REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Jetta został poddany w 2014 roku wyraźnym modyfikacjom. Czy przyniosły one wymierny skutek? Jak prezentuje się ten model na tle nowszych konstrukcji?

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Zakup nowego samochodu to niełatwe zadanie. Oczekiwania wobec niego są zazwyczaj ogromne, a budżet na jego zakup zawsze niewystarczający. Przestronne wnętrze, dynamiczny silnik, wygląd przyciągający wzrok, a do tego niskie zużycie paliwa – tego typu wymagania moi znajomi powtarzają za każdym razem gdy pytam ich o auto, jakiego poszukują. Wszystkim z nich wydaje się, że to niewielkie wymagania, bo w końcu nie oczekują od mnie samochodu pokroju Forda Mustanga czy luksusowego Audi A8. Sęk w tym, że właśnie wolałbym im doradzać przy zakupie sportowego auta czy luksusowej limuzyny, niż przeciętnego samochodu za nieduże pieniądze, które musi spełnić niesamowity wachlarz ich wymagań.

REKLAMA

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Nowego Volkswagena Jettę poznacie m.in. po diodowych reflektorach.

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Gdy odebrałem kluczyki do Volkswageny Jetty nie sądziłem, że auto to tak bardzo zmieni moje życie i sprawi, że stanie się ono prostsze. Możecie mi wierzyć lub nie, ale to właśnie Jetta 1.4 TSI może być tym złotym środkiem dla osób, które nie wiedzą czego chcą od samochodu. O ile tylko zaakceptują fakt, że będą jeździć Volkswagenem, co już tak oczywiste wcale nie jest. Zwłaszcza po głośnych problemach z poprzedniej generacji silnikami 1.4 TSI i aferą spalinową Volkswagena dotyczącą silników Diesla z serii EA 189.  

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta mimo upływu lat nadal wygląda naprawdę elegancko.

Kamil Fraszkiewicz

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że zmiany jakie poczyniono w 2014 roku w Volkswagenie Jettcie są naprawdę sensowne. Choć auto jest na wskroś nudne i pozbawione choćby za grosz polotu, to trudno mu zarzucić większe wady. Odświeżone nadwozie wygląda zgrabnie i elegancko, a na dodatek ma świetne proporcje. Co prawda nowe reflektory wyposażono w mało efektownie prezentujące się diody LED, ale w trakcie nocnej jazdy spisują się one bardzo dobrze. Strumień bi-ksenonowym świateł jest jasny i ma duży zasięg (zwłaszcza poboczy).

Volkswagen Jetta - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Volkswagena Jetty dobre wrażenie pozostaje. Co prawda kształt konsoli centralnej jest do bólu prosty, ale jej obsługa jest wręcz wzorowa. Zamiast idiotycznych paneli dotykowych służących sterowaniu radiem i klimatyzacją, zastosowano analogowe przyciski i pokrętła. Nowa nawigacja nareszcie otrzymała aktualniejsze mapy, a jej ekran dotykowy świetnie reaguje na dotyk (wyczuwa też rękę gdy zbliżamy ją do ekranu, dzięki czemu uaktywnia niewidoczne w czasie jazdy przyciski). Radio gra zaskakująco soczyście i mocno, choć do systemu Cantona z Superba mu daleko. Nowa kierownica wykończona jest przyjemną w dotyku skórą, podobnie zresztą jak grube podłokietniki w drzwiach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kokpit Volkswagena Jetty jest schludny i bardzo przejrzysty. Nowa nawigacja czy komputer pokładowy spisują się bardzo dobrze.

Kamil Fraszkiewicz

Kapitalne w Jettcie jest także to, że kabina została świetnie wyciszona. Niski poziom hałasu utrzymuje się do prędkości ok.160 km/h, lecz nawet powyżej niej, nie jest on przesadnie męczący. Ułatwia to rozmowę z pasażerami, którzy w trakcie jazdy raczej na pewno nie będą skarżyć się na niewygodę. Choć rozstaw osi w Jettcie sięga 2561 mm, co może nie jest wynikiem fenomenalnym, to ilością miejsca w drugim rzędzie siedzeń może ona zaskoczyć niejednego z Was. Także kubatura bagażnika sięgająca 510 litrów robi tym większe wrażenie, że otwór załadunkowy jest naprawdę spory.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Fotele Volkswagena Jetty dobrze podpierają ciało w zakrętach, ale ich siedziska są umieszczone za nisko.

Kamil Fraszkiewicz

W tym wszystkim zabrakło mi jednak lepszego fotela kierowcy, gdyż siedzisko nie podpiera właściwie ud i na długich trasach ogranicza to komfort jazdy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, ale np. podszybia bocznych drzwi to w zdecydowanej większości twardy plastik (choć sprawiający wrażenie bardzo solidnego). Poprawiłbym też umiejscowienie portów USB/AUX. Na uwagę zasługuje także fakt, że Jetta została wyposażona w wysuwaną osłonę przeciwsłoneczną, którą można skutecznie zasłonić boczne światło. Niestety, nie wiedząc czemu ma ją tylko kierowca.

Volkswagen Jetta - silnik 1.4 TSI 150 KM

Wiele wątpliwości w Volkswagenie Jettcie może budzić silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Opinia o jego poprzedniku, wywodzącym się z serii EA111, jest wyjątkowo słaba. Duże zużycie oleju silnikowego, problemy z napinaczem łańcucha rozrządu oraz rozciąganiem się tego ostatniego to główne, choć nie jedyne, zarzuty kierowane pod jego adresem. Obecnie w Jettcie pracuje jednak zupełnie nowy silnik 1.4 TSI z serii EA211, w którym zmieniono właściwie wszystko. Zastąpiono nawet rozciągający się łańcuch paskiem rozrządu. Czy nowy silnik będzie trwalszy tego nie wiem na 100 %, ale sam silnik spisuje się doskoanle w jeździe na co dzień.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kamil Fraszkiewicz

Motor 1.4 TSI 150 KM zachwyca wysoką dynamiką (0-100 km/h w 8,6 s), niesamowitą elastycznością (ciągnie od 1600 obr./min) i niskim zużyciem paliwa (w mieście od 6,8 do 7,8 l benzyny na 100 km, na trasie od 4,9 do 5,9 l na 100 km). Jest przy tym wzorowo wyciszony i nawet na autostradzie jego dźwięk pracy jest prawie niesłyszalny. W połączeniu z dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą manualną skrzynią biegów daje wiele przyjemności z jazdy.

Volkswagen Jetta - zawieszenie

Zawieszenie Volkswagena Jetty zostało zestrojono dość sprężyście, ale założone w prezentowanym egzemplarzu niskoprofilowe opony w rozmiarze 225/45/R17 nie tolerują miejskich studzienek. Najechanie na nie generuje wyraźne wstrząsy przenoszone na nadwozie. Auto zachowuje się jednak dzięki nim bardzo pewnie, nawet w trakcie szybkiej jazdy po szerokich łukach. W tej ostatniej pomaga precyzyjnie działający układ kierowniczy, który zaskakuje relatywnie niską siłą wspomagania. Jeśli jednak komfort jazdy ma być możliwie największy to lepiej pozostać przy standardowych kołach z oponami w rozmiarze 205/55 R 16 niż dopłacać do prezentowanych „17-tek”.

Volkswagen Jetta - cena i wyposażenie

Najtańsza Jetta z silnikiem 1.2 TSI 105 KM kosztuje 71 390 zł, z motorem 1.4 TSI 150 KM 80 490 zł. Prezentowany, naprawdę dobrze wyposażony egzemplarz to koszt już 103 810 zł. Biorąc pod uwagę gabaryty auta, jego osiągi oraz wyposażenie cena ta wydaje się być nieźle skalkulowana. Problem jaki dręczy Jettę jest jednak jeden i nazywa się Skoda Superb. Za podobne pieniądze można mieć bowiem znacznie większe auto o podobnym wyposażeniu. A najgorsze jest to, że Polacy lubią Skodę. 

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kamil Fraszkiewicz

Volkswagen Jetta: zalety

  • przestronna kabina w obu rzędach siedzeń
  • mocny, elastyczny i oszczędny silnik benzynowy
  • precyzyjna skrzynia biegów
  • pewne prowadzenie
  • dobre wyposażenie
  • nowoczesna nawigacja z aktualnymi mapami
  • reflektory skuteczne w trakcie nocnej jazdy
  • niezłe materiały wykończeniowe we wnętrzu
  • przyjemnie grający sprzęt audio
  • świetne wyciszenie kabiny

Volkswagen Jetta: wady

  • słabo podpierające uda siedziska foteli
  • tylko jedna w pełni regulowana osłona przeciwsłoneczna 
  • odczuwalna podsterowność w trakcie szybkiej jazdy w slalomie
  • niski komfort resorowania na opcjonalnych, 17-calowych felgach
  • hamulce mogłyby być jeszcze skuteczniejsze

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA