REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Baleno to jeden z najnowszych modeli na rynku. Nie przyciąga wzroku ekstrawagancką stylizacją, ale przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem, zaskakująco dużym bagażnikiem i atrakcyjną ceną.

Wprowadzeniu Suzuki Baleno na polski rynek towarzyszyło duże zainteresowanie. Na pewno uwagę części osób przyciągnął fakt, że japoński producent reklamował swoją nowość sugerując, że jest to pojazd klasy kompaktowej, co w zestawieniu z ceną startującą z poziomu 43 900 zł prezentowało się niezwykle atrakcyjnie. W rzeczywistości Suzuki Baleno jest wyrośniętym przedstawicielem segmentu B, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie jego cena wciąż jest atrakcyjna.

REKLAMA

Nowe Suzuki Baleno ma 399,5 cm długości, 174,5 cm szerokości oraz 147 cm wysokości.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Dla porównania, pięciodrzwiowy Ford Fiesta ma 396,9 cm długości, 172,2 cm szerokości oraz 149,5 cm wysokości. Z kolei długość nadwozia Mazdy2 to 406 cm, szerokość 169,5 cm, a wysokość 149,5 cm. Dłuższa od Baleno jest także Kia Rio (405 cm) ale jest o 2,5 cm węższa (szerokość 172 cm) i 1,5 cm niższa (wysokość Rio to 145,5 cm).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana wyposażeniowa Baleno, wersja Elegance, którą można rozpoznać m.in. po reflektorach biksenonowych, tylnych lampach LED, chromowanych listwach okiennych, przyciemnionych tylnych szybach, czy lusterkach bocznych ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się m.in. szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, światła przeciwmgłowe oraz tylne hamulce tarczowe.

Więcej informacji na temat Suzuki znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – wnętrze

Przedział pasażerski Suzuki Baleno jest przestronny. Pasażerowie zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny mają do dyspozycji sporo miejsca. W Baleno znajdziemy też dużo mprzestrzeni na pakunki. Bagażnik ma aż 355 l objętości. W takim przypadku nieco zbyt wysoki próg załadunku to niuans na który łatwo przymknąć oko.

Tablica przyrządów opisywanego Suzuki jest wykonana w większości z twardego, szarego plastiku. Estetykę poprawia nieco standardowy dla opisywanej wersji, kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji umieszczony na szczycie środkowej konsoli.

Pozytywnym akcentem jest również obszyta skórą, wielofunkcyjna kierownica dostępna w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Niemniej podczas bardzo długich podróży zaczyna być zauważalny brak regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez podstawową jednostkę napędową – czterocylindrowy, benzynowy silnik DualJet o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr./min.

Silnik współpracuje z manualną pięciobiegową przekładnią. Czy zatem brak szóstego przełożenia znacznie ogranicza komfort podróżowania nowym Baleno w trasie? Okazuje się, że nie.

Podróżując po autostradzie na piątym biegu z prędkością 120 km/h silnik opisywanego Suzuki „kręci się” z prędkością k. 3000 obr./min. Z kolei przy 140 km/h- z prędkością ok. 3500 obr./min. I to jest granica (prędkości i obrotów), po minięciu której odgłosy pracy silnika i szumu opływającego nadwozie powietrza stają się na dłuższą metę zbyt uciążliwe. Do prędkości ok. 140 km/h komfort podróży jest na akceptowalnym poziomie, choć optymalnie jest w przypadku nowego Baleno pokonywać trasę z prędkością 130 km/h. Przy czym nie chodzi tu tylko o hałas. Opisywane Suzuki jest bardzo lekkie – waży ok. 900 kg z kierowcą, co skutkuje tym, że wszelkie podmuchy wiatru przy wysokich prędkościach są odczuwalne.

Niska masa ma przełożenie na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Baleno zużywało ok. 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie (z dala od dróg szybkiego ruchu) „spalanie” maleje do ok. 4,9 l na 100 km, a podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h po autostradzie Suzuki zużywał ok. 6,4 l na 100 km.

A co z dynamiką?

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Suzuki Baleno na następnej stronie


Według danych producenta 90 konne Baleno przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

W praktyce silnik wykazuje ospałość na poniżej 1500 obr./min. Dynamika odczuwalnie wzrasta po przekroczeniu ok. 2000 obr./min na drugim biegu. Z kolei na trzecim biegu wartością graniczną od której auto „zaczyna jechać” jest ok. 2,5-3000 obr./min. Nie polecamy za to prób przyspieszania na piątym biegu. W przypadku Baleno, najwyższe przełożenie sprawdza się podczas jazdy z jednostajną prędkością (umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa).

Zawieszenie opisywanego Suzuki dobrze sprawdza się podczas jazdy w trasie i po miejskich arteriach. Na nierównościach potrafi co prawda „dobić”, a podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów niemniej niewielka masa sprawia, że auto późno wykazuje tendencję do podsterowności.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Celerio - duch minionej epoki

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – podsumowanie

Podstawowa wersja Suzuki Baleno z opisywanym silnikiem kosztuje 43 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek, klimatyzację manualną, regulację wysokości fotela kierowcy, czy reflektory halogenowe.

Najbogatsza odmiana Elegance kosztuje wg cennika 58 900 zł i jest wyposażona m.in. w biksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, system kluczyka elektronicznego, czy tylne hamulce tarczowe.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze, duży bagażnik, a także ceny oraz wyposażenie konkurentów, nowe Suzuki okazuje się propozycją wartą rozważenia.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – dane techniczne

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/174,5/147 cm
Rozstaw osi 252 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,6/4,4 l/100 km
Cena od 43 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA