Kategorie

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew
Przednia część nadwozia Audi RS6 Performance ma wyjątkowo stonowaną formę.
Przednia część nadwozia Audi RS6 Performance ma wyjątkowo stonowaną formę.
Tomasz Korniejew
Audi RS6 Performance z pakietem Dynamic Plus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s. Jest wyposażone w ośmiocylindrowy silnik biturbo o pojemności 4 l, który rozwija moc maksymalną 605 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1750 do 6000 obr./min. Może rozpędzić się do prędkości 305 km/h, a nieźle wyposażony egzemplarz kosztuje ok. 800 tys. zł. Jak to jest, jeździć czymś takim na co dzień?

Test Audi RS6 Performance

Reklama

Wydać 800 tys. zł na samochód który straci na wartości ok. 20% (czyli równowartość dobrze wyposażonego A4) tuż po wyjechaniu za bramę salonu sprzedaży wydaje się przedsięwzięciem pozbawionym sensu. Tak samo, jak pozbawione sensu wydaje się przystosowanie rodzinnego kombi do jazdy z prędkością ponad 300 km/h. Jednak jest to oferta tylko z pozoru skierowana do szaleńców.

Przede wszystkim, żeby jeździć RS6 Performance na co dzień, nie trzeba czekać aż się uciuła 800 tysięcy złotych. Nawet ludzie, którzy dysponują odpowiednimi środkami zazwyczaj nie są skłonni do wydawania tak dużych kwot „za jednym zamachem”, zwłaszcza na auto służące do codziennego użytku. Wystarczy mieć 10% wartości pojazdu, czyli ok. 80 tys. zł. Dysponując taką sumą można skorzystać z oferty leasingowej Audi i w efekcie podczas trzyletniego kontraktu płacić miesięczny czynsz za wynajem w wysokości ok. 8000 zł (netto). Zgoda, to wciąż oferta dla ludzi bogatych, ale taka forma rozliczenia czyni z RS6 Performance samochód dostępny również dla tych, którzy nie odłożyli jeszcze miliona złotych do wydania na rozrywki.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Audi znajdziesz tutaj

Większość osób, które miały okazję użytkować drogie, nietuzinkowe samochody, zgodzi się że ciągłe zwracanie na siebie uwagi innych uczestników ruchu, jest na dłuższą metę krępujące i bywa irytujące. Znam przypadki osób, które odmówiły sobie przyjemności posiadania wymarzonego samochodu tylko z powodu zażenowania towarzyszącego jazdom testowym. Czuły na sobie wzrok setek osób z minami przedstawiającymi wszystkie formy zachwytu i pogardy jednocześnie.

Tymczasem, gdy podróżujemy Audi RS6 Performance zazwyczaj mało kogo to interesuje. Choć prezentowany na zdjęciach egzemplarz ma piękny, jaskrawoczerwony kolor, zwracało na niego uwagę mniej osób niż na nowy model Passata.

I właśnie taki był zamysł projektantów – 605 konna wersja modelu miała się jak najmniej wyróżniać od pozostałych. Oczywiście, wprawne oko bez trudu dojrzy obniżone zawieszenie, dwudziestojednocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, tarcze hamulcowe wielkości pizzy, muskularne błotniki i wydech z dwoma końcówkami o tak dużej średnicy, że może w nim zanocować cała kocia rodzina. Ale pomijając detale, supersportowa wersja A6 Avant nie wpada w oko motoryzacyjnym ignorantom. I dobrze.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Audi RS6 Performance - wnętrze

Reklama

Rewolucja stylizacyjna nie miała miejsca także we wnętrzu RS6. Projektanci nie zdecydowali się nawet na zastosowanie cyferblatów z tarczami w kolorze innym niż w pozostałych odmianach A6, jak to zazwyczaj miało miejsce w usportowionych modelach Audi. Przyglądając się panelowi z prędkościomierzem i obrotomierzem, dostrzeżemy wyskalowanie tego pierwszego (do 320 km/h) i umieszczony na tarczy tego drugiego emblemat RS6.

Ponadto w wyposażeniu standardowym dostaniemy jeszcze sportową, świetnie leżącą w dłoniach spłaszczoną u dołu kierownicę z logiem RS i czerwonym szwem. Co poza tym? W obrębie kokpitu niewiele. Nie licząc karbonowych paneli i aluminiowych pedałów, tablica przyrządów RS6 Performance do złudzenia przypomina tę z pozostałych wersji A6.

Nie znajdziemy tu też najnowszych zdobyczy technologicznych Audi. Współczesny Virtual Cockpit, czyli ogromny wyświetlacz zamiast tradycyjnych „zegarów” możemy sobie zażyczyć konfigurując model A4 ale nie RS6. Tu występuje w mocno okrojonej wersji. Także spory wysuwany elektrycznie wyświetlacz zestawu audio i komputera pokładowego nie robi już wrażenia, choć doceniam fakt, że nawigacja korzysta z map Google. Nie jest to nowość ale rozwiązanie jest wciąż rzadko spotykane.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine?

Wyrafinowaną atmosferę we wnętrzu Audi tworzą podsufitka i słupki obszyte Alcantarą a także efektownie wyglądające sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Mają wygodne, obszerne siedziska, które zachęcają do długich podróży. Szkoda tylko, że ich głęboko wyprofilowane oparcia są tak szerokie. Nie obejmują wystarczająco ciasno pleców osób o wzroście do 185 cm dbających o sprawność fizyczną. Szerokie oparcia są wygodne podczas codziennej miejskiej eksploatacji, czy jazdy w trasie, ale już brak pewnego objęcia fotela podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach rodzi niedogodności. W takich warunkach plecy kierowcy przesuwają się na boki.

Za to profil oparcia tylnej kanapy wręcz rozpieszcza jadących tam pasażerów. O ilości dostępnej przestrzeni (zarówno w przedniej jak i tylnej części kabiny) nie wspominając.

Nie można też zapomnieć, że 605 konne RS6 to pełnowartościowe kombi z przepastnym bagażnikiem, który można zapakować po sam dach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapą oraz siatką, która zabezpiecza zakupy przed samoistnym przesuwaniem się podczas jazdy.

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine? Część II

Test Audi RS6 Performance - układ napędowy

Wiemy już, że właścicielowi RS6 będzie trudno zrobić na kimś wrażenie wyglądem swojego samochodu. Mówiąc krótko - ma szansę wtopić się w tłum. Nie popisze się również nowoczesnymi rozwiązaniami zastosowanymi w obrębie kokpitu bo sąsiad, który kupi sobie nowe A4 będzie miał ich więcej.

Zdeklasuje wszystkich czym innym. Żona, partnerka, partner, mąż, koledzy, koleżanki, dzieci, sąsiedzi i wszyscy kumple syna zaniemówią z wrażenia, gdy usłyszą ordynarny dźwięk wydobywający się z wydechu i skosztują choćby krótkiej przejażdżki samochodem, który jest kwintesencją wyrażenia – radość z jazdy. Jest urealnieniem idei motoryzacji, w której samochód nie jest byle jakim środkiem transportu ale dziełem sztuki inżynieryjnej. A najwyższej próby kunszt specjalistów z Ingolstadt czuć tutaj w każdym detalu układu napędowego.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Audi RS6 Performance na następnej stronie


Wrażenia akustyczne towarzyszące pracy silnika to m.in. zasługa opcjonalnego układu wydechowego. Ale większą radość ze słuchania groźnych porykiwań wydobywających się z rur wydechowych mają osoby znajdujące się na zewnątrz pojazdu. We wnętrzu (nawet w trybie jazdy Dynamic, w której dźwięk jest donośniejszy) nie słychać go zanadto. To efekt doskonałego wyciszenia przedziału pasażerskiego w tym zastosowania opcjonalnej szyby przedniej zapewniającej lepszą izolację akustyczną.

Największym zaskoczeniem w codziennym użytkowaniu RS6 Performance była dla mnie jego „grzeczność”. Opisywane Audi nie jest dziko narowiste, jak Jeep Grand Cherokee SRT, w którym każde muśnięcie pedału gazu powoduje zryw, który trudno okiełznać. RS6 użytkowane w ruchu miejskim porusza się ze stoickim spokojem, bez nerwowości i towarzyszącemu temu dyskomfortowi.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Konstruktorzy wyposażyli 605 konną odmianę A6 w adaptacyjne zawieszenie. W trybie jazdy Dynamic układ usztywnia się, co w połączeniu z dwudziestojednocalowymi obręczami i oponami o grubości kartki papieru sprawia, że podróżujący odczuwają nawet fałdy występujące na nowo wybudowanych autostradach. Ale po wybraniu trybu Comfort RS6 zmienia się w całkiem komfortowy pojazd. Owszem, jest dużo sztywniejsze niż pozostałe odmiany A6, ale przejazd przez nierówne torowisko nie skutkuje pojękiwaniami pasażerów.

Nie oznacza to, że RS6 Performance nie ujawnia drzemiącego w nim potencjału. O ile dynamika przyspieszania jest wręcz oszałamiająca w każdym zakresie obrotów i to także w trybie Comfort, o tyle w przypadku uruchomienia opcji startu Launch Control, kierowca czuje się jak za sterami rollercoastera. Po wciśnięciu gazu do końca i zwolnieniu hamulca, auto wystrzeliwuje do przodu jak z katapulty. Sprawny start dodatkowo ułatwia napęd na obie osie. Narowiste wyrywanie do przodu zachodzi także po wywołaniu funkcji kick down. Bez względu na to jak szybko jedziemy, po wciśnięciu gazu do końca, automat szybko redukuje przełożenia, a Audi wyrywa do przodu jak szalone.

Całe szczęście w opisywanym egzemplarzu zastosowano ceramiczny układ hamulcowy o bardzo wysokiej wydajności. W efekcie imponuje nie tylko ogromna dynamika przyspieszania ale także minimalna wręcz droga hamowania z bardzo wysokich prędkości.

A ile takie Audi „pali”?

Wyniki zużycia paliwa w dużej mierze zależą od sposobu jazdy i warunków drogowych. Podróżując ze stałą prędkością 140 km/h po autostradzie, RS6 zużywa ok. 11 l benzyny na 100 km. Przy prędkości ok. 110 km/h zużycie paliwa maleje nawet do 8 l na 100 km. Podczas jazdy po mieście na krótkich dystansach i przy dużych korkach zużycie paliwa oscylowało wokół 28 l na 100 km (z wyłączonym systemem Start&Stop). Z kolei gdy na miejskich ulicach było mniejsze natężenie ruchu „spalanie” oscylowało między 15 a 18 l na 100 km w zależności od długości przejechanego odcinka i dynamiki jazdy.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi RS6 Performance - podsumowanie

Możliwość korzystania na co dzień z efektu pracy inżynierów Audi cieszy ogromnie. Przyjemny dźwięk silnika, oszałamiająca dynamika i duża praktyczność nadwozia połączona z komfortem użytkowania na co dzień to walory RS6, które w świecie motoryzacji (wszystkie na raz) występują niezwykle rzadko. Tym samym Audi RS6 Performance świetnie sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Pozbawione nachalnego wyglądu sprawia, że kierowca nie zwraca uwagi innych uczestników ruchu grubością swojego portfela. Zwróci uwagę co najwyżej wąskiej grupy koneserów motoryzacji, którzy z pewnością docenią jego motoryzacyjny gust. A do faktu, że pozostawia się na ulicy 800 tys. zł, (czyli równowartość przyzwoitego mieszkania w stolicy) można bardzo szybko przywyknąć.

Test Audi RS6 Performance

Tomasz Korniejew

Audi RS6 Performance - dane techniczne

Audi RS6 Avant Performance 4.0 TFSI
Typ silnika benzynowy, bi-turbo
Pojemność  3993 cm3
Układ cylindrów/zawory V8/32V
Maksymalna moc 605 KM/6100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/1750-6000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 565 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 497,9/193,6/146,1 cm
Rozstaw osi 291,5 cm
V-max** 305 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 3,7 s
Zużycie paliwa* 13,9/7,5/9,8 l/100 km
Cena od 571 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
** podwyższona prędkość maksymalna (z 250 km/h) i lepsza dynamika rozpędzania to efekt zainstalowania pakietu Dynamic Plus obejmującego też m.in. ceramiczny układ hamulcowy. Koszt pakietu to 69 820 zł
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
O tym, że mamy do czynienia z Audi RS6 Performance, czyli 605 konną wersją modelu świadczą detale - m.in. poszerzone błotniki i wyrazisty w formie układ wydechowy.
Tomasz Korniejew
Audi RS6 Performance jest dyskretne. Z pewnością doceni to spora grupa zamożnych klientów.
Tomasz Korniejew
Kokpit Audi RS6 Performance nie różni się znacznie od tego w słabszych odmianach modelu. Cieszą karbonowe wstawki.
Tomasz Korniejew
Przednie fotele Audi RS6 Performance wyglądają na sportowe. Są bardzo wygodne i sprawdzają się podczas długich podróży ale mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Audi RS6 Performance siedzi się bardzo wygodnie.
Tomasz Korniejew
Audi RS6 Performance to klasyczne kombi, którego bagażnik ma objętość 565 l.
Tomasz Korniejew
Ogromna średnica jednej z końcówek wydechu Audi RS6 Performance.
Tomasz Korniejew
Audi RS6 Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s. Kierowca po uruchomieniu procedury startowej Launch Control czuje się, jakby prowadził rollercoaster.
Tomasz Korniejew
Adaptacyjne zawieszenie zastosowane w Audi RS6 Performance uprzyjemnia jego codzienne użytkowanie. Po ustawieniu trybu Comfort, amortyzatory efektywniej pochłaniają nierówności nawierzchni.
Tomasz Korniejew
Zastosowany w widocznym egzemplarzu Audi RS6 Performance ceramiczny układ hamulcowy zapewnia efektywne hamowanie nawet z bardzo wysokich prędkości.
Tomasz Korniejew
W korkach Audi RS6 Performance może spalić nawet 28 l benzyny na 100 km.
Tomasz Korniejew
Jazda RS6 Performance w warunkach miejskich nie jest uciążliwa. Układ napędowy pracuje wtedy ze stoickim spokojem, a do uszu kierowcy dochodzą co jakiś czas przyjemne pomrukiwania układu wydechowego.
Tomasz Korniejew
Test Audi RS6 Performance
Tomasz Korniejew
Test Audi RS6 Performance
Tomasz Korniejew
Audi RS6 Performance potrafi wtopić się w tłum. Tak wygląda zaparkowane przy ulicy 800 tys. zł.
Tomasz Korniejew
W takich warunkach Audi RS6 Performance czuje się jak "ryba w wodzie". Zużycie paliwa przy 140 km/h to około 11 l benzyny na 100 km.
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.