Kategorie

Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 zostało niedawno poddane faceliftingowi. Zmiany nie ominęły także wersji sedan, określanej przez niemieckiego producenta przydomkiem Limousine.

Audi A3 Limousine po modernizacji

Niedawny lifting Audi A3 nie ominął także wersji sedan, określanej przez koncern przydomkiem Limousine. Jako jeden z najładniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta (przynajmniej w mojej ocenie) model ten nie wymagał specjalnych zmian. Auto otrzymało nowoczesne, przednie reflektory Matrix o kształcie nawiązującym do tych z modelu A4, minimalnie szerszą atrapę chłodnicy,  tylne światła o zmienionej grafice oraz agresywnie stylizowane zderzaki z plastikowymi dokładkami. Przyznam jednak, że akurat ta ostatnia zmiana nie do końca trafiła w mój gust.

Audi A3 Limousine to niewielki sedan klasy premium o świetnych proporcjach nadwozia!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Tylny zderzak wygląda bowiem dość kuriozalnie, a wystająca z jego lewej strony rura wydechowa zaburza jego symetrię. Na całe szczęście A3 Limousine nadal wygląda elegancko, a dzięki wyraźnie wznoszącej się ku górze bocznej linii, potężnym felgom i krwisto czerwonej barwie lakieru, kipi wręcz energią!

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Audi A3 Limousine - wnętrze

Z pozoru identyczne jak w poprzednim wersji wnętrze A3 Limousine zyskało kilka ciekawych detali. Największą nowością jest na pewno Audi virtual cockpit z Audi TT, który na życzenie klienta (odpłatne) może zastąpić analogowe wskaźniki. Przyznam, że jako tradycjonalista z dużym dystansem podszedłem do tego rozwiązania. I muszę przyznać, że szybko się do niego przekonałem. Przede wszystkim bardzo dobrze spisuje się w słoneczne dni. Świetny kontrast ekranu w połączeniu z jego wysoką rozdzielczością (1440 x 540 pikseli) sprawiają, że wszystkie wskazania na ekranie są bardzo czytelne. Na dodatek, wyświetlacz idealnie wpisuje się w przestrzeń pomiędzy wieńcem kierownicy, przez co jest cały czas jest w pełni widoczny. Jest to szczególnie ważne, gdy korzystamy z nawigacji GPS, której mapy (także satelitarne), mogą być na nim wyświetlane. 

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

Pytanie brzmi zatem, po co montować dodatkowy ekran na środku deski rozdzielczej? Żeby nie popełnić błędu z jakim muszą borykać się właściciele Audi TT. Jeśli bowiem nasz pasażer będzie chciał posłuchać sobie muzyki lub poszperać w internetowych funkcjach Audi, to w A3 nie będzie mieć z tym problemu. Niestety w Audi TT jest to niemożliwe…

Audi virtual cockpit to jedna z nowości odświeżonego Audi A3 Limousine

Kamil Fraszkiewicz

Co jeszcze ciekawego znalazło się w odświeżonej kabinie Audi A3 Limousine? Pokrętło systemu multimedialnego MMI może zostać wyposażone w tzw. touch pada, na którym można odręcznie wpisywać litery bądź przybliżać lub oddalać mapę nawigacji zbliżając lub oddalając od siebie dwa palce (identycznie jak ma to miejsce w smartfonach). Auto można skomunikować z telefonem za pomocą aplikacji Audi smartphone interface, a po umieszczeniu go w schowku podłokietnika, bezprzewodowo ładować lub zwiększyć moc jego anteny. Przydatną nowością jest wyposażenie tylnej kanapy w oparcie składane w proporcjach 40:20:40, dzięki czemu przewożenie długich przedmiotów w A3 jest teraz dużo wygodniejsze.

Przednie fotel Audi A3 Limousine mogą mieć regulowaną długość siedziska, a kierowcy także funkcję masażu.

Kamil Fraszkiewicz

Jednak nawet gdyby Audi nie wprowadziło tych nowości we wnętrzu „A-trójki”, to i tak nie miałbym większych pretensji o to. Dlaczego? Bo już w modelu sprzed faceliftingu świetnie mi się podróżowało. Pozycja za kierownicą A3 jest doskonała – siedzi się stosunkowo nisko, kierownica ma niewielką średnicę, a lewarek skrzyni biegów umieszczony jest tuż pod ręką. Podobnie z resztą jak rewelacyjne pokrętło służące sterowaniu głośnością pięknie brzmiącego systemu Bang&Olufsen. Kabina jest przy tym tak dobrze wyciszona, że przy 160 km/h można spokojnie rozmawiać z pasażerami z drugiego rzędu siedzeń. Co więcej fotel kierowcy w najnowszym modelu można wyposażyć w funkcję masażu (choć jego jakość jest dyskusyjna), ale jego największą zaletą jest porządne podparcie nóg na odcinku ud.

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

Jeśli jednak oczekujecie od A3 Limousine komfortu prawdziwej limuzyny to możecie być lekko rozczarowani. Nie chodzi tu o jakość amortyzacji (ta jest doskonała, mimo ogromnych kół i niskoprofilowych opon), ale o ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Pasażerom o wzroście powyżej 175 cm może brakować miejsca nad głową. Także bagażnik jest dość skromny (choć porządnie wykończony i zaopatrzony w siatki do mocowania bagażu). Zaledwie 390 litrów pojemności to wynik gorszy niż w jednym hatchbacku klasy C  np. Honda Civic IX ma aż 477-litrowy kufer).

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Audi A3 Limousine - prowadzenie

Audi A3 Limousine przekonuje jednak do siebie świetnym prowadzeniem i silnikiem o dobrych osiągach. Na zakrętach elektrycznie sterowane amortyzatory świetnie utrzymują auto w ryzach, a dzięki napędowi quattro auto ma świetną trakcję nawet na mokrej nawierzchni. Kierowców ceniących dynamiczniejszy styl jazdy zapewne ucieszy fakt, że na mokrej nawierzchni istnieje możliwość wprowadzenia auta w kontrolowany poślizg, mimo że napęd A3 opiera się na sprzęgle wielopłytkowym, a nie na mechanizmie różnicowym typu Torsen.

Audi A3 Limousine po faceliftingu zyskało także przednie reflektory Matrix bazujące na technice diodowej.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

W trakcie jazdy na dużych nierównościach warto skorzystać z trybu Comfort, w którym auto doskonale wybiera nierówności, nie wydając przy tym nieprzyjemnych odgłosów. W trybie Dynamic, układ kierowniczy powinien jednak pracować z większym oporem, a amortyzatory mieć zdecydowanie sztywniejszą charakterystykę tłumienia (zwłaszcza w modelu z opcjonalnym pakietem S-line). Cieszy za to fakt, że elektronicznie sterowane amortyzatory potrafią skutecznie zniwelować nurkowanie auta podczas gwałtownego hamowania, skutecznie ograniczając drogę hamowania. Precyzyjnie działająca przekładnia kierownicza pozwala z ogromną precyzją pokonywać nawet szybko następujące po sobie zakręty.

Audi A3 Limousine - silnik 2.0 TDI 150 KM

Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM to dobry kompan na dłuższe trasy. Oferuje dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Co prawda z niewielką zwłoką reaguje na wciśniecie pedału gazu, za to chętnie wkręca się nawet na wysokie obroty. Jego plebejski dźwięk pracy, kojarzący się z nowoczesnymi maszynami rolniczymi, jest przy tym świetne wygłuszony, przez co w kabinie trudno się zorientować, że to jednostka Diesla. Mocno przyciskany na autostradzie potrafi jednak zużyć nawet ponad 8 l/100 km. Przeciętnie zadowala się ok. 6,3 l oleju napędowego na 100 km. Przy komplecie pasażerów czuć jednak, że jak na auto tej klasy, brakuje mu nieco dynamiki. 

Wskaźnik w Audi A3 Limousine można edytować, zmieniając ich wielkość czy układ. Zamiast komputera pokładowego w tle może być wyświetlana mapa z nawigacji GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Optymalnym wyborem dla osób oczekujących nie tylko sportowego wyglądu, ale i osiągów, wydaje się być motor 1.8 TFSI o mocy 180 KM. Niestety, nie jest on oferowany w odświeżonym A3. W przyszłym roku ma za to pojawić się motor 2.0 TFSI o mocy 190 KM! W tym momencie pozostaje więc albo motor 1.4 TFSI 150 KM (zaskakująco ekonomiczny i elastyczny), albo prawie sportowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 310 KM dostępna tylko w wersji S3 Limousine. Cieszy za to fakt, że Audi oferuje do A3 manualną skrzynię biegów. Nie dość, że pracuje ona precyzyjnie, to nie ogranicza ona w najmniejszym stopniu temperamentu silnika. W przypadku automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów S tronic zestawionej z silnikiem wysokoprężnym czuć momentami, że przekładnia ogranicza nieco możliwości motoru (zwłaszcza przy ruszaniu). S tronic świetnie współpracuje za to silnikiem benzynowym 1.4 TFSI, tworząc z nim idealne źródło napędowe dla auta użytkowanego w mieście. 

Audi A3 Limousine - cena i wyposażenie

W przypadku samochodu klasy wyższej najczęściej zadawane przez osoby postronne pytanie brzmi - ile taki model kosztuje. W przypadku prezentowanego Audi A3 Limousine odpowiedź na nie niezwykle ciężko przechodzi przez gardło. Bo jak można sensownie wytłumaczyć komuś fakt, że auto w dużym stopniu spokrewnione w Golfem i wyposażone w popularny silnik 2.0 TDI kosztuje prawie ćwierć miliona złotych? No chyba nie można. Zwłaszcza, że sportowy model S3 Limousine z silnikiem o mocy 310 KM z podobnym wyposażeniem, automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym zawieszeniem można nabyć nawet za nieco mniejsze pieniądze! W mojej opinii cena za prezentowaną wersję Audi A3 Limousine jest abstrakcyjna, ale akurat ta cecha może nie mieć aż tak dużego znaczenia dla potencjalnego klienta. Zwłaszcza, jeśli chce on auto, którego szybko nie zobaczy obok siebie na drodze. A przyjemność z prowadzenia tego Audi jest naprawdę ogromna. 

Audi A3 Limosuine 2.0 TDI 150 KM quattro: zalety

  • świetnie wyciszona kabina
  • porządne materiały wykończeniowe
  • bardzo wygodne  przednie fotele
  • bardzo komfortowe i cicho pracujące zawieszenie
  • dobra dynamika silnika
  • niskie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe
  • precyzyjna skrzynia biegów o dobrze dobranej długości przełożeń
  • napęd quattro
  • nowoczesne wyposażenie w tym cyfrowe wskaźniki 
  • bardzo dobry układ kierowniczy
  • dobre hamulce
  • sprawnie działająca nawigacja GPS
  • rewelacyjne reflektory Matrix

Audi A3 Limosuine 2.0 TDI 150 KM quattro: wady

  • brak mocniejszej wersji wysokoprężnej
  • mało miejska dla pasażerów II rzędu siedzeń
  • niewielka pojemność bagażnika i dość mały jego otwór załadunkowy
  • wysoka cena zakupu auta i jego opcjonalnego wypoażenia

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?