REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczasowy flagowy model Volvo – S80 nie cieszył się dużą popularnością nawet wśród klientów marki. Dlatego S90, żeby odnieść sukces musi przyciągnąć nowych nabywców wybierających dotąd modele renomowanej konkurencji. Konstruktorzy zdawali sobie z tego sprawę i dołożyli wszelkich starań, by nowe S90 robiło na wszystkich wrażenie.

Nieczęsto spotyka się samochody, które swoim wyglądem robią tak duże wrażenie, jak najnowsze S90. Zwłaszcza w specyfikacji widocznej na zdjęciach z reflektorami full LED (dopłata 2870 zł) i 8 ramiennymi obręczami o średnicy 20 cali, na które zamontowano opony zimowe w rozmiarze 255/35.

REKLAMA

Flagowa limuzyna Volvo walczy o klientów, którzy do tej pory wybierali BMW Serii 5, Mercedesa-Benza klasy E, Audi A6, czy Infiniti Q70. Nadwozie S90 ma długość 496,3 cm, szerokość 189 cm, a wysokość 144,3 cm. Oznacza to, że jest dłuższe o 5,6 cm od BMW serii 5 i o 3 cm od Audi A6. Volvo jest też szersze o 3 cm od wspomnianego BMW i o 1,6 cm od Audi.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – wnętrze

REKLAMA

Ładny design i świetnej jakości materiały wykończeniowe to znaki rozpoznawcze przedziału pasażerskiego nowego S90. W standardowym wyposażeniu prezentowanej na zdjęciach wersji Inscription znalazł się m.in. kolorowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala (w wersji podstawowej ma on przekątną 8 cali). Ponadto, bez potrzeby dopłaty zamawiający opcję Inscription dostaną również duży (przekątna 9 cali), kolorowy dotykowy ekran systemu audio i komputera pokładowego. W wyposażeniu wersji podstawowej wyświetlacz centralny ma przekątną 6,5 cala. Dopłaty 14 300 zł wymaga rewelacyjny system audio Premium Sound BOWERS&WILKINS z 19 głośnikami o mocy 1400 W.

Już w wersji podstawowej S90 jest zainstalowany Sensus Connect Infotainment System, czyli rozbudowany komputer pokładowy. Obsługuje się go głównie przez dotykowy ekran centralny, który sprawnie reaguje na gesty i dotyk ale bywa nieczytelny w słoneczne dni. Wadą systemu jest jego dość długi rozruch po uruchomieniu auta (kilkadziesiąt sekund). Ponadto, trzeba poświęcić dłuższą chwilę, by sprawnie poruszać się po meandrach menu i z łatwością znajdować poszczególne funkcje.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Volvo

Cieszą przestronność wnętrza i fotele S90. Te w wersji Inscription są obszyte wysokiej jakości skórą i mają elektryczną regulację. Ich profil doskonale sprawdza się podczas długich podróży. Nikt nie powinien też odczuwać ciasnoty. Sporo miejsca wygospodarowano również dla pasażerów tylnej kanapy, którzy także nie mają najmniejszych powodów do narzekań na wygodę.  

Bagażnik nowego S90 ma objętość 500 l. „Kufer” jest długi ale stosunkowo płaski. Jak to w sedanie otwór załadunku jest dość wąski.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Volvo S90 znalazły się trzy jednostki wysokoprężne i dwie benzynowe. Wszystkie mają cztery cylindry i turbosprężarki. Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja T6, czyli najmocniejsza w ofercie, napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2200 do 4500 obr./min. Auto ma napęd na obie osie.

Według danych producenta 320 konne S90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, Volvo okazuje się samochodem stosunkowo poręcznym w codziennym miejskim użytkowaniu. To zasługa dużej zwrotności. Oczywiście kierowca S90 musi znaleźć odpowiednio dużą przestrzeń do zaparkowania pojazdu, ale przynajmniej nie ma powodów do dużych narzekań podczas manewrów.

Tym bardziej, że sprawę ułatwiają tylne czujniki (wyposażenie standardowe) oraz opcjonalna kamera cofania (koszt 2200 zł). Można też wyposażyć Volvo w system kamer 360 stopni (4840 zł) oraz system automatycznego parkowania (3370 zł).

A jak jeździ nowe S90 T6? Sprawdź na następnej stronie

Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD


Kierowcy, którzy będą szukać w wersji T6 sportowych wrażeń za kierownicą, poczują się rozczarowani. 320 konne S90 to oczywiście bardzo szybki, ale przede wszystkim komfortowy samochód. Jest jak luksusowa salonka, w której każda podróż upływa w miłych warunkach, a pasażerowie nie są niczym niepokojeni. Dzięki dużemu zapasowi mocy i momentu obrotowego kierowca ze stoickim spokojem podchodzi do każdego wyprzedzania. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Volvo natychmiast przyspieszy i nie straci wigoru nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów reaguje na funkcję kick down z lekką zwłoką, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpnięć.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo prowadzi się bardzo stabilnie, a w razie kryzysowej sytuacji pomoże wyjść bez szwanku szereg systemów dbających o bezpieczeństwo jazdy.

Bez względu na to z jaką prędkością się poruszamy, w kabinie S90 panuje cisza. Pasażerowie są dobrze odizolowani od szumu powierza oraz odgłosów pracy jednostki napędowej.

Świetnie z nierównościami radzi sobie zawieszenie. Pomimo zastosowania dwudziestocalowych obręczy i opon o niskim profilu podróżujący w minimalnym stopniu odczuwają niedogodności związane z jazdą po nierównej nawierzchni. Za ok. 8600 zł można wyposażyć S90 w zawieszenie pneumatyczne (tylnej osi), które w zależności od potrzeb może pracować w trybie sztywniejszym lub bardziej komfortowym.

Nieźle S90 T6 wypada pod względem zużycia paliwa. Przy 140 km/h auto zużywa 9,4 l benzyny na 100 km. Gdy zmniejszymy prędkość do 130 km/h „spalanie” spada do 8 l na 100 km. Z kolei podczas jazy w ruchu miejskim należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 10,5 l n 100 km przy spokojnej jeździe.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – podsumowanie

Bez wątpienia Volvo S90 to samochód, który przyciąga uwagę nie tylko fanów marki. Efektowne ale jednocześnie nie nachalne w formie nadwozie przypadnie do gustu wielu zamożnym klientom. Także tym, którzy do tej pory wybierali produkty niemieckiej konkurencji. Czy Volvo S90 ich ostatecznie do siebie przekona? Być może, ale należy pamiętać o tym, że jest to samochód zaprojektowany według innej koncepcji niż zwykli auta projektować Niemcy, często stawiający na to, by prowadzenie samochodu dostarczyło odpowiednią dawkę emocji kierowcy. Tymczasem kierowca S90 czuje się tak, jakby obsługiwał (a nie prowadził) świetnie wykonany naszpikowany elektroniką pojazd, którego zadaniem jest przewóz osób w możliwie najbardziej komfortowych warunkach. S90 to jaskółka zwiastująca to, co nas czeka w najbliższych latach w motoryzacji. Przyszłość, w której samochody będą w wielu kwestiach wyręczały kierowcę, aż w końcu zamienią go w kolejnego pasażera.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – dane techniczne

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1969 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 320 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2200-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 496,3/189/144,3 cm
Rozstaw osi 294,1 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,9 s
Zużycie paliwa* 7,4l/100 km
Cena od 274 400 zł
*cykl mieszany
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA