REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wbrew narzekaniom malkontentów moda na tzw. crossovery ma się dobrze. A to mobilizuje producentów samochodów do rozszerzania i modernizacji oferty w zakresie aut z podwyższonym nadwoziem. Jednym z modeli, który niedawno przeszedł modernizację jest Peugeot 2008. W naszym teście egzemplarz napędzany przez trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM.

Peugeot to jeden tych producentów samochodów, którzy szybko wyczuli potencjał drzemiący w tzw. crossoverach. Tym samym nie trzeba było długo czekać, by wprowadził do oferty model 3008, kontrowersyjny z wyglądu ale przekonujący do siebie praktycznością i wysokim komfortem jazdy.

REKLAMA

Choć w pierwszej fazie, crossovery były konstruowane w oparciu o modele co najmniej klasy kompaktowej, szybko ofertę rozszerzono o wersje reprezentujące niższe segmenty rynku.

I właśnie reprezentantem tej klasy jest Peugeot 2008, który można sklasyfikować jako Peugeota 208 w wersji kombi z wyższym (o ok. 2 cm) prześwitem.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Sylwetka 2008 jest proporcjonalna i ozdobiona masywnymi zderzakami. Co ciekawe, dodające nadwoziu wyrazistości czarne listwy ochraniające nadkola są wyposażeniem standardowym jedynie najbogatszej wersji Allure. W tańszych odmianach zastosowano jedynie dolne listwy chroniące drzwi.

Wyposażeniem standardowym każdej wersji są za to relingi dachowe, tylny spojler dachowy, czy tylne światła z technologią 3D LED.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do Peugeota nie można jednak zamówić reflektorów tzw. Full LED (standardem są halogenowe, soczewkowe), a w tej technologii (LED) są wykonane jedynie światła do jazdy dziennej – standard dla wszystkich wersji.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – wnętrze

REKLAMA

Nietuzinkowość kokpitu Peugeota 2008 zawdzięczamy polskiemu projektantowi Adamowi Bazydło. To on wpadł na pomysł zmniejszenia kierownicy i umieszczenia prędkościomierza i obrotomierza wyżej, tak by kierowca spoglądał na nie znad, a nie spod wieńca kierownicy.

Rozwiązanie to ma swoje uzasadnienie także w biologii. Dzięki temu, prowadzący trzymając kierownicę, ma ręce umieszczone niżej niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Dzięki temu prowadzenie jest mniej męczące. Ponadto dzięki takiemu rozwiązaniu „zegary” są lepiej widoczne w szerszym zakresie ustawień kierownicy – rzadziej (w zależności od indywidualnych ustawień) dochodzi do przypadku zasłaniania części cyferblatów wieńcem koła kierowniczego. W rezultacie nawet osoby początkowo nastawione sceptycznie do niespotykanie małej kierownicy, szybko odnajdują sens zastosowanych w 2008 rozwiązań.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Tym bardziej, że kokpit 2008 został wykonany z materiałów wysokiej jakości, przyjemnych w dotyku i dobrze wyglądających.

Na górze środkowej konsoli zamontowano kolorowy dotykowy wyświetlacz o średnicy 7 cali (standard od wersji Active).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana Allure, która jest standardowo wyposażona m.in. w przednie fotele sportowe, które zapewniają odpowiedni komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży.

Do pełni szczęścia podczas jazdy w trasie brakuje tylko wygodnego podłokietnika pomiędzy przednimi fotelami, bo np. tempomat jest na liście wyposażenia standardowego wszystkich wersji 2008.

REKLAMA

Przedział pasażerski nowego 2008 jest stosunkowo przestronny. Wysocy kierowcy będą się musieli przyzwyczaić do ograniczonej przestrzeni w okolicach kolan. Jeżeli chodzi o przestrzeń nad głową, czy na wysokości ramion nikt nie powinien narzekać.

Za to sporo miejsca (także na nogi) znajdziemy na tylnej kanapie. Jedynymi mankamentami wpływającymi na komfort użytkowania jest niewielki otwór drzwiowy przez który trzeba się przecisnąć by zająć miejsce z tylu oraz trochę zbyt pionowy kąt pochylenia oparcia tylnego rzędu.

Bagażnik opisywanego Peugeota ma objętość 350 l, a jego użytkowość podnosi duży otwór załadunku. Szkoda tylko, że projektanci nie zdecydowali się na tradycyjne podwieszenie tylnej półki na sznurkach. W rezultacie po uniesieniu klapy bagażnika, trzeba samodzielnie podnosić do góry pokrywę zasłaniającą przedział bagażowy. Nie jest to wygodne rozwiązanie.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM
 

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr./min to jedna z najlepszych tego typu konstrukcji dostępnych obecnie na rynku. Jako jedyny w ofercie 2008, 110 konny silnik PureTech może współpracować z sześciobiegową automatyczną przekładnią i dokładnie taki zestaw trafił do naszej do recenzji.

Podczas ruszania z miejsca zestaw napędowy nie wykazuje zwłoki w reakcji na operowanie pedałem gazu. Ta występuje dopiero podczas wymuszania funkcji kick down, czyli redukcji biegu poprzez wciśnięcie pedału przyspieszania do końca. Producent wyposażył Peugeota 2008 w tryb jazdy Sport. Jednak korzystanie z niego nie przynosi spektakularnych korzyści w zakresie dynamiki. Reakcja na gaz się wyostrza, ale skrzynia biegów utrzymuje dłużej niższe przełożenia, co bardziej niż na dynamikę rozpędzania ma przełożenie na zwiększone zużycie paliwa.

Auto chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów a przyspieszaniu towarzyszy dziarskie powarkiwanie trzycylindrowej jednostki napędowej.

Wyraźny spadek dynamiki czuć dopiero podczas prób przyspieszania od ok. 140 km/h oraz podczas jazdy z kompletem pasażerów. 2008 jest także wrażliwy na podmuchy wiatru, które w razie występowania dają mu wyraźny opór. Niemniej stała podróż z prędkością autostradową upływa w komfortowych warunkach (we wnętrzu wciąż da się swobodnie rozmawiać) i nie skutkuje nadmiernym zużyciem paliwa – 7,2 l benzyny na 100 km jadąc z kompletem pasażerów i bagażem to bardzo dobry wynik.

W ruchu miejskim można bez trudu uzyskać rezultat 7,8 l na 100 km. Na krótkich odcinkach przy dużych korkach recenzowany 2008 zużywał ok. 9,8 l benzyny na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Dalsza część testu Peugeota 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 na następnej stronie


Zawieszenie francuskiego crossovera zostało zestrojone dość miękko. Pasażerowie nie odczuwają zbytnio wszelkich niedoskonałości nawierzchni. Co prawda podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów, a wyższy prześwit też nie pozostaje obojętny dla właściwości trakcyjnych, niemniej lekki silnik i szereg systemów wspomagających kierowcę sprawiają, że wbrew pozorom łatwo utrzymać auto w ryzach.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zawiedzeni będą ci, którzy liczą że 2008 może zostać wyposażony w napęd na obie osie. Nie może. W zamian producent przygotował dostępny za dopłatą (2000 zł lub 1000 zł w zależności od wersji) system Grip Control, który może pracować w jednym z 5 trybów - Śnieg, Off-Road, Piasek , ESP off, ESP standard. W zależności od wyboru jednego z nich i rodzaju podłoża system steruje trakcją przednich kół poprzez układ ESP ułatwiając przejazd po śliskiej nawierzchni. Nie jest to substytut napędu 4x4 ale na pewno Peugeot ma większe szanse przejechać przez piaszczystą drogę niż auto z przednim napędem bez układu Grip Control.

   Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – podsumowanie

Cennik Peugeota 2008 z automatyczną skrzynią biegów otwiera kwota 74 900 zł. Najlepiej wyposażona wersja Allure kosztuje o ok. 6 tys. zł więcej, przy czym warto zaznaczyć, że na liście wyposażenia standardowego tej odmiany znajdują się m.in. pozycje, których nie da się dokupić do tańszych odmian – np. fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Peugeot 2008 dał się poznać, jak auto zaskakująco pakowne i komfortowe. Choć jego naturalnym środowiskiem są aglomeracje miejskie na obszarze których może sprawdzić się jako sprawny środek dojazdu z przedmieść do pracy i z powrotem. W takich warunkach właściciel doceni m.in. oszczędny silnik a niedostatki mocy będą o sobie przypominać jedynie w niektórych momentach podczas podróży na wakacje.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – dane techniczne

Peugeot 2008 1.2 110 KM EAT
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 110 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,9/173,9/155,6 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max** 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 10,3 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 81 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA