarmem i składanym kluczykiem

• zestaw zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 3,5 cala dla komputera pokładowego

• klimatyzację manualną

• Kia Eco Dynamics – system automatycznego wyłączania oraz włączania silnika pozwalający zaoszczędzić paliwo

• radio CD MP3 z RDS, 4 głośniki, port USB, złącze AUX, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu

• 15" stalowe obręcze kół z oponami 185/65/R15 oraz kołpaki

Fakt, brakuje choćby w opcji reflektorów full LED, ale mimo to wygląda na to, że Kia znów osiągnie wyznaczone cele sprzedażowe.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

  

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA