REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 RXH zadebiutował na rynku jako hybryda z napędem na obie osie. Najnowsza odsłona modelu nie jest ani hybrydą ani nie ma napędu 4x4. Zatem, co z Peugeota RXH pozostało?

Peugeot 508 w odmianie RXH nie miał być wersją królującą na szczytach tabeli sprzedaży. Droga hybryda z napędem na obie osie przegrywała konkurencję z wersjami 508 napędzanymi przez bardzo sprawne silniki wysokoprężne. Ale motoryzacyjny światek bardziej spodziewał się szybszego debiutu drugiej generacji RXH, z efektywniejszym układem hybrydowym niż zupełnego porzucenia projektu. A już kontrowersyjną wydaje się decyzja o rezygnacji (nawet w opcji) z wyposażenia RXH w napęd na obie osie. Zgoda - badania marketingowe dowodzą, że nawet w klasie SUV, klienci częściej sięgają po wersje z napędem na jedną oś, ale wycofanie z oferty napędu na obie osie w samochodzie tego typu jest posunięciem odważnym. Ale czy również pozbawionym sensu?

REKLAMA

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Nie da się ukryć, że w większości przypadków „kupujemy samochody oczami”. Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy przywiązywać wagę do walorów praktycznych, to jednak najpierw zwracamy uwagę na te modele, które nam „wpadną w oko”. Dopiero potem przychodzi czas na sprawdzenie ceny i bliższe zapoznanie z autem.

I trzeba przyznać, że w tej konkurencji najnowszy Peugeot 508 RXH zdobywa punkty. Zgrabna bryła nadwozia ozdobiona masywnymi osłonami nadkoli ładnie współgra z podwyższonym do 18,4 cm prześwitem oraz dedykowanym do tej wersji Peugeota wzorem felg. Uroku nadwoziu dodają również standardowe reflektory Full LED i chromowane osłony dolnych części zderzaków.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajrzeniu do wnętrza. Przynajmniej jeżeli chodzi o przestronność i design tablicy przyrządów. Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Wszelkie wskaźniki są czytelne, choć można dostrzec niedociągnięcia w ergonomii. W praktyce, niezbyt wygodne okazuje się umieszczenie przycisku do uruchamiania silnika (system bezkluczykowego dostępu do auta jest w wyposażeniu standardowym) po lewej stronie od kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia budzi też zainstalowanie wysuwanych cup holderów tuż pod ekranem nawigacji (kolorowy, dotykowy, o przekątnej siedmiu cali). W przypadku, gdy umieścimy w uchwytach kubki – wspomniany ekran zostanie zasłonięty.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ponadto na panelu pomiędzy przednimi fotelami zabrakło poręcznego schowka, w którym moglibyśmy umieścić portfel lub telefon.
Za to wygoda foteli wręcz rozpieszcza, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji. Ciekawostką jest, że za dopłatą 2000 zł można w RXH zainstalować klimatyzację czterostrefową. To rozwiązanie rzadko spotykane w tej klasie pojazdów.

Peugeot 508 RXH dysponuje największym spośród wszystkich wersji 508 bagażnikiem. Objętość przedziału bagażowego w opisywanym modelu to 550 l. W 508 SW (czyli kombi) bagażnik jest mniejszy o 32 l.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej RXH znajduje się tylko jedna jednostka napędowa – wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia EAT.

Według danych producenta opisywany Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Peugeota RXH na następnej stronie


Konstruktorzy zadbali o dobre wyciszenie jednostki napędowej. 180 konny silnik nie jest nazbyt słyszalny w żadnym zakresie obrotów. Cechą charakterystyczną silników HDi jest ich oszczędność. Nie inaczej jest w tym przypadku. Podczas jazd w ruchu miejskim RXH zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością ok. 130 km/h „spalanie” malało do około 6,2 l na 100 km.

To niewiele, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę nie tylko spore gabaryty samochodu ale też niezłą dynamikę. Co prawda Peugeot ochoczo rozpędza się do ok. 150 km/h, a powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania odczuwalnie słabnie, niemniej w najczęściej używanym przedziale obrotów i prędkości auto napędza się bardzo sprawnie.

Cieszy też zachowanie auta podczas jazdy po autostradzie. Mimo zwiększonego prześwitu samochód nie jest podatny na boczne podmuchy wiatru i prowadzi się stabilnie.

Zwieszenie zostało zestrojone dość miękko, co ma swoje przełożenie podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Nadwozie przechyla się wtedy znaczniej niż w przypadku pozostałych wersji 508 SW jednak auto zachowuje się przewidywalnie.

Dobrze, że producent standardowo wyposaża RXH w przednie i tylne czujniki parkowania oraz kolorową kamerę cofania. Urządzenia są przydatne podczas parkingowych manewrów - RXH jest duży i ma spory promień skrętu.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - podsumowanie

Podstawowe pytanie, które powinno zostać zadane przy pisaniu tej recenzji brzmi – czy 508 RXH dużo stracił na użyteczności skoro producent pozbawił go napędu na obie osie?

Odpowiedź brzmi – i tak, i nie. Rozpatrując tę kwestię teoretycznie oczywiście stracił. 508 RXH z napędem na obie osie byłby bardziej użyteczny podczas jazdy z dala od utwardzonych szlaków. Ale mając na uwadze praktykę – w warunkach, w których go użytkowaliśmy (czyli w mieście i na autostradzie) wiele nie stracił. Wysoki prześwit przydał się nie raz, gdy zaszła potrzeba podjechania pod wysoki krawężnik, czy konieczność przejazdu po nierównej gruntowej drodze. W takich warunkach napęd 4x4 nie był niezbędny. I większości mieszkańców miast napęd na obie osie potrzebny nie jest. Jednak inaczej na tę kwestię mogą spojrzeć mieszkańcy przedmieść. Bo zdajemy sobie sprawę z faktu, że gdybyśmy po tej gruntowej drodze jechali tuż po jesiennej ulewie bądź wiosennych roztopach sprawa napędu na obie osie miałaby większą wagę.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT – dane techniczne

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi/180 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,7/185,3/152,5 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Cena od 155 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA