| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi RS6 Performance

Test Audi RS6 Performance

Audi RS6 Performance z pakietem Dynamic Plus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s. Jest wyposażone w ośmiocylindrowy silnik biturbo o pojemności 4 l, który rozwija moc maksymalną 605 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1750 do 6000 obr./min. Może rozpędzić się do prędkości 305 km/h, a nieźle wyposażony egzemplarz kosztuje ok. 800 tys. zł. Jak to jest, jeździć czymś takim na co dzień?

Test Audi RS6 Performance

Wydać 800 tys. zł na samochód który straci na wartości ok. 20% (czyli równowartość dobrze wyposażonego A4) tuż po wyjechaniu za bramę salonu sprzedaży wydaje się przedsięwzięciem pozbawionym sensu. Tak samo, jak pozbawione sensu wydaje się przystosowanie rodzinnego kombi do jazdy z prędkością ponad 300 km/h. Jednak jest to oferta tylko z pozoru skierowana do szaleńców.

Przede wszystkim, żeby jeździć RS6 Performance na co dzień, nie trzeba czekać aż się uciuła 800 tysięcy złotych. Nawet ludzie, którzy dysponują odpowiednimi środkami zazwyczaj nie są skłonni do wydawania tak dużych kwot „za jednym zamachem”, zwłaszcza na auto służące do codziennego użytku. Wystarczy mieć 10% wartości pojazdu, czyli ok. 80 tys. zł. Dysponując taką sumą można skorzystać z oferty leasingowej Audi i w efekcie podczas trzyletniego kontraktu płacić miesięczny czynsz za wynajem w wysokości ok. 8000 zł (netto). Zgoda, to wciąż oferta dla ludzi bogatych, ale taka forma rozliczenia czyni z RS6 Performance samochód dostępny również dla tych, którzy nie odłożyli jeszcze miliona złotych do wydania na rozrywki.

Test Audi RS6 Performance

Autor: Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Audi znajdziesz tutaj

Większość osób, które miały okazję użytkować drogie, nietuzinkowe samochody, zgodzi się że ciągłe zwracanie na siebie uwagi innych uczestników ruchu, jest na dłuższą metę krępujące i bywa irytujące. Znam przypadki osób, które odmówiły sobie przyjemności posiadania wymarzonego samochodu tylko z powodu zażenowania towarzyszącego jazdom testowym. Czuły na sobie wzrok setek osób z minami przedstawiającymi wszystkie formy zachwytu i pogardy jednocześnie.

Tymczasem, gdy podróżujemy Audi RS6 Performance zazwyczaj mało kogo to interesuje. Choć prezentowany na zdjęciach egzemplarz ma piękny, jaskrawoczerwony kolor, zwracało na niego uwagę mniej osób niż na nowy model Passata.

I właśnie taki był zamysł projektantów – 605 konna wersja modelu miała się jak najmniej wyróżniać od pozostałych. Oczywiście, wprawne oko bez trudu dojrzy obniżone zawieszenie, dwudziestojednocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, tarcze hamulcowe wielkości pizzy, muskularne błotniki i wydech z dwoma końcówkami o tak dużej średnicy, że może w nim zanocować cała kocia rodzina. Ale pomijając detale, supersportowa wersja A6 Avant nie wpada w oko motoryzacyjnym ignorantom. I dobrze.

Test Audi RS6 Performance

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Audi RS6 Performance - wnętrze

Rewolucja stylizacyjna nie miała miejsca także we wnętrzu RS6. Projektanci nie zdecydowali się nawet na zastosowanie cyferblatów z tarczami w kolorze innym niż w pozostałych odmianach A6, jak to zazwyczaj miało miejsce w usportowionych modelach Audi. Przyglądając się panelowi z prędkościomierzem i obrotomierzem, dostrzeżemy wyskalowanie tego pierwszego (do 320 km/h) i umieszczony na tarczy tego drugiego emblemat RS6.

Ponadto w wyposażeniu standardowym dostaniemy jeszcze sportową, świetnie leżącą w dłoniach spłaszczoną u dołu kierownicę z logiem RS i czerwonym szwem. Co poza tym? W obrębie kokpitu niewiele. Nie licząc karbonowych paneli i aluminiowych pedałów, tablica przyrządów RS6 Performance do złudzenia przypomina tę z pozostałych wersji A6.

Nie znajdziemy tu też najnowszych zdobyczy technologicznych Audi. Współczesny Virtual Cockpit, czyli ogromny wyświetlacz zamiast tradycyjnych „zegarów” możemy sobie zażyczyć konfigurując model A4 ale nie RS6. Tu występuje w mocno okrojonej wersji. Także spory wysuwany elektrycznie wyświetlacz zestawu audio i komputera pokładowego nie robi już wrażenia, choć doceniam fakt, że nawigacja korzysta z map Google. Nie jest to nowość ale rozwiązanie jest wciąż rzadko spotykane.

Test Audi RS6 Performance

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine?

Wyrafinowaną atmosferę we wnętrzu Audi tworzą podsufitka i słupki obszyte Alcantarą a także efektownie wyglądające sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Mają wygodne, obszerne siedziska, które zachęcają do długich podróży. Szkoda tylko, że ich głęboko wyprofilowane oparcia są tak szerokie. Nie obejmują wystarczająco ciasno pleców osób o wzroście do 185 cm dbających o sprawność fizyczną. Szerokie oparcia są wygodne podczas codziennej miejskiej eksploatacji, czy jazdy w trasie, ale już brak pewnego objęcia fotela podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach rodzi niedogodności. W takich warunkach plecy kierowcy przesuwają się na boki.

Za to profil oparcia tylnej kanapy wręcz rozpieszcza jadących tam pasażerów. O ilości dostępnej przestrzeni (zarówno w przedniej jak i tylnej części kabiny) nie wspominając.

Nie można też zapomnieć, że 605 konne RS6 to pełnowartościowe kombi z przepastnym bagażnikiem, który można zapakować po sam dach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapą oraz siatką, która zabezpiecza zakupy przed samoistnym przesuwaniem się podczas jazdy.

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine? Część II

Test Audi RS6 Performance - układ napędowy

Wiemy już, że właścicielowi RS6 będzie trudno zrobić na kimś wrażenie wyglądem swojego samochodu. Mówiąc krótko - ma szansę wtopić się w tłum. Nie popisze się również nowoczesnymi rozwiązaniami zastosowanymi w obrębie kokpitu bo sąsiad, który kupi sobie nowe A4 będzie miał ich więcej.

Zdeklasuje wszystkich czym innym. Żona, partnerka, partner, mąż, koledzy, koleżanki, dzieci, sąsiedzi i wszyscy kumple syna zaniemówią z wrażenia, gdy usłyszą ordynarny dźwięk wydobywający się z wydechu i skosztują choćby krótkiej przejażdżki samochodem, który jest kwintesencją wyrażenia – radość z jazdy. Jest urealnieniem idei motoryzacji, w której samochód nie jest byle jakim środkiem transportu ale dziełem sztuki inżynieryjnej. A najwyższej próby kunszt specjalistów z Ingolstadt czuć tutaj w każdym detalu układu napędowego.

Test Audi RS6 Performance

Autor: Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Audi RS6 Performance na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przednia część nadwozia Audi RS6 Performance ma wyjątkowo stonowaną formę.
Przednia część nadwozia Audi RS6 Performance ma wyjątkowo stonowaną formę.

O tym, że mamy do czynienia z Audi RS6 Performance, czyli 605 konną wersją modelu świadczą detale - m.in. poszerzone błotniki i wyrazisty w formie układ wydechowy.
O tym, że mamy do czynienia z Audi RS6 Performance, czyli 605 konną wersją modelu świadczą detale - m.in. poszerzone błotniki i wyrazisty w formie układ wydechowy.

Audi RS6 Performance jest dyskretne. Z pewnością doceni to spora grupa zamożnych klientów.
Audi RS6 Performance jest dyskretne. Z pewnością doceni to spora grupa zamożnych klientów.

Kokpit Audi RS6 Performance nie różni się znacznie od tego w słabszych odmianach modelu. Cieszą karbonowe wstawki.
Kokpit Audi RS6 Performance nie różni się znacznie od tego w słabszych odmianach modelu. Cieszą karbonowe wstawki.

Przednie fotele Audi RS6 Performance wyglądają na sportowe. Są bardzo wygodne i sprawdzają się podczas długich podróży ale mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne.
Przednie fotele Audi RS6 Performance wyglądają na sportowe. Są bardzo wygodne i sprawdzają się podczas długich podróży ale mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne.

Na tylnej kanapie Audi RS6 Performance siedzi się bardzo wygodnie.
Na tylnej kanapie Audi RS6 Performance siedzi się bardzo wygodnie.

Audi RS6 Performance to klasyczne kombi, którego bagażnik ma objętość 565 l.
Audi RS6 Performance to klasyczne kombi, którego bagażnik ma objętość 565 l.

Ogromna średnica jednej z końcówek wydechu Audi RS6 Performance.
Ogromna średnica jednej z końcówek wydechu Audi RS6 Performance.

Audi RS6 Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s. Kierowca po uruchomieniu procedury startowej Launch Control czuje się, jakby prowadził rollercoaster.
Audi RS6 Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s. Kierowca po uruchomieniu procedury startowej Launch Control czuje się, jakby prowadził rollercoaster.

Adaptacyjne zawieszenie zastosowane w Audi RS6 Performance uprzyjemnia jego codzienne użytkowanie. Po ustawieniu trybu Comfort, amortyzatory efektywniej pochłaniają nierówności nawierzchni.
Adaptacyjne zawieszenie zastosowane w Audi RS6 Performance uprzyjemnia jego codzienne użytkowanie. Po ustawieniu trybu Comfort, amortyzatory efektywniej pochłaniają nierówności nawierzchni.

Zastosowany w widocznym egzemplarzu Audi RS6 Performance ceramiczny układ hamulcowy zapewnia efektywne hamowanie nawet z bardzo wysokich prędkości.
Zastosowany w widocznym egzemplarzu Audi RS6 Performance ceramiczny układ hamulcowy zapewnia efektywne hamowanie nawet z bardzo wysokich prędkości.

W korkach Audi RS6 Performance może spalić nawet 28 l benzyny na 100 km.
W korkach Audi RS6 Performance może spalić nawet 28 l benzyny na 100 km.

Jazda RS6 Performance w warunkach miejskich nie jest uciążliwa. Układ napędowy pracuje wtedy ze stoickim spokojem, a do uszu kierowcy dochodzą co jakiś czas przyjemne pomrukiwania układu wydechowego.
Jazda RS6 Performance w warunkach miejskich nie jest uciążliwa. Układ napędowy pracuje wtedy ze stoickim spokojem, a do uszu kierowcy dochodzą co jakiś czas przyjemne pomrukiwania układu wydechowego.

Test Audi RS6 Performance
Test Audi RS6 Performance

Test Audi RS6 Performance
Test Audi RS6 Performance

Audi RS6 Performance potrafi wtopić się w tłum. Tak wygląda zaparkowane przy ulicy 800 tys. zł.
Audi RS6 Performance potrafi wtopić się w tłum. Tak wygląda zaparkowane przy ulicy 800 tys. zł.

W takich warunkach Audi RS6 Performance czuje się jak "ryba w wodzie". Zużycie paliwa przy 140 km/h to około 11 l benzyny na 100 km.
W takich warunkach Audi RS6 Performance czuje się jak "ryba w wodzie". Zużycie paliwa przy 140 km/h to około 11 l benzyny na 100 km.

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek sp. z o.o.

Skrivanek sp. z o.o. jest jedną z największych firm tłumaczeniowych i szkół językowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »