| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Peugeot 508 RXH zadebiutował na rynku jako hybryda z napędem na obie osie. Najnowsza odsłona modelu nie jest ani hybrydą ani nie ma napędu 4x4. Zatem, co z Peugeota RXH pozostało?

Peugeot 508 w odmianie RXH nie miał być wersją królującą na szczytach tabeli sprzedaży. Droga hybryda z napędem na obie osie przegrywała konkurencję z wersjami 508 napędzanymi przez bardzo sprawne silniki wysokoprężne. Ale motoryzacyjny światek bardziej spodziewał się szybszego debiutu drugiej generacji RXH, z efektywniejszym układem hybrydowym niż zupełnego porzucenia projektu. A już kontrowersyjną wydaje się decyzja o rezygnacji (nawet w opcji) z wyposażenia RXH w napęd na obie osie. Zgoda - badania marketingowe dowodzą, że nawet w klasie SUV, klienci częściej sięgają po wersje z napędem na jedną oś, ale wycofanie z oferty napędu na obie osie w samochodzie tego typu jest posunięciem odważnym. Ale czy również pozbawionym sensu?

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Autor: Tomasz Korniejew

Nie da się ukryć, że w większości przypadków „kupujemy samochody oczami”. Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy przywiązywać wagę do walorów praktycznych, to jednak najpierw zwracamy uwagę na te modele, które nam „wpadną w oko”. Dopiero potem przychodzi czas na sprawdzenie ceny i bliższe zapoznanie z autem.

I trzeba przyznać, że w tej konkurencji najnowszy Peugeot 508 RXH zdobywa punkty. Zgrabna bryła nadwozia ozdobiona masywnymi osłonami nadkoli ładnie współgra z podwyższonym do 18,4 cm prześwitem oraz dedykowanym do tej wersji Peugeota wzorem felg. Uroku nadwoziu dodają również standardowe reflektory Full LED i chromowane osłony dolnych części zderzaków.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajrzeniu do wnętrza. Przynajmniej jeżeli chodzi o przestronność i design tablicy przyrządów. Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Wszelkie wskaźniki są czytelne, choć można dostrzec niedociągnięcia w ergonomii. W praktyce, niezbyt wygodne okazuje się umieszczenie przycisku do uruchamiania silnika (system bezkluczykowego dostępu do auta jest w wyposażeniu standardowym) po lewej stronie od kierownicy.

Zastrzeżenia budzi też zainstalowanie wysuwanych cup holderów tuż pod ekranem nawigacji (kolorowy, dotykowy, o przekątnej siedmiu cali). W przypadku, gdy umieścimy w uchwytach kubki – wspomniany ekran zostanie zasłonięty.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Autor: Tomasz Korniejew

Ponadto na panelu pomiędzy przednimi fotelami zabrakło poręcznego schowka, w którym moglibyśmy umieścić portfel lub telefon.
Za to wygoda foteli wręcz rozpieszcza, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji. Ciekawostką jest, że za dopłatą 2000 zł można w RXH zainstalować klimatyzację czterostrefową. To rozwiązanie rzadko spotykane w tej klasie pojazdów.

Peugeot 508 RXH dysponuje największym spośród wszystkich wersji 508 bagażnikiem. Objętość przedziału bagażowego w opisywanym modelu to 550 l. W 508 SW (czyli kombi) bagażnik jest mniejszy o 32 l.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej RXH znajduje się tylko jedna jednostka napędowa – wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia EAT.

Według danych producenta opisywany Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Autor: Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Peugeota RXH na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anita Pardej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »