Kategorie

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
W ofercie najnowszego Audi A3 Sportback znajduje się ciekawa jednostka 1.4 TFSI cod, czyli z technologią cylinder on demand. Co to za technologiat? Wyjaśniamy w naszym teście.

Atrakcyjny wygląd prezentowanego na zdjęciach Audi A3 Sportback to w dużej mierze zasługa zastosowania opcjonalnego pakietu S-Line Selection (koszt to ok. 6000 zł), dzięki  któremu pojazd został ozdobiony m.in. wlotami powietrza w strukturze plastra miodu z chromowanymi wstawkami, chromowanymi końcówkami rur wydechowych (pojedyncze lub podwójne w zależności od mocy silnika), dyfuzorem w kolorze czarnym z wstawkami o strukturze plastra miodu, bocznymi listwami progowymi w sportowej stylistyce, logami S-line na przednich błotnikach, spoilerem dachowym S line, a także zderzakami o sportowej stylistyce.

Bez wspomnianego pakietu, A3 Sportback prezentuje się skromniej, choć wciąż nie można odmówić nadwoziu eleganckiego wyglądu i dobrych proporcji.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Audi znajdziesz tutaj

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. – wnętrze

Reklama

Efektowności kokpitowi opisywanego Audi dodają multimedialne dodatki. W tym świetnie sprawdzający się Audi Virtual Cockpit (koszt ok. 3100 zł), na którym podczas postoju można wyświetlić nawet obraz Google Street View. Ponadto przyciągającym wzrok dodatkiem jest wysuwany, siedmiocalowy ekran systemu pokładowego i nawigacji MMI (koszt – 6290 zł).

To co rzuci się w oczy estetom rozglądającym się po desce rozdzielczej to także wysokiej jakości materiały wykończeniowe, dokładność montażu oraz detale typu ładnie zaprojektowane kratki nawiewów, czy przyjemne w dotyku przyciski i pokrętła.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A3 Sportback rozpieszcza pasażerów wygodnymi fotelami i tylną kanapą, które sprzyjają długim podróżom, a także przestronnością wnętrza.

Bagażnik Audi A3 Sportback ma 380 l pojemności. Jak na klasę kompaktową nie jest to imponujący wynik, choć na pewno dla wielu użytkowników wystarczający.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. –  napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego pojazdu pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l z serii TFSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min.

Ciekawostką jest, że jednostka napędowa została wyposażona w technologię cod, czyli cylinder on demand. W przypadku, gdy kierowca porusza się stosunkowo płynnie, bez nagłych przyspieszeń i bez wykorzystywania hamowania silnikiem, komputer sterujący pracą silnika przy niskim i średnim obciążeniu jednostki odłącza drugi i trzeci cylinder. Oczywiście celem takiej operacji jest obniżenie zużycia paliwa. Więcej na temat technologii cylinder on demand pisaliśmy tutaj:  Cylinder on demand – oszczędność według Audi

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A jak jazda A3 z odłączanymi cylindrami wygląda w praktyce?

W praktyce proces wyłączania i dołączania do pracy dwóch cylindrów przebiega dla kierowcy niezauważalnie. A3 Sportback jest samochodem doskonale wyciszonym, w którym odgłos pracy jednostki napędowej jest ledwie słyszalny. A biorąc pod uwagę fakt, że podczas hamowania silnikiem, czy podczas dynamicznego przyspieszania, kiedy wykorzystywane są wyższe obroty jednostki napędowej zawsze pracują wszystkie cztery cylindry, trzeba się bardzo skupić by wychwycić moment, w którym Audi porusza się z wykorzystaniem dwóch cylindrów.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalszy ciąg testu Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM na następnej stronie


Różnicę w stosunku do konwencjonalnie pracującego silnika czterocylindrowego widać dopiero na stacji benzynowej. 150 konne Audi zużywa niewiele paliwa. Podczas płynnej jazdy po mieście z łatwością można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km. Z kolei na krótkich dystansach przy bardzo dużym natężeniu ruchu zużycie paliwa oscylowało wokół 9,4 l na 100 km. To dobry wynik, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że według informacji producenta opisywane A3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 s.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Choć 150 konne Audi jest samochodem dynamicznym, konstruktorzy zestroili zawieszenie w sposób, który zapewnia pasażerom odpowiedni komfort podczas jazdy po nierównościach.

Kierowca doceni z pewnością precyzyjny układ kierowniczy i dużą stabilność pojazdu podczas jazdy po autostradzie i szybkiej jazdy po ciasnych łukach, mimo że do tego drugiego auto absolutnie nie prowokuje.

Nie bez znaczenia dla przyjemności prowadzenia jest także precyzja działania dźwigni zmiany biegów. Ma krótki skok i z łatwością trafia w poszczególne przełożenia.

W codziennym użytkowaniu miejskim oprócz wspomnianego niskiego zużycia paliwa cieszy duża zwrotność, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach.

Coś, co z naszego punktu widzenia wydało się niezbyt wygodnym rozwiązaniem to umieszczenie przycisku do uruchamiania i wyłączania silnika na panelu pomiędzy przednimi fotelami.

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man – podsumowanie

Recenzowane Audi A3 Sportback ze 150 konnym silnikiem i pakietem stylizacyjnym S-line to świetnie wyglądający dynamiczny, oszczędny i komfortowy (także w użytkowaniu na co dzień) pojazd, który przypadnie do gustu większości kierowców.

Reklama

Można ponarzekać na trochę zbyt mały bagażnik, czy niewygodne umiejscowienie przycisku uruchamiania silnika ale przedział bagażowy i tak spełni oczekiwania większości użytkujących A3 Sportback, a uruchamianie pojazdu przyciskiem nie jest wyposażeniem standardowym.

Największą bolączką A3 jest jego cena. Pozornie jest przystępna, bo cennik pięciodrzwiowego 150 konnego Audi A3 otwiera kwota 105 400 zł. Jednak podczas przeglądania oferty wyposażenia opcjonalnego radzimy zachować wstrzemięźliwość. Cena widocznego na zdjęciach egzemplarza po doposażeniu wzrosła do ponad 180 tys. zł. I warto zaznaczyć, że auto nie zostało wyposażone w takie pozycje z listy opcji, jak zautomatyzowana skrzynia Stronic, adaptacyjne zawieszenie, czy kamera cofania…

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man - dane techniczne

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM CoD man.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431,3/178,5/142,6 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,2 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,4/5,0 l/100 km
Cena od 105 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.