REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, duże możliwości przewozowe i wysokiej jakości układ jezdny. Tym razem sprawdziliśmy, jak jeździ japoński maluch wyposażony w automatyczną przekładnię CVT.

Honda Jazz to jeden z najciekawiej zaprojektowanych modeli segmentu B dostępnych na polskim rynku. Projektantom udało się przeobrazić karoserię, której kształt przypomina żelazko w formę, która „wpada w oko” młodszemu pokoleniu kierowców. Niewątpliwie oprócz dziarskich przetłoczeń i wymyślnych kształtów świateł dużą zasługę w odmładzaniu wizerunku Jazza ma też wyrazista paleta kolorów.

REKLAMA

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na tematy Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 CVT - wnętrze

Ciekawie zaprojektowano także przedział pasażerski. Deska rozdzielcza, zwłaszcza w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Elegance z panelem klimatyzacji automatycznej, który jest obsługiwany dotykowo oraz umieszczonym nad nim ekranem systemu pokładowego i nawigacji (opcja) prezentuje się bardzo nowocześnie. Niestety gorzej z wygodą obsługi. Zwłaszcza podczas jazdy trudno sprawnie wcelować palcem w odpowiedni „przycisk” służący do regulacji temperatury lub wybrać pożądaną funkcję systemu pokładowego. Niemniej gdy już się to uda, zarówno ekran centralny, jak i dotykowe przyciski sprawnie reagują na dotyk.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Tym, co robi największe wrażenie we wnętrzu Hondy Jazz jest przestronność. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. I nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.

REKLAMA

Przednie fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Większość kierowców nie będzie miało problemów z odnalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą.  Prowadzący Hondę Jazz ma również zapewnioną świetną widoczność we wszystkich kierunkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwiązaniem charakterystycznym dla Hondy, którego nie zabrakło także w modelu Jazz jest system składania tylnej kanapy – Magic Seats (standard dla wszystkich wersji). Dzięki temu, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia np. sporych rozmiarów krzewów doniczkowych, czy nawet telewizora wystarczy unieść siedzisko tylnej kanapy do pozycji pionowej, tak by móc wykorzystać całą przestrzeń kabiny od podłogi aż do dachu.

Ale nawet bez wykorzystywania możliwości składania drugiego rzędu siedzeń można Hondą przewieźć dużo. Bagażnik Jazza ma pojemność aż 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnie dobrym.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 CVT - napęd układ jezdny

W gamie napędowej modelu Jazz znalazła się tylko jedna jednostka napędowa. To benzynowy, czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nabywcy mogą wybierać spośród wersji wyposażenia i skrzyń biegów. Standardowo mała Honda jest wyposażona w sześciobiegową manualną przekładnię. O naszych wrażeniach z jazdy tak skonfigurowanym Jazzem można przeczytać tutaj: Zobacz: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tym razem do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w bezstopniową automatyczną przekładnię CVT o siedmiu przełożeniach (dopłata 4000 zł).

Trzeba przyznać, że Jazz z “automatem” ma dużą zaletę – np. bardziej komfortowe prowadzenie w gęstym ruchu miejskim (nie trzeba co chwilę wciskać sprzęgła i zmieniać biegów). Ale mimo tego nie zostaliśmy zwolennikami wersji z CVT.

Dlaczego?

Dalsza część testu Hondy Jazz CVT na następnej stronie


REKLAMA

Pół biedy jeżeli poruszamy się w środowisku miejskim po ulicach po których nie można rozpędzić się do prędkości wyższej niż 50 km/h. Mniej więcej do tej granicy skrzynia CVT stosunkowo sprawnie napędza niewielką Hondę. “Zabawa” zaczyna się w momencie zjechania na obwodnicę.

Wtedy każda próba dynamicznego przyspieszania kończy się irytacją kierowcy. Działa to mniej więcej tak - kierowca wciska pedał gazu, następnie wzrastają obroty silnika i znacznie wzrasta poziom jednostajnego hałasu emitowanego przez jednostkę napędową. Po chwili samochód zaczyna nieśmiało nabierać prędkości. Problem w tym, że tej nieśmiałości nie pozbywa się nawet po ustawieniu trybu sport. Wtedy Jazz robi się tylko trochę żwawszy ale wciąż dynamika rozpędzania zwłaszcza podczas wyprzedzania pozostawia wiele do życzenia.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Nagrodą za niedostatki w dynamice jest niskie zużycie paliwa. Poruszając się Hondą z wykorzystaniem niskich obrotów w ruchu miejskim można uzyskać średni wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km.

Wielu kierowcom przypadną też do gustu zawieszenie i jakość pracy układu kierowniczego. Honda świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich niedoskonałości nawierzchni zachowując przy tym odpowiednią sprężystość podczas jazdy po zakrętach. Z kolei układ kierowniczy zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Test Honda Jazz 1.3 CVT - podsumowanie

Największymi atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy (także podczas podróży po autostradzie), przyjemnie zestrojone układ kierowniczy i zawieszenie, a także oszczędny silnik. Na pewno niewielu kierowcom przypadnie do gustu sposób pracy automatycznej skrzyni CVT, która choć wyręcza kierowcę od zmiany biegów i wciskania sprzęgła to jednak znacznie ogranicza dynamikę pojazdu. Jej działanie jest na tyle irytujące, że trudno czerpać przyjemność z jej posiadania.

Czy Honda Jazz jest warta polecenia? Tak, ale nam przypadła do gustu wersja z manualną przekładnią.

  

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Honda Jazz 1.3 CVT – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. Bezstopniowa
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,5/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 65 100 zł (63 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA